Een lijn vervangen?

Hubert

Geen avatar

Juli 05, 2007, 00:48:32
edit2Rapporteer  
Vorige week is een van mijn stuurlijnen kapot gegaan. (shame_kitesmiley) Omdat ik net een nieuwe kite en een nieuw board gekocht heb en volgende week op vakantie wil, is mijn budget heel erg gelimiteerd op dit  moment. Wat is de goedkopste oplossing om weer een functionerende bar te hebben? Is het het slimst om gewoon een twedehandse bar te kopen of is het beter om een heel nieuw setje lijnen te kopen? Kan ik ook aan een nieuwe enkele lijn komen?

Wie heeft er wat goede tips voor me?  Alvast bedankt voor alle reacties.

Groeten Hubert
Morres

Antwoord #1 Juli 05, 2007, 00:57:02
edit2Rapporteer  
http://www.gearfreak.nl/?p=productMore&iProduct=226 die verkopen gaastra bars voor 99€ geloof ik, kitepirates voor 89.

Is 4lijns, heb je 3 reserve Smiley
Idefixe

Antwoord #2 Juli 05, 2007, 00:59:51
edit2Rapporteer  
Als er hier sprake is van een "nieuwe kite" gekocht bij een winkel, zou ik dit in eerste instantie voorleggen bij de winkel waar je hem gekocht hebt.
Door het kiten worden je lijnen altijd iets uitgerekt, het is daarom verstandig deze altijd per 2 te vervangen. Is er nog echt echt weinig mee gekite zou je in dit geval ook 1 lijn kunnen vervangen. Is de kite voor jou wel nieuw maar al flink gebruikt is het verstandig om naar de algehele conditie van je huidige bar te kijken en aan de hand daarvan te beslissen of je 2 lijnen vervangt of op zoek gaat naar een gebruikte bar. Ligt er ook een beetje aan wat voor een bar het is. Surfpirates.de heeft op dit moment een leuke aanbieding voor diverse barretjes compleet.........
joop

Antwoord #3 Juli 05, 2007, 14:19:25
edit2Rapporteer  
Bij Vliegerop in Den Haag kan je waarschijnlijk goedkoop lijnen kopen. Misschien zelfs per meter maar dan moet je wel een naaimachine hebben om te sleeven.

Groet Joop
chico

Antwoord #4 Juli 05, 2007, 14:27:17
edit2Rapporteer  
Ik zou inderdaad Vliegerop doen. Voor ongeveer 29 euri heb je twee nieuwe lijnen in standaard lengtes met sleeves eraan. Wel die van 270 kg nemen. Controleer altijd of beide lijnen gelijk zijn en in hoeverre ze afwijken met je bestaande lijnen. Voordeel van standaard lengtes met sleeves is dat je niet zelf hoeft te klooien. Mijn advies is altijd om ze per 2 te vervangen. Dus 2 stuurlijnen of 2 depower lijnen en niet slechts 1 van elk te vervangen. Met lijnen moet je zorgvuldig zijn. Als er eentje knapt  dan heb je waarschijnlijk een loopende kite en mag je hopen dat de safety nog werkt.
Antwoord #5 Juli 05, 2007, 19:02:17
edit2Rapporteer  
bij vliegerop, aptraxion, krikke (staan allemaal bij de links) kun je zo 2 nieuwe lijnen bestellen.

nooit 1 lijn vervangen want dan heb je verschil in lengte en gaat de kite scheef trekken of sturen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.