Oostvoorne gaat sluiten! Stem tegen!

~Arjan
Founding Father

Berichten: 1841
Mei 12, 2004, 19:59:47
edit2Rapporteer  
Locals en kiteboarders,

Het ziet ernaar uit dat het, zo perfecte kiteboardstrand, autostrand van Oostvoorne vanaf 1 oktober niet meer toegankelijk zal zijn. Misschien is het vanaf 1 oktober zelfs verboden om te (kite)surfen op de zee voor het autostrand van Oostvoorne.

Autostrand Oostvoorne is met haar ruimte en ondiepe zee een perfecte plaats om te leren kiteboarden. Het zal hierdoor voor kitesurf-lesscholen, kiteboarders en de hele kiteboard-gemeenschap ontzettend jammer zijn wanneer het autostrand gesloten wordt.

Laat hieronder weten dat je tegen bent en waarom. Wellicht hebben wij met gezamelijk invoed op de beslissingen die komen gaan.

Alvast bedankt,
KiteHigh

Marcel~

Berichten: 2657
Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #1 Mei 12, 2004, 20:01:36
edit2Rapporteer  
Ben tegen want hierdoor wordt het elders drukker. Met name met beginners....
Rocky
Gast
Antwoord #2 Mei 12, 2004, 20:19:15
edit2Rapporteer  
ben ook tegen de sluiting
edwin

Berichten: 43
Antwoord #3 Mei 12, 2004, 20:27:47
edit2Rapporteer  
Oostvoorne is bij uitstek de plek waar je als beginner op een veilige manier kennis kunt maken met de kite sport....
Waar moeten al deze beginners straks veilig gaan kiten??!!!

Sluiten van Oostvoorne is een hele slechte zaak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
posty

Berichten: 2454
Antwoord #4 Mei 12, 2004, 20:27:52
edit2Rapporteer  
Ik ben ook tegen!!

Waar moeten al die mensen (sommige dagen +/- 70) naar toe??
Yannick

Berichten: 1302
Antwoord #5 Mei 12, 2004, 20:28:42
edit2Rapporteer  
ik ben ook tegen de sluiting van het autostrand, zo'n pracht plek voor het kiteboarden moeten we behouden!
TEGEN!
Marten

Berichten: 281
Antwoord #6 Mei 12, 2004, 20:32:01
edit2Rapporteer  
natuurlijk ben ik ook TEGENNNN !!!!!!!!!
doordat het daar verboden wordt. wordt het ergens anders drukker
dus zullen er meer ongelukken gebeuren!!
stef
Gast
Antwoord #7 Mei 12, 2004, 20:44:58
edit2Rapporteer  
Stem tegen.

Als ze ondiep waterlocaties gaan verbieden waar er maar zo weinig van zijn in Nederland is dat een doodsteek voor het kitesurfen.

Succes boys!
Joren

Berichten: 664
Antwoord #8 Mei 12, 2004, 20:54:00
edit2Rapporteer  
TUURLIJK ben ik tegen!!! Zo'n perfecte spot moeten we niet afpakken!! >Sad
suc6
marcohollebeek
Gast
Antwoord #9 Mei 12, 2004, 21:10:16
edit2Rapporteer  
Ik ben tegen sluiting omdat het autostrand een unieke lokatie in Nederland is, waar kan je nou met je auto het strand op? De omgeving is vergeven van de industrie dus een perfecte plek voor een autostrand.
Natuur is er heel veel in Nederland, autostranden niet.
Ik denk dat er meer mensen gebaat zijn bij een strand zoals dat nu, dan wanneer er een natuurgebied komt.
Het is een recreatie gebied voor honderden mensen per week, straks nog maar voor tientallen mensen.


Duzz.
-DAVE-
Gast
Antwoord #10 Mei 12, 2004, 21:16:05
edit2Rapporteer  
Ik ben ook tegen , want ik wil graag nog eens die kant een keer op , es kijken hoe het daar is....
Patrick II
Gast
Antwoord #11 Mei 12, 2004, 21:27:58
edit2Rapporteer  
Oostvoorne is de beste plek waar je als beginner op een veilige manier kan kiten. Waar moeten al deze beginners straks veilig gaan kiten??!!!
Het sluiten van Oostvoorne is een zeer slechte zaak en ondoordacht.
Hooked Cabarete

Berichten: 246
Antwoord #12 Mei 12, 2004, 21:29:31
edit2Rapporteer  
Ook ik ben tegen de sluiting van het autostrand.
We hebben gewoon veilige ondiepe locaties nodig waar ook beginners uit de voeten kunnen.

