Beginners problemo...

Lucas-link7
Gast
Juni 30, 2007, 19:17:36
edit2Rapporteer  
Hoi, ik heb  een tijdje geleden mn eerste kite gekocht, een SS Link 7 meter. Toen die niet groot genoeg bleek te zijn toch maar ingewisseld voor een 9 meter. Nu een paar keer met mn 9 meter naar het water gegaan vol enthousiasme. Maar ik heb weer een lekker pech.  ThumpDown Ik loop mn lijnen uit en het klopt, geloof mij die heb ik vaak genoeg nagekeken. Maar het probleem bestaat eigenlijk uit 2 delen.

Eerste deel:
Mn kite valt, terwijl die vol in het windvenster hangt, zomaar uit de lucht. Dit heb ik even gevraagd bij Vd Berg,  en toen zeiden ze dat mn powerlijnen te strak staan. Dus nu heb ik ze zo los mogelijk en de knoopjes ook zo gedaan dat ze het langst zijn. Maar alsnog hetzelfde probleem. Dit vind ik heel raar want het is dezelfde bar als die van mn 7 meter en daar had ik het niet..

Tweede deel:
Als mn kite op het water ligt, en ik herstart de kite (wat een paar keer proberen duurt), dan zit (altijd mn rechter) stuurlijn om beide powerlijnen heen.. En dat krijg ik niet meer goed waardoor ik naar de kant moet. Dit gebeurt dus terwijl ik geen lijnen heb losgemaakt of unhooked ben geweest. ik heb het even getekend, waarschijnlijk snappen jullie het niet maar dat hoor ik dan wel..

Hopelijk kunnen jullie me helpen, want ik kan niet eens meer kiten zo aangezien ik em minstens 2x per sessie crash..  (huilen_kitesmiley) ThumpDown (huilen_kitesmiley)

Greetz Lucas

El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #1 Juni 30, 2007, 19:24:40
edit2Rapporteer  
deel een: depowerstraps (aan het eind van je depowerkoord) die kan je gebruiken om de verhouding tussen de stuurlijnen en de powerlines in te stellen, je moet 'm ongeveer zo zetten dat 'ie niet over je heen valt.
deel twee: dan is je kite een keer om zijn as gegaan, dus tussen de stuurlijn en de powerlijn door gedoken, een soort halve inversie. Dat klopt dan ook met je eerste deel van het verhaal. Daar zijn al wat topics over geweest de laatste tijd, het idee is om 1. je kite goed te trimmen met de depower straps ( bij weinig wind iets power erbij/effectief stuurlijn korter maken) en 2. zorgen dat je kite tussen vlagen door power houdt door je bar een beetje aan te trekken.
Lucas-link7
Gast
Antwoord #2 Juni 30, 2007, 20:33:51
edit2Rapporteer  
Maar ik heb dus wel getrimmt maar nog het probleem, ik heb het zo veel mogelijk gedaan en nog crasht ie... Ik snap niet echt hoe dat van die "halve inversie" gaat, maar is dat ook op het water op te lossen?

Greetz Lucas
Myzrael
Gast
Antwoord #3 Juni 30, 2007, 20:37:51
edit2Rapporteer  
Op het water niet op te lossen meestal. Zorgen dat het niet gebeurd. De enige keren waarbij het was gebeurd was bij een fout afgestelde kite of hele lichte wind waardoor je kite als een blaadje naarbeneden valt. Als het bij het herstarten gebeurd gok ik dat je kite een foute afstelling heeft. Mijn impact deed het ook door een foute afstelling van mij qua release. Pak je handleiding erbij en ga even je kite nameten als slingshot de maten geeft. Een gedeelte zal ook gewoon liggen aan het feit dat je nog moet leren omgaan met je nieuwe kite denk ik.
Lucas-link7
Gast
Antwoord #4 Juni 30, 2007, 20:56:58
edit2Rapporteer  
Maar mn vorige was precies dezelfde alleen de maat is anders.. Ik vraag wel even aan een van die gasten van vd berg als ik ze op t water zie..

Bedankt voor alles!

Greetz Lucas
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #5 Juni 30, 2007, 22:24:40
edit2Rapporteer  
vol in het windvenster en naar beneden vallen is raar. Bedoel je op 12uur?
Als hij boven je staat kan hij uit de lucht vallen. Is te voorkomen dor iets meer kracht op lje lijnen te houden.
Lucas-link7
Gast
Antwoord #6 Juni 30, 2007, 22:32:26
edit2Rapporteer  
Nee alsin, de wind staat er gewoon vol in, op 2 uur ofzo.. En toch valt ie er uit...


Ik vraag t wel even na en nu even mn lengte van mn lijnen checken,,

Greetz Lucas
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #7 Juni 30, 2007, 23:18:19
edit2Rapporteer  
Lucas weedt je zeker of er wel wind was? Windt is elementair voor kidtesurfing, evenals waadter...
Dylan

Geen avatar

Berichten: 83
Antwoord #8 Juni 30, 2007, 23:31:09
edit2Rapporteer  
Heb je wel de rode bridles op je link? Want de oude zwart/witte zijn vervangen door rode..
Bossie

Berichten: 54
Antwoord #9 Juni 30, 2007, 23:55:11
edit2Rapporteer  
Lucas ik kan me nog faag iets herrinneren dat je had verteld dat wanneer je voor het eerst ging kiten dat er iemand van v/d berg mee zou komen, dit klopt toch?

