Nieuwe kite: 2006 of 2007?

Noordwijker

Berichten: 12
Juli 09, 2007, 20:26:24
edit2Rapporteer  
Eigenlijk dacht ik dat dit onderwerp al vaak is besproken, maar ik kon er helaas weinig over vinden.

Na een aantal lessen gevolgd te hebben wil ik zelf een kite gaan kopen. Kan iemand mij vertellen wat de (grootste) verschillen zijn tussen 2006 en 2007 kites? Is het beter om een 2007 kite te kopen of zouden jullie aanraden om voor hetzelfde geld een paar 2006 kites aan te schaffen? Dat het aanzienlijk in de prijs scheelt heb ik al gezien, maar ik ben vooral benieuwd naar de verschillen in prestaties e.d.

Thanks.

Jan
jeroen90

Berichten: 726
Antwoord #1 Juli 09, 2007, 20:50:34
edit2Rapporteer  
als beginner gewoon 2006 kites kopen. Zijn gewoon goede kites 2007 is wel beter maar daar merk je niks van in het begin.. wss hebben de 2007 kites was meer depower.. Teminste bij c-shape koopt. Bij bow zijn de meeste 2007 kites wel beter want in 2006 zaten er nog wat kinderziektes in. Maarja het is waar jij het mee wil doen.. zou zelf lekker 2006 halen.
dude007

Geen avatar

Berichten: 72
Antwoord #2 Juli 09, 2007, 21:02:40
edit2Rapporteer  
als beginner gewoon 2006 kites kopen. Zijn gewoon goede kites 2007 is wel beter maar daar merk je niks van in het begin.. wss hebben de 2007 kites was meer depower.. Teminste bij c-shape koopt. Bij bow zijn de meeste 2007 kites wel beter want in 2006 zaten er nog wat kinderziektes in. Maarja het is waar jij het mee wil doen.. zou zelf lekker 2006 halen.


Moet die jongen hier wijs uit worden hahahahaha!!

Ik zou als ik jou was gewooon voor een 2007 bow/sle gaan welke maat kan ik nu zo niet bepalen voor je omdat ik je gewicht niet weet.

Maar al zou je voor een 2006 kite gaan zou ik naar een kite gaan kijken die wat gemakkelijker te handelen is alleen zal ie een minder groot windbereik hebben dan de bow/sle kites, en wat betrefd de kinderziektes bij de 2006 bow kite s heeft mijn boven buurman wel een puntje, de 2007 bow/sle kites zijn gewoon wat beter door ontwikkeld!!



In ieder geval veel succes met je aankoop!!!

Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 Juli 09, 2007, 21:11:30
edit2Rapporteer  
Kijk in Duitsland kan je voor mooie prijzen 2007 bow-kites en 2007 C-kites
krijgen. Daar kunnen de shops hier niet tegenop.
daan

Berichten: 426
Antwoord #4 Juli 09, 2007, 23:12:38
edit2Rapporteer  
volgens mij is het verschil bij de 2006/2007 niet zo super groot vooral niet bij de C-shape kites. Iets meer depower misschien en ander design maar voor de rest niet veel.
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #5 Juli 10, 2007, 00:40:15
edit2Rapporteer  
Kijk in Duitsland kan je voor mooie prijzen 2007 bow-kites en 2007 C-kites
krijgen. Daar kunnen de shops hier niet tegenop.

Inderdaad leuk als je geen service wil en met dat geniks van opsturen wil zitten.

Lekker naar de shop gaan waar ze je goed adviseren!
snah.siub

Berichten: 142
Antwoord #6 Juli 10, 2007, 00:50:01
edit2Rapporteer  
Jan,

Ik zit met precies hetzelfde 'probleem' .. ik wil voor m'n eerste kites niet de hoofdprijs uitgeven, maar wil wel natuurlijk weer een kite die alles kan. Ik heb pas 1 les gehad hoor, maar wil na m'n 2e les (en advies van m'n instructor) wel een kitje gaan kopen. Tis niet dat ik nu eisen heb om trippe 360's te gaan doen en 100 meter hoog te springen, maar je wilt wel de mogelijkheid hebben om een paar meter te kunnen springen (eerst maar gewoon vooruit leren gaan (grinnik_kitesmiley)).

Zelf heb ik veeeel gelezen in dit forum, maar de meningen lopen zo ontzettend uiteen, mijn instructor zei ook al dat ie pas een advies kon geven als ik wat meer ervaring had en exact wist wat ik wilde.

Na al dat gelees is me wel duidelijk dat een Ozone een erg mooie, redelijk betaalbare kite is en Slingshot Link ook. Maar ja, de een prijst ze de hemel in (slingshot) en de ander fikt 'm af.

Als jij al meer concrete informatie hebt, hoor ik het graag!
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #7 Juli 10, 2007, 00:55:30
edit2Rapporteer  
Kijk in Duitsland kan je voor mooie prijzen 2007 bow-kites en 2007 C-kites
krijgen. Daar kunnen de shops hier niet tegenop.

Inderdaad leuk als je geen service wil en met dat geniks van opsturen wil zitten.

