Knie vriendelijk boardje

Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Juli 02, 2007, 00:02:51
edit2Rapporteer  
Hoi gasten,

Wat zijn de boardjes die relaxed varen in choppy water (IJsselmeer)
Ik kite nu met de Spleene RIP 28 maar na twee a drie dagen(middagen) lekker raggen heb ik toch wel wat wrakke knieën. Ik heb het idee-gevoel dat ik best wel over de golvjes stuiter dan dat ik er smooth doorheen snij. Kan natuurlijk ook aan mijn techniek liggen dus tips zijn welkom.
Ben niet meer de allerjongste (44) en mankeer af en toe wel wat maar ja als het waait wil je wat he.

groet Teigetje. (grinnik_kitesmiley)
Hooked Cabarete

Berichten: 246
Antwoord #1 Juli 02, 2007, 00:21:24
edit2Rapporteer  
Of even nieuwe pads halen van bv Liquid Force of even een boardje halen of laten bouwen met iets meer flex. Kies ook een board met een rechte heelside zodat hij lekker door de chop gaat.
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #2 Juli 02, 2007, 00:25:54
edit2Rapporteer  
Heb je hem niet toevallig widestance staan? Dat is ook slecht voor je knietjes, meer door je knien gaan helpt trouwens ook
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #3 Juli 02, 2007, 00:26:07
edit2Rapporteer  
Kom je denk uit bij de Sol van Naish.

Super veel flex dit board, mega goede voetbanden en pads.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #4 Juli 02, 2007, 00:28:13
edit2Rapporteer  
Spleene RIP en niet genoeg flex ?????
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #5 Juli 02, 2007, 01:07:52
edit2Rapporteer  
Citaat
Ben niet meer de allerjongste (44) en mankeer af en toe wel wat maar ja als het waait wil je wat he.

groet Teigetje.


Je wordt ouder pappa geef het maar toe je wordt ouder  (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #6 Juli 02, 2007, 01:09:49
edit2Rapporteer  
Kom je denk uit bij de Sol van Naish.

Super veel flex dit board, mega goede voetbanden en pads.

Inderdaad, heb de test uit het kitesurfmagazine naar je toe gemaild!
Henning

Berichten: 581
Antwoord #7 Juli 02, 2007, 01:37:38
edit2Rapporteer  
Heb je hem niet toevallig widestance staan? Dat is ook slecht voor je knietjes, meer door je knien gaan helpt trouwens ook

Hmm... als ik hem niet @ wide-stance zet heb ik juist gare knieën, dat van wide-stance = gare knieën geldt dus niet voor iedereen!
lennart

Berichten: 1167
Antwoord #8 Juli 02, 2007, 01:48:49
edit2Rapporteer  
spleene rip heeft idd niet extreem veeel flex maar ddat verziekt echt niet je knieen !!! een beetje freestyle boardje heeft zowiezo nooi  VEEL FLEX  ik denk dat je je vaarstyle een beetje moet aanpassen !!
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #9 Juli 02, 2007, 02:09:52
edit2Rapporteer  
Ik zeg F-ONE Demon lekkere flex super voetbads en knie en enkel vriendelijk Smiley
Maarja das mijn mening.

mzzl Kevin
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #10 Juli 02, 2007, 02:39:16
edit2Rapporteer  
Lex bedankt voor je mailtje.  InLove

Sol lijkt idd een geschikt boardje ik heb nl ook nog es een verrotte onderrug, wat doe je nog op het water hoor ik jullie denken.  (shame_kitesmiley)

De voetpads op de spleene zijn oke trouwens hoor. Lekker dik. ThumpsUp

Ga binnenkort maar effe het een en ander uitproberen incl de Sol. loser

Mijn vaarstijl is bey the way simpel, wat heen en weer raggen en wat jumpstyle, thats it geen malligheid.

VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #11 Juli 02, 2007, 04:02:16
edit2Rapporteer  
Lex bedankt voor je mailtje.  InLove

Sol lijkt idd een geschikt boardje ik heb nl ook nog es een verrotte onderrug, wat doe je nog op het water hoor ik jullie denken.  (shame_kitesmiley)

De voetpads op de spleene zijn oke trouwens hoor. Lekker dik. ThumpsUp

Ga binnenkort maar effe het een en ander uitproberen incl de Sol. loser

Mijn vaarstijl is bey the way simpel, wat heen en weer raggen en wat jumpstyle, thats it geen malligheid.



Mocht je voor de sol willen gaan, €444,- in Duitsland he voor 2007  ThumpsUp
Micky

Berichten: 4101
Antwoord #12 Juli 02, 2007, 06:10:00
edit2Rapporteer  
Hee Teigetje, de Naish haze '07 is ook zwaar relaxed. Footpads zijn net pantoffels...  (grinnik_kitesmiley)
Had met mijn oude board ook vaak last van mijn (zwakke) knieën maar nu dus niet meer.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #13 Juli 02, 2007, 07:12:11
edit2Rapporteer  
De Sol en de Crazyfly komen erg flexy uit de testen...
Heb je ook rekening gehouden met je kites...
Wanneer je een kite hebt met veel depower, zoals een Bow of Sle bv, dan is het niet nodig om zo veel druk op je board over te brengen maar kun je de vlagen opvangen dmv wegduwen van je bar dus een behoud voor je oude lijf  schater Sprak deze jonge god van 36  (grinnik_kitesmiley)
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #14 Juli 02, 2007, 22:48:37
edit2Rapporteer  
De Sol en de Crazyfly komen erg flexy uit de testen...
Heb je ook rekening gehouden met je kites...
Wanneer je een kite hebt met veel depower, zoals een Bow of Sle bv, dan is het niet nodig om zo veel druk op je board over te brengen maar kun je de vlagen opvangen dmv wegduwen van je bar dus een behoud voor je oude lijf  schater Sprak deze jonge god van 36  (grinnik_kitesmiley)

Vaar Flysurfer Pulse dus dat zit wel goed Ik kan zo te zien nog volop testen, bedankt voor de tips mannen. Zal ook eens kijken of ik mijn stance nog kan aanpassen.

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #15 Juli 03, 2007, 21:13:27
edit2Rapporteer  
Dacht dat dit topic al eens eerder voorbij is gekomen, en toen waren de meeste het erover eens dat de F-one Demon veel relaxter is voor de knieen.

Vaar zelf een 666 en moet zeggen dat ik hier meer last van mijn knieen krijg dan met mijn oude, stijve Jamie Pro04. De 666 heeft meer flex in de tips wat je echt merkt als een vorm van demping. Maarja, hij gaat ook echt hard waardoor je snel over golven heen stuitert. Afremmen is de enige optie in choppy water ben ik bang.
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #16 Juli 04, 2007, 04:01:38
edit2Rapporteer  
Als het weer morgen een beetje goed is zal ik es kijken of ik het een en ander kan testen.

Heb ik wat gevonden heb dan horen jullie het. loser
Brenkie

Berichten: 716
Antwoord #17 Juli 04, 2007, 04:18:43
edit2Rapporteer  
Of richting de noordzee kachelen, dat is al een stukkie relaxeter varen!
Teigetje

Berichten: 5663
Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #18 Juli 04, 2007, 05:07:53
edit2Rapporteer  
Dat ligt er maar aan, dat kan ook een behoorlijke klotsbak zijn hoor. :Smiley

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.