voordelen en nadelen c kite / bow kite

youne nl

Juli 08, 2007, 18:08:43
edit2Rapporteer  
mijn vraag is wat de voordelen/ nadelen zijn van een bow ten opzichte van een  c kite ??? alvast bedankt!!
VincentC

Antwoord #1 Juli 08, 2007, 18:12:10
edit2Rapporteer  
Trekt niet in een kiteloop, minder geschikt voor unhooked. Dus ben je geen freestyler is een bow beter voor je.
martijn85

Geen avatar

Antwoord #2 Juli 08, 2007, 18:20:49
edit2Rapporteer  
Ja idd niks voor freestyle, kijk maar naar de kite winnaar van cabarete.......... En van diegene die daar tweede werd.....
franco

Antwoord #3 Juli 08, 2007, 23:27:53
edit2Rapporteer  
ja ja nou manne een bo is apsoluut goed voor de freestyle, en kan makelijk uitgehaakt worde.
franco

Antwoord #4 Juli 08, 2007, 23:28:35
edit2Rapporteer  
maar eerst probeeren en dan zelf kijken wat je lekker vind.
Psychotic

Antwoord #5 Juli 08, 2007, 23:45:22
edit2Rapporteer  
Trekt niet in een kiteloop

Dacht je met die 07 waroo 9 op andijk tijdje terug compleet anders over.....
(HJ) MINI-ME

Antwoord #6 Juli 09, 2007, 00:17:13
edit2Rapporteer  
Ik denk dat een C-kite nog iets van de oudere garde is die perse hun kite tegen de stopper aan willen varen....
Bow/Sle/ en andere kites met veel depower mogelijkheden is echt iets van de nieuwe generatie.. Die zien de voordelen van de veiligheid(depower) en windrange van dit soort kites in. Bovendien is het gemakkelijker/sneller upwind varen met een Bow kite...

Met bow kite heb je iets meer bardruk/ meer windbereik/ en loop je makkelijker hoogte..

Het is leuk om een kiteloop te maken met je C-kite maar als de kiter vervolgens veel tijd kwijt is of om over het strand te rennen om weer bij punt A uit te komen dan wordt de C- al minder interessant..
Ik denk dat volgend jaar de SLE/Bows ook in de wedstrijden de dienst uit gaan maken..

Ps volgens mij is het tegenwoordig, anno 2007,  erg moeilijk om nog een echte C-kite te kopen.. De meeste kites hebben wel de voordelen van elkaar overgenomen en zijn een soort verbastering van elkaar. Alleen de FUEL is volgens mij nog een C-klasse apart   maar ook daar zitten veel veranderingen aan te komen..
Idefixe

Antwoord #7 Juli 09, 2007, 01:06:15
edit2Rapporteer  
Het windbereik van een BOW is veel groter dan dat van een C shape ( roept iedereen) Wat mij dan wel vaak opvalt: zodra het een beetje harder begint te waaien zie je veel bows dusdanig gedepowerd op het water dat je het doek aan alle kanten hoort/ziet klapperen. Lijkt mij dat dan de optimale vaar/vlieg eigenschappen ook snel achteruit gaan dan?
Wie?
Gast
Antwoord #8 Juli 09, 2007, 01:08:26
edit2Rapporteer  
Ga nauw niet een discusie houde over bow is beter of c-shape is beter.
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Antwoord #9 Juli 09, 2007, 01:18:33
edit2Rapporteer  
Ik denk dat een C-kite nog iets van de oudere garde is die perse hun kite tegen de stopper aan willen varen....
Bow/Sle/ en andere kites met veel depower mogelijkheden is echt iets van de nieuwe generatie.. Die zien de voordelen van de veiligheid van dit soort kites in.

Met bow kite heb je iets meer bardruk

Het is leuk om een kiteloop te maken met je C-kite maar als de kiter vervolgens veel tijd kwijt is of om over het strand te rennen om weer bij punt A uit te komen dan wordt de C- al minder interessant..
Dit hele stuk wat ik hierboven heb geciteerd slaat gewoon totaal nergens op. Het enige echte voordeel heb je met een bow in vlagerige wind, ingehaakt golfrijden en je hebt een grotere vaarbare range.
De bardruk varieert gewoon echt per kitemodel, en ik zie nog steeds de jongere generatie veel met c-kites varen en de oudere met bows.
Veel mensen zien een kite alleen als aandrijving, en zolang die blijft trekken met een zo groot mogelijke windrange vinden ze het wel goed en kunnen bijna altijd zeggen van, ik heb weer net mn 9 gevaren, net als gister toen het 2x zo hard waaide.
Echter zijn er ook heel wat mensen die een beter gevoel van een kite belangrijker vinden dan de grotere range en vinden het niet erg om een keer extra van kite te switchen.
Mijn oude blacktips voeren ook lekker, maar mn fuels voelen echt super in vergelijking, ik heb er op de lage lowend eigenlijk niets op aan te merken. Dus ik zou niet snel dat lekkere gevoel met een kleine range ruilen voor een grotere range met minder bargevoel, vooral voor uitgehaakte freestyle.