Lekker naar de shop gaan waar ze je goed adviseren!

Tom, ben het niet met je eens wat je zegt over de service. Ik heb van de week een raven 2006 met shiftbar ontvangen van Kitepirates. Nu was het zo dat er verschil in lengte zat in de stuurlijnen van 1,5 cm. Ik heb die gasten opgebeld en ze sturen zonder morren een nieuw setje lijnen naar me toe. Ik hoef niet eens mijn andere lijnen terug te sturen. Dit soort berichten heb ik dus al vaker gehoord over dit bedrijf. Dus lijkt me een sterke service!

Ik kan me wel voorstellen dat het prettiger is als je allerlei info wilt hebben om in een shop te staan, maar als je weet wat je wilt hebben, vind ik Pirates helemaal top!
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #8 Juli 10, 2007, 01:11:14
edit2Rapporteer  
Jah ik heb ook geen problemen met kitepirates, bij mijn
Contra zat standaart een powerlock 3 bar en Cabrinha
heefd die laten vervallen op de andere kite door een 221
bar. En ik vroeg of ik de 221 bar erbij kon krijgen en dat
was geen enkel probleem. Ook vroeg 2 extra pompen
en die deden ze er ook gewoon bij dus.

Echt een top zaak! Grin
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #9 Juli 10, 2007, 01:35:05
edit2Rapporteer  
ehmz.. voor 2006 stuff gaan.. je bent beginner, de kans is aannemelijk dat je nog wat vaker je kite crasht, dus dat et kaduuk zou kunnen gaan. 2006 is over het algemeen ontzettend goed, en verschil met 2007 is volgens mij niet eens zo groot.. en wat je al zegd tis een stuk goedkoper.. voor een gemiddelde 2007 kite kun je 2 2006 versies kopen.. ongeveer..

als je geld teveel hebt koop rustig 2007 spul, tis idd ietsje beter.. anders koop lekker iets uit 2006.. ben vorig jaar begonnen met 2002 kite.. en heb et snel opgewaardeerd naar 2005.. en heb er veel plezier mee. en alles 2e hands.. waarom zoveel geld uit geven als ik nog zo vaak m'n kite laat crashen.

alleen als je er over zit te denken een waroo 2006 te kopen.. zou ik zeggen neem dan liever een 2007 want daar is het verschil wel aanzienelijk.. maar verder maakt het allemaal niet zoveel uit. dus bespaar je het geld en ga voor 2006 materiaal.
ANGER&

Berichten: 63
Antwoord #10 Juli 10, 2007, 06:26:21
edit2Rapporteer  
Ik geef themplar hierboven gelijk.

Ben zelf ook pas begonnen en heb me helemaal gek gezocht en geïnformeerd tot ik er bijna niet meer van kon slapen. (snik Grin)
Heb wel een 2007 rebel gekocht, en een vriend van mij een boxer 2006. Het verschil daartussen merk je echt niet in het begin, je bent vaker onder water dan op t water. En idd ls je je kite in tweeën crasched met mach drie ofzo ben je er iets minder ziek van met een overjarige (doch nieuwe) kite.
Misschien een tip, als je toch voor een 2007 wil gaan kijk dan naar een demo in een shop.

Succes en veel kitegenot.
ANGER&

Berichten: 63
Antwoord #11 Juli 10, 2007, 06:28:46
edit2Rapporteer  
nog ff wat anders.... weet iemand hoe ik gewoon een eigen foto kan uploaden naar mijn profiel?
Hij loopt steeds vast.
Wil graag mn profiel wat opleuken.

Tjuuuss
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #12 Juli 10, 2007, 06:31:06
edit2Rapporteer  
gewoon overjarig kopen, geen gezeik
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #13 Juli 10, 2007, 06:39:08
edit2Rapporteer  
kijk morrie das tenminste duidelijk!
snah.siub

Berichten: 142
Antwoord #14 Juli 10, 2007, 14:02:42
edit2Rapporteer  
Duidelijke taal idd  (grinnik_kitesmiley)

Volgens mij kan dus een North Vegas 2006, North Rebel of bv indien toch betaalbaar, een Waroo 07. Over rebel lees ik nogal verschillende verhalen..
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #15 Juli 10, 2007, 14:29:49
edit2Rapporteer  
ik denk dat de rebel idd een kite is waar je nooit over eens zult worden.. of je vind em geweldig of bagger.. heb idd hetzelfde gehoord, de één vind het zo'n rot ding.. de andere is laaiend..

