Stormtest verslag 2007 Waroo 7.

KiteDemon

Berichten: 6806
Juli 07, 2007, 00:46:34
edit2Rapporteer  
Lokatie: Da Sluf.
Condities: Mega vlagerig 30 knopen tot dik over de 40 knopen.
Riders: Fer (75 kg), Pieter (70 kg), Erikkie (? kg)

Vandaag omstandigheden waarbij ik normaal lekker thuis zou blijven, maar wilde toch even mijn nieuwe speelgoed testen. De omstandigheden waren tricky.....zeg maar gerust gevaarlijk.

The package:
Kan niet anders zeggen dat Best met de Waroo helemaal on par zit met de huidige A-merken. De kite is mooi en netjes afgewerkt met alle handige features die ik ook op mijn Naishgear tegen kom, behalve one pump. De bar is simpel, functioneel en ziet er gelikt uit.
Niks aan te merken dus op het complete produkt.

De test:
De omstandigheden waren verre van ideaal en extreem vlagerig.
Ik had ff wat tijd nodig om te wennen aan zo'n kleine snelle kite, aangezien dit voor het eerst was dat ik zo'n klein apparaat in mijn handen had. De kite is snel, maar niet nerveus. Het beste kan je je handen helemaal naar het midden van de bar plaatsen, en wat subtieler met bar-input omgaan. De kite is uit de pols met één handje te loopen, dus in omstandigheden als vandaag geen ruimte voor ongecontroleerde bar-input.
Tegen de stopper varen was er uiteraard niet bij met verschil in vlagen van meer dan 10 knopen, dus stopper helemaal naar boven voor max depower. Mocht het toch misgaan dan gewoon de bar loslaten.
Depower lijkt eindeloos, maar te veel depower zal resulteren in minder stuurgedrag omdat er dan te weinig spanning op de stuurlijnen staat. De kite is verassend stabiel als deze geheel gedepowerd is. Knappe jongen die deze geïnverteerd krijgt in de lucht. Opvallend is ook dat deze kleine SLE heel goed aanvoeld in de lucht. Je voelt precies waar deze staat en voor mijn gevoel had ik net zo goed C-shaped in mijn handen kunnen hebben.
Springcapaciteit en hangtime: Tsja, wat zal ik zeggen..............F@#KING HELL !!!!! TE BRUUT!!!
In de omstandigheden van vandaag was alleen het aantrekken van de bar vanuit stilstand al voldoende. Doe je dat op snelheid en in combi met hard aankanten van je board, dan is het eind zoek en kan je maar beter zorgen dat je zeeën van ruimte hebt downwind van je.
De omstandigheden waren zo, dat je eigenlijk alleen hard en hoog kon gaan, dus fancy tricks zaten er even niet in. Morgen wat minder wind, dus kan ik testen om tegen de stopper te varen en wat tricks ermee te doen.

Conclusie: De kite laat mij varen in omstandigheden waarbij ik normaal gesproken niet eens het water op zou gaan......sterker nog ik heb er zelfs fun mee gehad in die omstandigheden. Het geheim......kontrole!
Vandaag in het 30-40+ knopen bereik getest. Morgen eens kijken hoe dat beesje het in het 20-30 knopen bereik doet.

Tot slot een waarschuwing.
Het is een klein maatje die je in de ruigere omstandigheden gaat gebruiken, dus totaal ongeschikt voor minder ervaren kiters!!! Een fout van de rider zal erg hard afgestraft worden. De kite trekt makkelijk in een loop, en dat wil je zeker niet onbedoeld in dergelijke condities. Dus ken je grenzen!!
Mijn grens heb ik na vandaag weer verlegd.


Leon aero2
Gast
Antwoord #1 Juli 07, 2007, 00:51:39
edit2Rapporteer  
Goed verslag ThumpsUp
dk23

Berichten: 142
Antwoord #2 Juli 07, 2007, 01:01:59
edit2Rapporteer  
ik heb em vorige week ook voor het eerst uitgeprobeerd, wel met wat betere omstandigheden en een fijn temperatuurtje (el gouna). het ding is echt tyfes snel en trekt voor ze'n omvang als een wilde, ik had zelfs het idee dat ie meer lifte dan m'n 11
Elevation

Berichten: 1363
Antwoord #3 Juli 07, 2007, 01:20:11
edit2Rapporteer  
onverantwoord..... ListenToMe maar wel lekker  schater

ook maar eens op zoek naar een goed 7tje.. iedere keer met die lap van een 9 ..
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #4 Juli 07, 2007, 01:27:40
edit2Rapporteer  
En de mijne is te koop.... Maar helaas gaat tie morge weg...

