3 tweaks voor shockwave 2006

T.J.
Gast
Antwoord #25 Juli 13, 2007, 19:48:46
edit2Rapporteer  
Jippee waarschijnlijk dinsdag de 1:1 manier uitvogelen.
Bij vragen en problemen kom ik hier weer terug!
FunkyoneNL

Antwoord #26 Juli 14, 2007, 00:26:41
edit2Rapporteer  
ik vaar me shockwave 9 gewoon in de normale set up maar binnenkort ook maar eens ff verschil voelen
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #27 Juli 14, 2007, 01:31:02
edit2Rapporteer  
ik vind mijn 9 eigenlijk heel goed te houden 2:1, hoewel ik er nog niet mee heb gevaren.
Met name die 16 is stevig aanpoten single handed.
El Rudo

Antwoord #28 Juli 14, 2007, 19:30:38
edit2Rapporteer  
Okay dit heb ik er even van gemaakt.

(om de bridle voor te bereiden op 1:1 varen waarbij de achterste bridle t.o.v. de standaard instelling iets korter kan worden gezet)
voorbereiding: neem de achterste bridle lijn los bij het stuurlijn aanknoop punt, zie één van de links uit de eerdere posts http://xsport.co.za/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=2, step 3.
1: kort de achterste bridle lijn in door een knoop (halve steek) in het dubbelgeslagen/gestikte deel te leggen. De inkorting is 3cm. Met een 8-knoop is dat 4 cm.
2: maak een pigtail aan de kite vast, gebruik een halve steek om de pigtail te maken zodat je dat knoopje als bevestigingspunt kan gebruiken.
3: set een paar 8 knopen in de pigtail om de 2 cm, hier kan je bij 2:1 op zoek naar een lichtere stand die nog wel normaal vaart.

Hier kan je vrij en blij mee proberen en als het niet bevalt zet je de boel weer terug zoals het zat.

fotooooo:
T.J.
Gast
Antwoord #29 Juli 14, 2007, 22:30:14
edit2Rapporteer  
Ben benieuwd naar het resultaat. Ga het dinsdag waarschijnlijk ook proberen bij m'n 12,
KiteDemon

Antwoord #30 Juli 14, 2007, 23:50:39
edit2Rapporteer  
Ik vrees dat je de bridle nog een heel stuk korter zal moeten maken om die 16 werkend te krijgen in 1:1.
De pigtail zal ook langer moeten zijn om op de oorspronkelijke lengte in de 2:1 weer uit te komen. Voor de zekerheid zou ik de pigtail ongeveer 20 cm maken incl. de knoopjes. Dus dat betekent ook dat het stukje bridle 20 in zou moeten korten.
Voor een 9 is de pigtail al bijna 15 cm, dus voor een 16 zal het iets langer moeten zijn.
Voor de rest ff experimenteren door telkens een knoopje dichter naar de kite te knopen om te kijken hoe het voelt. Het effect zal waarschijnlijk telkens ietsje meer power zijn als je een knoopje naar de kite toe stelt in . Het is ff uitproberen, maar het zal duidelijk merkbaar zijn in 1:1.
Is de bridle te lang dan heb je niet genoeg power in de 1:1.
El Rudo

Antwoord #31 Juli 15, 2007, 22:35:00
edit2Rapporteer  
Ik vrees dat je de bridle nog een heel stuk korter zal moeten maken om die 16 werkend te krijgen in 1:1.
Ik begrijp het niet helemaal - veranderingen in de bridle veranderen de vliegeigenschappen, dus daarom doen we hele kleine veranderingen om de bardruk een beetje bij te stellen. Voor 1:1 kan je de bridle iets korter maken omdat je meer kracht op je stuurlijnen kan uitoefenen dan in 2:1. Waarom is het dan nodig om voor 1:1 de bridle flink te veranderen?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.