Vegasjes, volgens mij is het gewoon een leuke kite.. ken er een aantal die er mee varen en die vinden em goed..
waroo.... jah... wil dr zelf ook ééntje... dus dan weet je wel wat ik zou zeggen...

kwa prijs.. zou ik zeggen vegasjes.. geloof dat die dingen rond de 400 nieuw kosten... nouw das wel een leuk prijsje.. (ff de duitse sites afstruinen)
Rebel, tis een bowkite... dus wel fijn kwa veiligheid..nouja depower meer... want 5e lijn.. vind ik persoonlijk ook niet verkeerd kwa veiligheid. zal ietsje duurder zijn.. maar heeft natuurlijk wel wat meer bereik.. en zal uiteindelijk meerdere kites overlappen.. en denk dat het daarom misschien toch iets goedkoper zal zijn wanneer je meerdere koopt.. of voordelig wanneer je eerst maar 1 kite koopt (je kan een stuk meer varen...)
Ik denk dat je voor jezelf moet uitvissen wat je er mee wilt.. en dan kan je het beste zeggen van doe mij die maar.

en gewoon lekker 2006 spul bekijken.. scheelt een hoop..


big_ben_lair

Berichten: 795
Antwoord #16 Juli 10, 2007, 14:33:49
edit2Rapporteer  
de spyder of max van gaastraa zijn 2007 vliegen goed en worden al weer lekker goedkoop aangeboden!
CeesV

Berichten: 1111
Antwoord #17 Juli 10, 2007, 14:37:38
edit2Rapporteer  
ik denk dat de rebel idd een kite is waar je nooit over eens zult worden.. of je vind em geweldig of bagger.. heb idd hetzelfde gehoord, de één vind het zo'n rot ding.. de andere is laaiend..

Vegasjes, volgens mij is het gewoon een leuke kite.. ken er een aantal die er mee varen en die vinden em goed..
waroo.... jah... wil dr zelf ook ééntje... dus dan weet je wel wat ik zou zeggen...

kwa prijs.. zou ik zeggen vegasjes.. geloof dat die dingen rond de 400 nieuw kosten... nouw das wel een leuk prijsje.. (ff de duitse sites afstruinen)
Rebel, tis een bowkite... dus wel fijn kwa veiligheid..nouja depower meer... want 5e lijn.. vind ik persoonlijk ook niet verkeerd kwa veiligheid. zal ietsje duurder zijn.. maar heeft natuurlijk wel wat meer bereik.. en zal uiteindelijk meerdere kites overlappen.. en denk dat het daarom misschien toch iets goedkoper zal zijn wanneer je meerdere koopt.. of voordelig wanneer je eerst maar 1 kite koopt (je kan een stuk meer varen...)
Ik denk dat je voor jezelf moet uitvissen wat je er mee wilt.. en dan kan je het beste zeggen van doe mij die maar.

en gewoon lekker 2006 spul bekijken.. scheelt een hoop..




t kon wel eens lastig zijn om in Duitsland nog overjarige vegas 06 kites te vinden... meeste zijn uitverkocht! In nl hebben sommige shops ze nog wel, maar ja.. dan betaal je vaak wel de volle hap!
krullebol

Berichten: 305
Antwoord #18 Juli 10, 2007, 15:56:00
edit2Rapporteer  
nog ff wat anders.... weet iemand hoe ik gewoon een eigen foto kan uploaden naar mijn profiel?
Hij loopt steeds vast.
Wil graag mn profiel wat opleuken.

Tjuuuss
Misschien helpt het om je plaatje iets te verkleinen... Volgens mij kan dat bij paint.. Maar anders even PIXresizer downloaden (via google ofzo)!
Succes dermee;)
FlyGirl

Geen avatar

Berichten: 791
Antwoord #19 Juli 10, 2007, 16:01:37
edit2Rapporteer  
Gewoon 2006. Zijn prima kites voor een goede prijs. Kijk eens naar een North Vegas of een F-one Tribal
Hebben beide dikke depower en vliegen verder perfect. Kun je ook verder mee als je beginner-af bent.
Succes.
torchjelle

Berichten: 217
Antwoord #20 Juli 10, 2007, 17:39:17
edit2Rapporteer  
koop in duitsland gewoon een 2007 kite moet je gewoon effe naar zo´n winkel een mailtje sturen van wat je wilt, welke maat welk merk kite en type etc.
En dan geven ze je ommin veel korting, k heb bij windsurf.de een naish torch III gekocht kite-only voor 499,- vindt ik wel een mooie prijs voor 2007 kites
Kaptain

Berichten: 561
Antwoord #21 Juli 11, 2007, 03:48:38
edit2Rapporteer  
koop in duitsland gewoon een 2007 kite moet je gewoon effe naar zo´n winkel een mailtje sturen van wat je wilt, welke maat welk merk kite en type etc.
En dan geven ze je ommin veel korting, k heb bij windsurf.de een naish torch III gekocht kite-only voor 499,- vindt ik wel een mooie prijs voor 2007 kites
Da's wel erg scherp ja!
ANGER&

Berichten: 63
Antwoord #22 Juli 12, 2007, 04:48:28
edit2Rapporteer  
nog ff wat anders.... weet iemand hoe ik gewoon een eigen foto kan uploaden naar mijn profiel?
Hij loopt steeds vast.
Wil graag mn profiel wat opleuken.

Tjuuuss
Misschien helpt het om je plaatje iets te verkleinen... Volgens mij kan dat bij paint.. Maar anders even PIXresizer downloaden (via google ofzo)!
Succes dermee;)
Ga ik proberen bedankt voor de tip!!!!

ANGER&

Berichten: 63
Antwoord #23 Juli 12, 2007, 04:57:38
edit2Rapporteer  
Het is gelukt hoor, merci
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.