Dichtenklappen boxer sle

HE

Berichten: 33
Juli 08, 2007, 01:50:28
edit2Rapporteer  
Als ik mijn boxer sle hard terug stuur of hard aanpower, klapt hij in de lucht even dubbel en daarna met een schok weer open...

Ik heb echt het gevoel dat ik hem hard genoeg heb opgepompt, ligt het misschien aan de katrollen (rollen die niet snel genoeg mee)?

Hebben meer mensen hier last van? Moet ik gewoon wat subtieler insturen of krijg ik dit bij een SLE erbij?
Alferink

Berichten: 1730
Antwoord #1 Juli 08, 2007, 01:51:05
edit2Rapporteer  
Stall je m niet?
HE

Berichten: 33
Antwoord #2 Juli 08, 2007, 02:36:22
edit2Rapporteer  
Zou goed kunnen...

Maar ik moet hem toch vol kunnen poweren zonder dat hij stalled?

Moet ik dan de powerlijn korter maken ofzo?
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #3 Juli 08, 2007, 03:58:36
edit2Rapporteer  
Dan moet je even kijken naar de afstelling van de depower lijnen.. Waarschijnlijk heb je de lijnen te veel gedepowerd (ik bedoel de strap te veel aangetrokken).. Waarschijnlijk heb je onder je strap nog eenh optie om er een knoopje bij of af te doen... Ik hoop dat je het begrijpt......
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #4 Juli 08, 2007, 04:02:38
edit2Rapporteer  
Juist niet.
Als je kite dicht klapt, dan trek je de bar te ver aan waardoor hij dichtklapt.
Je moet OF je powerlijnen inkorten, OF je stuurlijnen verlengen.
Dan heb je dit probleem niet meer
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #5 Juli 08, 2007, 04:21:44
edit2Rapporteer  
Het zit hem dus in de afstelling van je powerlijnen  loser
dk23

Berichten: 142
Antwoord #6 Juli 08, 2007, 04:54:33
edit2Rapporteer  
heb ik ook met me waroo 7 '07 als ik me stuurlijnen op het boven eerste knoopje zet en de strap op full power zet....begint ie iets te stallen....valt ie iets terug en dan komt ie weer....heel iri.....knoopje losser en hij vliegt weer rlx.

posty

Berichten: 2454
Antwoord #7 Juli 08, 2007, 09:55:39
edit2Rapporteer  
kweet niet hoe zwaar je weegt
heb ik ook met me waroo 7 '07 als ik me stuurlijnen op het boven eerste knoopje zet en de strap op full power zet....begint ie iets te stallen....valt ie iets terug en dan komt ie weer....heel iri.....knoopje losser en hij vliegt weer rlx.



kweetnie hoe zwaar je weegt maar ik zet em nooit dichterbij dan het 4e knoopje vanaf de kite.

die dingen moet je goed kunnen depoweren om hoogte te lopen en ze gaan niet stallen.
wonis

Berichten: 36
Antwoord #8 Juli 08, 2007, 16:17:20
edit2Rapporteer  
Misschien zou je is over moeten stappen naar een fatsoenlijk merk, iets in de vorm van North of Slingshot. Met Naish varen vraagt om problemen en al helemaal met zo`n ding met katrollen en rommel.

Probeer trouwens is een trui te breien van je lijnen, en dan een kiteloop kan je lachen.

Houdoe

Triest en geen antwoord op de vraag.
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #9 Juli 08, 2007, 16:40:40
edit2Rapporteer  
Je moet hem echt knetterhard oppompen.
Anders moet je eens van iemand een pomp lenen met zo'n drukmetertje.
Ik heb mijn 9 Shock ongeveer op 9 psi opgepompt.