Antwoord #10 Juli 09, 2007, 01:20:49
edit2Rapporteer  
Het windbereik van een BOW is veel groter dan dat van een C shape ( roept iedereen) Wat mij dan wel vaak opvalt: zodra het een beetje harder begint te waaien zie je veel bows dusdanig gedepowerd op het water dat je het doek aan alle kanten hoort/ziet klapperen. Lijkt mij dat dan de optimale vaar/vlieg eigenschappen ook snel achteruit gaan dan?

Precies, bows hebben ook gewoon een sweetspot, waarbuiten er gewoon niet echt lekker mee te varen is. De 5e lijn op mn fuel kan ik ook aan blijven trekken tot het doek zowat uitelkaar klappert, maar echt lekker vaart het niet.
Ik ben trouwens echt niet tegen bows, ik ik zou misschien ook wel een bullaroo als volgende kite willen, alleen moet er gewoon geen onzin worden geschreven over C-kites dor mensen die hun eigen aankoop aan het goedpraten zijn.
wonis

Antwoord #11 Juli 09, 2007, 02:35:00
edit2Rapporteer  
Zoals je ziet heeft ieder zijn eigen favoriet. Ik zou het een keertje uitproberen. Echter van kite-tot-kite verschilt het enorm. Ik heb bijvoorbeeld zelf een Shockwave 9 (SLE) en afgelopen zaterdag heb ik even een Waroo 7 (SLE) uitgeprobeerd. Beide kites zijn SLE, maar zo verschillend. De Waroo 7 heeft veel minder bardruk dan mijn Shockwave. En dan is het maar net wat je fijn vindt of gewend bent.

Mijn advies: uitproberen!
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #12 Juli 09, 2007, 02:40:25
edit2Rapporteer  
Hier even een technische vergelijking van de twee.
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=25794.msg298530#msg298530
Voor beginners betekend bow: Eerder veiiger en vaker varen met minder kites. Voor gevorden: zie bovenstaande discussie.
succes met je keuze.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #13 Juli 09, 2007, 03:08:59
edit2Rapporteer  
Ik heb in ieder geval weer een discussie op hang gebracht  (grinnik_kitesmiley)
Maar laten we eerlijk zijn "over 2 jaar heb je geen C-kite meer want die worden dan echt niet meer gemaakt"  ThumpsUp

En wat klopt er niet aan mijn verhaal Loepie Huh

In de kiteboarding.de hebben ze een test gedaan met de upwind capaciteit van een kite.. Het kwam er op neer dat hoe meer depower mogelijkheid de kite bezit hoe makkelijker hij upwind gaat.. Feit is ook dat je een veel groter windbereik hebt met een Sle/bow kite (lees ook tribel/rival/kondor/max enz.enz) En bij een Sle/Bow enz kite moet jezelf je bar gepowerd houden dus heeft hij altijd iets meer bardruk dan een C-kite...

Ik zou zeggen gewoon testen dus  loser
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #14 Juli 09, 2007, 03:10:31
edit2Rapporteer  
En wat is de overeenkomst tussen C en Bow kites  Huh