Mijn nieuw Yarga 9m heeft zo een high end als de Waroo 7
Pieter

Berichten: 202
Antwoord #5 Juli 07, 2007, 02:01:25
edit2Rapporteer  
Ha Fer..............kan ik me aardig in vinden ................mooi storm kitje..............
De hele slufter voor ons om te testen.......................
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #6 Juli 07, 2007, 02:12:36
edit2Rapporteer  
En dit was hem;



En ik kan jullie ook vertellen dat die kleur als het donker wordt steeds feller wordt (heb zelf precies zo'n 9)
Fancy kleurtje  (tong_kitesmiley)

Mooi verslag, komt wel aardig overeen met wat k gezien heb.  (grinnik_kitesmiley)
chico

Berichten: 1112
Antwoord #7 Juli 07, 2007, 02:15:37
edit2Rapporteer  
Mooi he zo'n SLE 7 met harde wind. Heb ik nou ook met m'n schockwave 7. Die bar moet je behandelen met fluwelen handjes want die kite reageert in split second. Als het dan weer minder waait en je bent met een grotere maat bezig dan is het net of je op de bus staat te wachten.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #8 Juli 07, 2007, 02:28:01
edit2Rapporteer  
Mooi verslag... en zo te horen een TOP kite  ThumpsUp
Is er ook een mogelijkheid om je leash vast te maken aan een ringetje van de depower lijn zodat je de safety kan trekken..

Ik persoonlijk ben blij dat er nog kites zijn zonder one-pomp.. De uitvinder daarvan moeten ze afschieten  ListenToMe Wat een bak ellende als je een lek hebt en veel tijd scheelt het niet wanneer je aan het pompen bent... Zie het als een warming up  ThumpsUp
JorritPi

Berichten: 1557
Antwoord #9 Juli 07, 2007, 02:38:50
edit2Rapporteer  
Leuk verslagje! Ik kwam deze 7 Waroo 2007 ook tegen en was uiteraard veel sneller dan mijn Airush Flow 2007 8mtr.

Tjaaaaa.
Mundaka

Berichten: 42
Antwoord #10 Juli 07, 2007, 03:00:01
edit2Rapporteer  
Er zit inderdaad een ringetje aan de depowerlijn, wij hebben onze sinds een paar dagen, en kunnen hem alle dagen goed testen, hier in Cumbuco. Ik ging vandaag met mijn 75Kg, en een knoopje of 22, mooi op de wind met een 128 Underground FLX. De waroo heeft een mooie low-end, en daardoor een grote wind-range. Het is inderdaad een vinnig beestje, draait supersnel, en de stopper werkt perfect.

Yves
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #11 Juli 07, 2007, 03:01:58
edit2Rapporteer  
als ik dit zo lees moet ik de 9 echt nog maar een keer gaan testen

ik heb hem fff'ies in weinig wind op een andere board gevaren, lift was in die wind wel oke, in een loop heeft die ook wat meer kracht.
maar bar druk vont ik vrij laag en vloelde daardoor niet zo goed waar de kite staat.

wat ik bij me 2006 waroo's heb is dat je goed aan de bar druk vloelt warneer je echt power in je kite heb(beetje moeilijk te beschrijven) (feetback)

maar nogmaals het was in erg weinig wind en een vrij groot board voor mij dus niet de omstandig heden waarin ik hem zou gaan gebruiken

maar de enige manier om er achter te komen hoe een kite echt vaart is testen
dan is een rieview een mooi voorafje
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #12 Juli 07, 2007, 03:38:25
edit2Rapporteer  

wat ik bij me 2006 waroo's heb is dat je goed aan de bar druk vloelt warneer je echt power in je kite heb(beetje moeilijk te beschrijven) (feetback)



Dit vind ik bij de 07 waroo juist vele malen beter. Bardruk is hogergeworden. Vond de 06 eigenlijk wat licht. VInd de 07 vele malen fijner.
Je zou eens kunnen kijken of je een Bularoo zou kunnen testen...
Charles

Geen avatar

Berichten: 42
Antwoord #13 Juli 07, 2007, 03:40:23
edit2Rapporteer  
 Die bar moet je behandelen met fluwelen handjes want die kite reageert in split second.

Zou er misschien een nog kortere bar moeten komen? Of zou het helpen om de stuurdraden op grofweg 1 m boven de bar een beetje naar elkaar toe te knopen (met een dwarsverbinding)?
Merc
Gast
Antwoord #14 Juli 07, 2007, 04:14:00
edit2Rapporteer  

Ik persoonlijk ben blij dat er nog kites zijn zonder one-pomp.. De uitvinder daarvan moeten ze afschieten ListenToMe Wat een bak ellende als je een lek hebt en veel tijd scheelt het niet wanneer je aan het pompen bent... Zie het als een warming up ThumpsUp

Heb je een lek gehad?
Das balen. Lang zoeken zeker met one-pump?
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #15 Juli 07, 2007, 12:03:04
edit2Rapporteer  
One pump is luxe, maar bij een kleine kite hoeft je toch al niet zo veel te pompen dus I can live with that. De vliegeigenschappen staan nog altijd voorop.

Wat betreft de bardruk en handling, vind ik deze verassend goede feedback geven voor zo'n kleine maat. De snelheid en draaisnelheid is ff wennen, maar dat is niet meer dan normaal in zo'n maat.
Kleiner dan 7 hoef je niet te gaan, of je moet 45 kg wegen, of je wil alleen nog maar in +40 knopen varen.