Maar had je die problemen toen niet?

Anders moet je is aan een ervaren kiter langs het water vragen of die je wil helpen.
Lucas-link7
Gast
Antwoord #10 Juli 01, 2007, 04:07:20
edit2Rapporteer  
@EL Rudo, als je grappig probeert te zijn: ha.. ha.. ha.. post even ergens anders ofzo want ik probeer gewoon even antwoord te krijgen op mn vraag en jij post voegt echt niks toe..
@Dylan, Ja rode bridles
@ Bossie, Toen ik hem net had, had ik een 7 meter, daar had ik geen problemen mee... Er ging idd iemand mee van vd Berg.

Ja toen ik de laatste keer problemen had was het heel rustig en kon ik het even niet vragen, ik vraag gewoon een keer aan een ervaren, bekende of hij hem even wil varen en kijken of diegene misschien ziet wat er aan de hand is..

Greetz Lucas
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #11 Juli 01, 2007, 04:20:49
edit2Rapporteer  
Vrijdag toen ik jou bezig zag was er weinig en aan/uit wind.
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #12 Juli 01, 2007, 07:00:12
edit2Rapporteer  
hij kan er alleen uitvallen als je lijnen (heel) erg te lang zijn (maar dan kun je warschijnlijk ook niet normaal sturen of voldoende kracht opbouwen om te varen).
Desondanks, probeer de de powerlijnen te verlengen (met depowerstrap of ander met de knoopjes) todat de kite gaat backstallen (dan vliegt hij niet meer vooruit, maar achteruit).

Let op: stallen pas als je de bar maximaal intrekt!

Dan ben je dus te ver. Dus dan weer iets powerlijn innemen en dan moet het goed vliegen.
Valt hij dan nog steeds uit de lucht, dan is het 1: techniek (voldoende druk houden) 2: te weinig of te vlagerige wind of 3: ligt aan de kite. De laatste is het meest onlogisch.

Ik heb een tijd terug een rebel 12 gevlogen en die is 2x uit de lucht gevallen en dat lag aan de combi mijn techniek en vlagerige wind. Met aan/uit wind (dus sterk vlagerig) heeft nagenoeg elke kiter moeilijkheden om de kite in de lucht te houden.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #13 Juli 01, 2007, 13:31:38
edit2Rapporteer  
jij post voegt echt niks toe..

bedoel je mijn eerste of mijn tweede post op dit topic... man doe niet zo gevoelig iedereen probeert hardnekkig om jou te helpen, echter langzaamaan beginnen enkelen, w.o. ik, de indruk te krijgen dat jij met zonder aan/uit wind hebt staan vliegeren zonder dat door te hebben, en dan kan wat mij betreft een beetje ironie wel eens uitkomst bieden.
Ik ben blij voor je dat je een nieuwe kite hebt en ik wens je veel succes. Ondertussen post ik waar en wat ik wil. mzzl El R.
Lucas-link7
Gast
Antwoord #14 Juli 01, 2007, 17:02:59
edit2Rapporteer  
Ironie vind ik prima, maar je doet echt alsof ik een mongool ben ofzo..

Maar ja ik heb dus met die depowerstrap wat zitten proberenen dat werkte ook niet echt..
Maar ik heb niet alleen gehad tijdens vlagerige winden.. Maar het grootste probleem is dat gewoon van die lijnen, dat gebeurt dus elke keer, dus dan sta ik net op het water en dan kan ik er weer af om die rotlijnen uit te lopen

Greetz Lucas
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #15 Juli 01, 2007, 17:32:51
edit2Rapporteer  
Haha nee man doe ff flex, ik zit zelf vaak op het autostrand en soms betrap ik mezelf erop dat er wind noch water is (bij afgaand tij bijvoorbeeld, sla je vast in 2cm water), en dan denk ik dat wel eens. En mijn kite dook eerst ook wel eens tussen de lijnen door en dan baal je, ik heb toen, net als jij, hier gepost en ik ben goed op weg geholpen.
Ik zal niet de enige zijn die zich thuis laat voorliegen door windguru en zichzelf staat te vertellen dat er wind staat die er gewoon niet is. Ik heb je nu wat context verschaft dus gooi het maar op dat ik aan autoprojectie doe.

En verder, mss heb je inderdaad een probleem-kite en dan kan het goede advies alleen maar hands-on gegeven worden.
timmie-to-himmie

Berichten: 105
Antwoord #16 Juli 01, 2007, 18:34:40
edit2Rapporteer  
RAAARR>>>>>>
Lucas-link7
Gast
Antwoord #17 Juli 01, 2007, 18:35:52
edit2Rapporteer  
Ok, dan is alles chill (H), maar misschien dat iemand mij even kan helpen met die depowerstraps als ik weer eens op het water ben. Ik merk wel dat ik minder enthousiast ben geworden door al die irritant dingen die er gebeuren.

Greetz Lucas
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.