Juist ze ploffen allemaal  schater schater schater

Antwoord #15 Juli 09, 2007, 03:41:59
edit2Rapporteer  

In de kiteboarding.de hebben ze een test gedaan met de upwind capaciteit van een kite.. Het kwam er op neer dat hoe meer depower mogelijkheid de kite bezit hoe makkelijker hij upwind gaat.. Feit is ook dat je een veel groter windbereik hebt met een Sle/bow kite (lees ook tribel/rival/kondor/max enz.enz) En bij een Sle/Bow enz kite moet jezelf je bar gepowerd houden dus heeft hij altijd iets meer bardruk dan een C-kite...
Nou als je mijn quote had gelezen had ik laten staan waar ik het niet mee eens was.
Ik weet ook niet welke c-kite je voor het laatst hebt gevaren, maar als ik mijn bar loslaat val ik ook stil. Windbereik is gewoon niet alles. Moderne c-kites hebben ook gewoon een goede depower en range. Jij bent gewoon erg tevreden over je eigen aankoop, maar dat wil niet zeggen dat bows voor iedereen even geschikt zijn.
De toekomst zal er wel een beetje tussen in komen te liggen.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #16 Juli 09, 2007, 03:46:44
edit2Rapporteer  
Wat noem jij een moderne C-kite  Huh Is dat de Tribel II of de Torch (2007) en Raven (2007) met de DD bar.... Die kites zie ik niet als een C-kite  :Smiley Ik zie de C-kite meer in de vorm van een 4 lijns kite zoals de oude Torch/Raven/boxer enz.....
Passie

Antwoord #17 Juli 09, 2007, 03:48:30
edit2Rapporteer  
torch en ravens hebbena ltijd 5 lijns gevaren

Antwoord #18 Juli 09, 2007, 04:01:22
edit2Rapporteer  
De 2007 torch, raven, max, vegas zijn wel degelijk c-kites, alleen zit het aanhechtingspunt van de powerlijnen hoger gemonteerd. Je kan wel  loser en  :Smiley smilies neerzetten, maar het zijn gewoon c-kites en geen bows. Dan zou je net zo goed kunnen zeggen dat de Rebel een C-kite is omdat ie geen bridle heeft.
Nogemaals intersseert het mij niet welk soort kite je hebt en ze hebben allebei hun sterke en zwakke punten. Ga alleen niet zeggen dat je bow beter is of andersom, zeker niet omdat ie beter aan de wind vaart en een grotere range heeft. Bepaal zelf wat je nodig denkt te hebben en koop daar de geschikte kite voor.
xray

Antwoord #19 Juli 09, 2007, 04:02:02
edit2Rapporteer  
Ik heb in ieder geval weer een discussie op hang gebracht  (grinnik_kitesmiley)
Maar laten we eerlijk zijn "over 2 jaar heb je geen C-kite meer want die worden dan echt niet meer gemaakt"  ThumpsUp

Ik zou zeggen gewoon testen dus  loser

In diezelfde kb.de staat ook een test met zowel C'als SLE als bow (Raven 3, Rhino 7 en Waroo Pro). Conclusie is dat de Raven bijna dezelfde depower heeft.... en waar zijn we dan met bovenstaande uitspraken..

Het blijven persoonlijke voorkeuren en dat moet je respecteren....
Persoonlijk vindt ik mijn C's heerlijk, goede power voor highspeed bochten en meer dan voldoende hangtime....
(HJ) MINI-ME

Antwoord #20 Juli 09, 2007, 04:02:59
edit2Rapporteer  
Dat klopt maar je begrijpt het punt toch wel  Huh
De meeste kites die je nu in de winkel kan kopen zijn  bow/sle/hybride kites en noem mij nu één voordeel waarom je als beginner of als recreant (zoals ik en de meeste van ons)  zou willen kiten met een echte C-kite  Huh

Antwoord #21 Juli 09, 2007, 04:08:15
edit2Rapporteer  
Dat klopt maar je begrijpt het punt toch wel  Huh
De meeste kites die je nu in de winkel kan kopen zijn  bow/sle/hybride kites en noem mij nu één voordeel waarom je als beginner of als recreant (zoals ik en de meeste van ons) zou willen kiten met een echte C-kite  Huh

De nieuwe bows en c's hebben beide goede eigenschappen van elkaar overgenomen. En je kan MAKKELIJK met een nieuwe c beginnen, ZAT depower en ZEER makkelijk te herstarten.

En hebben je nieuwe eclipse kite NOG meer depower en gaan ze NOG beter upwind dan de Assault?
Of is ie gewoon lekkerder uitgehaakt en met kiteloops?
En wat vind je nu belangrijker?
En kom nu niet met veiligheid enzo, want een 5e lijns kite is ook gewoon veilig en heeft geen bridles die breken, en katrolletjes die stuk gaan.
Jacob 81.

Geen avatar

Antwoord #22 Juli 09, 2007, 05:10:57
edit2Rapporteer  
Ga toch kite.
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #23 Juli 09, 2007, 05:53:30
edit2Rapporteer  
Ga toch kite.
punt.
Antwoord #24 Juli 09, 2007, 08:27:29
edit2Rapporteer  
Ga toch kite.

hey jacob, leef je ook nog??

oh ja, een bow heeft een ontiegelijke lowend!! (de waroo 07 dan)
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.