Ik heb deze maat erbij genomen om dus niet aan de kant te hoeven staan die paar keer per jaar. Maar ik heb een vermoeden dat ik de 7 komende herfst en winter toch regelmatig ga gebruiken.
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #16 Juli 07, 2007, 12:19:34
edit2Rapporteer  
@Fer, top stukkie!!!
Zit er ook aan te denken om onder m'n 9 en 13 ook nog een 7 te halen.
Je tekst doet me overwegen om ff een PL-etje aan te vragen haha

Laterz
KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #17 Juli 07, 2007, 12:55:48
edit2Rapporteer  
@Fer, top stukkie!!!
Zit er ook aan te denken om onder m'n 9 en 13 ook nog een 7 te halen.
Je tekst doet me overwegen om ff een PL-etje aan te vragen haha

Laterz

Moawahaha.....ik wordt niet gesponsord btw, en mijn voorkeur gaat duidelijjk uit naar Naish. Maar Extremesports heeft hierin ook geholpen en kan niet anders zeggen dat de Waroo 2007 lijn echt top is.
Ik denk ook niet dat de meeste zin hebben om mucho eurie neer te tellen voor een kite die misschien enkele malen per jaar uit de tas wordt getrokken, maar Best ligt toch echt onder het gemiddelde met zijn prijzen en je krijgt toch heel wat plezier en kite voor je geld.
Mijn motivatie om uitgerekend voor de 2007 Waroo te gaan, was dat ik er al mee gevaren had in idiote condities waarbij mij 9 te veel was. Reactie: Zo één moet ik ook hebben!!! de kite is gewoon top en de kwaliteit kan niet meer als argument gebruikt worden om te bashen.

BTW, kiten draait om de fun.....en niet om imago. Deze kite geeft absoluut dikke fun.
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #18 Juli 07, 2007, 13:00:51
edit2Rapporteer  
Neej indd, de 2007 modellen zijn echt zo vele malen verbeterd tov de 2006 modellen.
Er vaart bij ons altijd een gast met een 7 omdat hij niet al te zwaar is. Zal eens vragen of ik er een paar rakjes mee mag maken... Maar indd, het zal een kite zijn die je relatief weinig gaat gebruiken, ik 90 kilo, maar is het toch wel fijn als je hem erbij hebt. Gister was het ook poeier op schellinkhout. Het ging wel met die 9, maar moest heb al flink depoweren om relaxed te kunnen varen. Het is weliswaar maar 2 meter kleiner maar toch gaat dat wel het verschil maken op dat soort momenten...
Mark-Fizzer

Berichten: 6057
Antwoord #19 Juli 07, 2007, 13:02:05
edit2Rapporteer  
Wel lacheh dat je het gewicht van je kite maatjes weet...
Weet je ook hun cupmaat al?? :P:P
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #20 Juli 07, 2007, 15:32:57
edit2Rapporteer  


Mijn motivatie om uitgerekend voor de 2007 Waroo te gaan, was dat ik er al mee gevaren had in idiote condities waarbij mij 9 te veel was. Reactie: Zo één moet ik ook hebben!!!


Hoezo ging toch goed toen? Je bedoelde die dag dat die jongen zijn heup brak toch... Heb die witte nu wel verkocht...
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #21 Juli 07, 2007, 15:43:36
edit2Rapporteer  

Ik persoonlijk ben blij dat er nog kites zijn zonder one-pomp.. De uitvinder daarvan moeten ze afschieten ListenToMe Wat een bak ellende als je een lek hebt en veel tijd scheelt het niet wanneer je aan het pompen bent... Zie het als een warming up ThumpsUp

Heb je een lek gehad?
Das balen. Lang zoeken zeker met one-pump?

Ik had een lek in mijn bladder (kite zonder one pomp) dus lijn van de bar aan het ventiel en bladder eruit vervolgens plakken en gaan... Maar een maat van mij had een lek in zijn one pomp systeem en moest er even een dag voor uittrekken dus je dag is dan echt naar de klote....

Ik had op mijn vorige Assault een two-pomp systeem en dt is wel relatief snel te maken  ThumpsUp

Frank77

Berichten: 690
Antwoord #22 Juli 07, 2007, 16:27:30
edit2Rapporteer  
welke barbreedte en welke lijnlengte vaar je mee?
De kite klinkt als goede aanvulling in de collectie.

weet je waar een waroo is te testen?
(is er een shop die die dingen uitleent?)

Tom Kite

Berichten: 480
Antwoord #23 Juli 07, 2007, 18:24:24
edit2Rapporteer  
Gisteren met m'n 65 kilo ook even aan de waroo 7 mtr gehangen, en ging goed, geen een keer zoveel power gehad dat ik geen controle meer kon houden. Dat was in het water dan, moest wel door iemand naar de zee getrokken worden
Psychotic

Berichten: 1723
Antwoord #24 Juli 07, 2007, 21:04:12
edit2Rapporteer  
Sta je in deze omstandigheden al echt met veel druk in je kite? (dwz, op het strand niet meer zonder hulp bij het water kunnen komen)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.