Skimboard vs Grote Twintip (bijv. door)

Ian

Juni 29, 2007, 15:43:13
edit2Rapporteer  
Ik zou er nog wel een lichtweer board bij willen hebben.
Ik weeg 75kg en vaar een F-one tribal2 9+13m en een Best BFK '05 16m.

Nu heb ik de FLysurfer Door en Monsterdoor op het KBO getest en eerlijk is eerlijk je vaart al met het lichtste zuchtje wind. Ik vind alleen de prijs van circa 700e iets te veel van het goede, de prijs van een nobile skimboard= 350e, dat scheelt flink. Verder viel op dat de normale Door eenvoudig door de branding heen gaat en die monster een stuk moeilijker.

• Wat zijn de voordelen van een skimboard tov grote twintip?
  • Wat vaart eerder? een grote twintip/skimboard.
  • Waar heb je meer lol mee?
  • Zijn er betaalbare alternatieven voor de Flysurfer door/skimboard?

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn!

Joosdo

Antwoord #1 Juni 29, 2007, 16:08:05
edit2Rapporteer  
Beide gevaren, met de Door ga je absoluut eerder los maar is wat minder speels. Je kan varen en dan houd het ook op. Met het skimboard kan je lekker "klooien" shuffles etc maar heb je wel iets meer wind nodig.
En ik weet niet hoelang dat leuk blijft om te doen.

Ik heb zelf van 3 plaatjes triplex een skimboardje gebouwd, kost een stuk minder.

Mzzl Joost
Ricardo

Antwoord #2 Juni 29, 2007, 16:37:35
edit2Rapporteer  
Er zijn meerdere mogelijkheden voor weinig wind.

Skim board: Leuk voor even maar na een tijdje gaat het vervelen
Huge boards: Nobile 666 Extended, Spleene Door; Leuk om mee te cruisen, freestylen is een ander verhaal
Golfsurfboardjes: Leuk voor weinig wind ook bruikbaar voor meer wind (naar mijn mening de beste dure optie)
Oude mutants: Een oude mutant is een leuk alternatief voor de huidige golfsurf boardjes voor 100 € heb je al een leuk mutantje waar je mee je golven kunt rippen en lekker mee kunt oldschoolen!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.