Stormtest verslag 2007 Waroo 7.

KiteDemon

Berichten: 6806
Antwoord #25 Juli 08, 2007, 01:00:49
edit2Rapporteer  
Vandaag is de wind niet boven de 20 knopen uitgekomen. Ik wilde toch even kijken of het te doen was. Voor de rest 9, 12 en een paar 16 op het water. Zelf zou ik in die omstandigheden mijn 9 of 14 gepakt hebben. Tot mijn verbazing de hele dag kunnen varen met de 7 en zelfs lol gehad. Dat beesje is behoorlijk krachtig voor zijn maat en doordat je deze uit de pols kan loopen ook erg speels. Als de wind ff wegviel snel 2 x sinussen en daar ging je weer. indrukwekkende lowend voor een 7, maar het vergt wel techniek. Daar bedoel ik mee dat je in de lowend de bar juist niet moet aantrekken en de kite wat gedepowerd moet afstellen om de power te genereren. Dit maakt de kite sneller, dus meer power. De 7 genereerd zelfs al aardig wat lift voor transitions en bescheiden sprongetjes. Dit alles geeft de 7 een totaalbereik van zeker 25 knopen waarbij de sweetspot begint rond de 20 knopen. Zelfs overlap met mijn 14.

In ieder geval erg happy met mijn nieuwe aanwinst, en ik denk dat ik deze toch vaker zal gebruiken dan in eerste instantie had gedacht.
Sake
Gast
Antwoord #26 Juli 08, 2007, 01:31:20
edit2Rapporteer  
Lijkt al niets bijzonders meer te zijn voor een "vlakke" 7m.
Vandaag ook een 7m gevaren + TT en het is reeds m'n favoriete kite.
Ook ik was initieel verbaasd. Zelfs na een korte downwinder was ik zo weer terug upwind. Met een surfboardje is het helemaal bizar vergeleken met een 2004 8m.
Van de laatste 7x dat ik ben wezen kiten heb ik notabene 5x de 7m gebruikt en dan heb ik niet eens op donderdag en vrijdag gekite.
Ik weet dat ik deze 7m vaker zal gebruiken dan in eerste instantie gedacht.
Ben op dit moment benieuwd naar high end want die heb ik nog niet kunnen ervaren.

Edit: oh ja, voor de duidelijkheid. Het is geen Waroo07 7m. Welke kite het wel was kunnen degene die me kennen wel raden.

Ik heb nog met een Waroo07 11m gekite. Gaf 'm met alle plezier weer terug. 'k heb gezegd dat smaken verschillen  (grinnik_kitesmiley) Voor gedene die willen weten wat ik van de Waroo07 11m vind, kunnen me een persoonlijk bericht sturen.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #27 Juli 08, 2007, 03:54:16
edit2Rapporteer  
Ik was vandaag in Mirns aan het kiten en zag dat een Duitse gast met een 13m2 Waroo aan het varen was... Hij had een 5e lijn in een Y vorm op zijn LE gemonteerd...
Ik en hij ook waren veel te lekker bezig dus heb geen tijd gehad om het van dicht bij te bekijken.... Is dat iets nieuws voor de 2007 Waroo of is dat een optie die hij zelf heeft uitgevonden  :Smiley
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #28 Juli 08, 2007, 16:26:24
edit2Rapporteer  
Het is tegenwoordig een optie om de 5th kite van Yarga op je Waroo te zetten. Je moet dan wel zelf even een lijntje naar je 5th maken.
Hier zit wel 1 nadeel aan...

De aanhechtpunten van de BRIDLE op de waroo is ontworpen op zijdelingse krachten te weerstaan. En van de 5th krijgt het aanhect punt de krachten van voren.
Hierdoor geeft Best daar geen garantie op als die uitscheurt.

Dit heb ik gehoord en zat het ff anvragen voor alle zekerheid.
posty

Berichten: 2454
Antwoord #29 Juli 09, 2007, 08:45:07
edit2Rapporteer  
klopt papa, dit staat op het best forum.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.