@Wonis: gewoon niet reageren op die stumper, wij weten wel beter.  loser
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #10 Juli 08, 2007, 18:32:07
edit2Rapporteer  
Het zit hem dus in de afstelling van je powerlijnen loser

Maar juist niet TE ver gedepowerd, maar TE Weinig!
Vlaardingen

Berichten: 726
Antwoord #11 Juli 08, 2007, 20:52:50
edit2Rapporteer  
Ik denk dat Dr. "SLE" Fer hier wel een oplossing voor heeft.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #12 Juli 08, 2007, 23:49:16
edit2Rapporteer  
Het zit hem dus in de afstelling van je powerlijnen loser

Maar juist niet TE ver gedepowerd, maar TE Weinig!
Leader.... Probeer dit nog eens in begrijpelijke taal uit te leggen want volgens mij hebben we het over het zelfde maar leg ik het verkeerd uit  (grinnik_kitesmiley)
Leander

Berichten: 4171
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #13 Juli 09, 2007, 01:21:05
edit2Rapporteer  
Het zit hem dus in de afstelling van je powerlijnen loser

Maar juist niet TE ver gedepowerd, maar TE Weinig!
Leader.... Probeer dit nog eens in begrijpelijke taal uit te leggen want volgens mij hebben we het over het zelfde maar leg ik het verkeerd uit (grinnik_kitesmiley)

Zucht....
We hebben het over hetzelfde, maar jij zegt het net andersom.
Volgens jou moet je je strap MINDER aantrekken waardoor je stuurlijnen strakker komen te staan, en ik zeg juist dat je hem MEER moet aantrekken, zodat je stuurlijnen losser komen te staan en je kite dus niet meer zal dichtklappen. Snappie??
HE

Berichten: 33
Antwoord #14 Juli 09, 2007, 14:36:25
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de reacties, het is mij al wel duidelijk.

Ik ben gewoon niet van NAISH gewend dat ik nog iets moet instellen en dat het niet gewoon good-to-go uit de doos komt  (grinnik_kitesmiley)

Wat betreft dat harde oppompen: ik pomp hem zo hard ik kan op, maar ik vind dat het ventieltje wel erg klein is, waardoor ik elke keer een beetje lucht verlies met het dichtmaken van het ventiel.

Bij mijn AERO2 was het ventieltje langer en er zat een balletje in, waardoor ik hem makkelijk kon dichtknijpen zodat ik geen lucht verloor.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #15 Juli 09, 2007, 14:38:58
edit2Rapporteer  
Ik sluit me aan bij Leander. Of het waait gewoon niet hard genoeg. Je trekt dan z'n tips naar elkaar. Probeer het maar bij minder wind. Bij windkracht 4 trek ik de tips van mijn SLE maatje 7 met gemak naar elkaar met een ruk aan de bar. Doe ik dat bij windkracht 7 dan is het gelijk een take-off.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #16 Juli 09, 2007, 14:51:01
edit2Rapporteer  
Bij mijn AERO2 was het ventieltje langer en er zat een balletje in, waardoor ik hem makkelijk kon dichtknijpen zodat ik geen lucht verloor.
Bij Naish kan je het grote tuutje op de pomp zetten en OVER het ventiel heen doen:
1 - beter debiet (grotere doorlaat voor de lucht, dus minder moei)
2 - minder zand in je tube
3 - geen oprekken van ventielen
4 - makkelijker pomp lostrekken, je kan 'm eerst dicht knijpen en dan de pomptuut er af halen, dan verlies je bijna geen lucht. Ik doe mijn duim en wijsvinger over de kant waar het klittebandflapje zit, dan knijp ik onderin, vlak boven het stukje waar het ventiel vierkant is, en dan wiebel ik de pomptuut los. Stoppertje erin, klitje en stiekje er over en klaar. Met wat oefening kan je dat zonder lucht te verliezen.
Bovendien moet je de boel zo hard oppompen dat een klein beetje lucht verliezen niet uitmaakt, lucht is samendrukbaar dus je pompt er veel meer in dan het volume van de tubes bij elkaar.
succes!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.