Ybo Huisman
Wim G
Gast
Antwoord #13 Mei 12, 2004, 21:36:52
edit2Rapporteer  
Ben ook tegen sluiting. Een van de weinige goede plekken waar je kiten veilig kunt leren. Bovendien hebben ook geen andere mensen last van kitesurfers op deze plek. Dat is ook heel wat waard.
Wim Gertenaar
JorritW
Gast
Antwoord #14 Mei 12, 2004, 21:58:50
edit2Rapporteer  
En nog een stem erbij... Oostvoorne is leuk, gezellig, veilig en één van de beste kitespots. Oostvoorne kan niet meer uit de spotlist gehaald worden en zeker niet veranderd worden in een vogelgebied!

Good luck guys! De NKV doet z´n best denk ik ook!

Jorrit
loki
Gast
Antwoord #15 Mei 12, 2004, 22:04:06
edit2Rapporteer  
ik ben er tegen omdat het een leuk en mooie plek is waar je kan kiten en rond fietsen en lopen
als ik en vele andere lopen is het leuk om mensen die hoge sprongen te zien maken en andere geweldige trucks en zolang het geen gevaar voor de gemenshap en de natuur geeft VIND IK DAT ZE HET RECHT NIET HEBBEN TE VERBIEDEN.
Rutger II

Berichten: 1864
Antwoord #16 Mei 12, 2004, 22:14:06
edit2Rapporteer  
ik ben uiteraard tegen

is er iets zinvols wat WIJ kunnen doen of is het al een uitgespeeld spel?
Randy
Gast
Antwoord #17 Mei 12, 2004, 22:17:30
edit2Rapporteer  
Ik ben tegen het verbod
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #18 Mei 12, 2004, 22:27:30
edit2Rapporteer  
Ik ben tegen!
Ik ben een beginnende kite boarder en door dit besluit dwingen jullie me zee op te gaan met alle gevolgen van dien.
Ik heb het niveau nog niet om goed op zee te kunnen kite.
Dit besluit bevordert de veiligheid dus helemaal niet en daar gaat het toch uiteindelijk om?
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #19 Mei 12, 2004, 22:29:26
edit2Rapporteer  
Er is geen andere plek in zuid holland waar beginners veilig kunnen oefenen. Brouwersdam is het dichtsbijzijnde alternatief, maar dat licht een behoorlijk stuk verder.

Het sluiten van het strand en de zee is ingesteld door het rijk. Ze willen de 2e maasvlakte gaan aanleggen waardoor er natuurlijk nieuw land komt. Wettelijk staat vast dat een x aantal % besteed moet worden aan natuurgebied.

Omdat het strand van Oostvoorne dan een soort lagune of binnenmeer wordt, valt dit ook onder het nieuwe gebied.

Als de 2e maasvlakte af is zal er ongetwijveld weer meer ruimte bijkomen om te kunnen kiten. Maar hoe lang gaat dat duren? Ik denk dat de meeste van ons dan al met pensioen zijn.

Volslagen idioot om een gebied dicht te gooien waar zoveel mensen recreeren. Dat is blijkbaar minder belangrijk dan een mooi natuurgebied on de rook van de Botlek. Ik voorzie ook veel meer ongelukken op andere spots door drukte, onervarenheid en sterke stroming (op zee bijvoorbeeld)
Wilco
Gast
Antwoord #20 Mei 12, 2004, 22:34:22
edit2Rapporteer  
tuurlijk TEGEN!
qukeleq
Gast
Antwoord #21 Mei 12, 2004, 22:42:55
edit2Rapporteer  
tegen
Alex

Berichten: 321
Antwoord #22 Mei 12, 2004, 22:48:52
edit2Rapporteer  
TEGEN!!!!!!! >Sad >Sad >Sad >Sad

Als ze wat voor de natuur willen doen moeten ze eerst maar eens naar de industrie kijken....!!!

Alex!!!!  ------> TEGEN!!!!
Martin S
Gast
Antwoord #23 Mei 12, 2004, 22:53:12
edit2Rapporteer  
euh TEGEN ... wat anders
xray

Berichten: 3688
Antwoord #24 Mei 12, 2004, 22:54:12
edit2Rapporteer  
Ook ik ben tegen.

Alle argumenten zijn reeds genoemd.
Ideale beginnersplek om het veilig te leren.
Veel ruimte om een grote groep te herbergen.
Geen of nauwelijks obstakels
Geen verstoring van andere recreatievormen.
Natuur is geen steekhoudend argument.
Economisch belang (kitescholen, kiteindustrie)
Etc, etc, etc

Zou een hele slechte zaak zijn.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.