Wat nu...??

Gpostema

Berichten: 267
Juli 12, 2007, 01:02:35
edit2Rapporteer  
Ik zit even met de handen in het haar...

Het verhaal is als volgt:

Ik heb afgelopen donderdag een gaastra spyder 12m besteld, maar lees net dit mailtje:

hi gerben,

the spyder is sold out and now we know that this kite is really nervos and not so good.you should take a gaastra max or something else.
please send me a mail what to do.

thanks marc

Wat moet ik nu?? Proberen ze me alleen over te halen dan maar een MAX te halen, ipv bij een andere shop de Spyder te bestellen, of wat.. Ik weet niet zo goed of ik wel voor de max moet ivm met de kleinere windrange, omdat ik nu eerst 1 kite koop en daarna weer hard moet door werken voor een 2e, dus wil ik een zo groot mogelijk bereik hebben. Veel andere bows worden mij te duur, en daarom leek mij dit een goed alternatief omdat ik met de Spyder 12m of met een andere 12m bow toch een aardig bereik heb met mijn 70 kilo. Helemaal nu in de zomer omdat ik van plan was snel te gaan varen met mijn nieuwe kite en veel deze zomer (als het weer het toelaat).

Mijn vragen zijn nu: zal ik bijna net zo snel leren met de Max als met willekeurige andere bow en welke maten zouden met mijn 70 kilo de beste opties 12-8 of dan toch 14-10?

Mijn grootste zorg is haast nog de wind range omdat het een stuk afneemt ten opzicht van de Spyder of licht dit nu aan mij. Hieronder de windrange van de Spyder en de Max 


FunkyoneNL

Berichten: 834
Antwoord #1 Juli 12, 2007, 01:06:51
edit2Rapporteer  
ik heb de kites allebij niet gevaren heb wel een revieuw van de max gelezen en die was louter positief...... wat is het prijs verschil? in knopen valt het wel mee 6 knopen toch??? Ik zou met 12 beginnen denk ik ik vaar 9 shockwave maar ga alleen maar kiten bij aardige wind.....
Gpostema

Berichten: 267
Antwoord #2 Juli 12, 2007, 01:21:44
edit2Rapporteer  
Ik heb nog even 2 vragen:

Moet ik uberhaupt wel voor de Spyder gaan omdat die gasten van kitepirates zeggen dat ie zo nerveus is?? Of kan is het wel gewoon een goede kite en valt het wel mee en koop ik um ergens anders?

En er staat ook nog een takoon Nova I (is 2006) kompleet, zou dit anders wat zijn??

Greetz Gerben
slufterhufters.com

Berichten: 6021
Antwoord #3 Juli 12, 2007, 01:28:07
edit2Rapporteer  
12m Spyder bij Eurofun 899e.

Is gewoon een lekkere kite, niet nerveus, lichte bardruk, direct normaal snel.
Gpostema

Berichten: 267
Antwoord #4 Juli 12, 2007, 01:32:12
edit2Rapporteer  
Thnx Drum
globerider
Gast
Antwoord #5 Juli 12, 2007, 01:35:58
edit2Rapporteer  
of ff een 2de hands zoeken.

Ik zou zelf ff verder kijken of er misschien nog winkels zijn die er 1 hebben liggen ofzo. Zou niet zo snel een een andere kite gaan zoeken als je je zin er op gezet hebt.

Misschien kan ik je helpen heb namelijk nog een 12 en 9 fireball van carved liggen Wink kite's zijn 3 maanden oud dus zo goed als nieuwe
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #6 Juli 12, 2007, 01:39:36
edit2Rapporteer  
komt mij ook een beetje over als koop dit maar.. dan halen we nog wat geld uit je...
de max zal vast een betere kite zijn.. maar het windbereik verschil lijkt behoorlijk.. ik vind 6 knoopjes wel een behoorlijk verschil.... als je het niet zo zeker weet.. waarom zou je anders niet voor een andere optie gaan... waroo 07 11m is niet veel duurder... (tenminste met die prijs die hierboven staat) en die is zeker weten wel goed.. een ander merk is natuulijk ook altijd een optie..

PS.. blijft een stoer bambusa kanarie boardje! vaar zelf ook op bambusa.. bevalt me erg goed!
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #7 Juli 12, 2007, 01:42:25
edit2Rapporteer  
Ik begrijp dat je een kite gaat kopen zonder te testen??
In dat geval is dit missschien een optie.

Ik ben al een tijdje aan het websurfen naar info over deze kite en vindt echt nix negatiefs.... ThumpsUp
12m voor $993 compleet thuis geleverd (+/- €725)

Mocht je er eeen kopen hou ik me aanbevolen om 'm even vast te komen houden hehe (grinnik_kitesmiley)

Gpostema

Berichten: 267
Antwoord #8 Juli 12, 2007, 02:01:25
edit2Rapporteer  
Een zaak die bij vooral mee speelt is dat ik in deventer woon, en dat ik nog niet toegestaan ben auto te rijden (kan het wel), omdat ik nog geen 18 ben.. Daarom ben ik altijd afhankelijk van iemand. Van mijn ouders kant is er nogal wat weerstand van ja ik vind het nog al een investering voor iets wat je niet vaak kan doen omdat het hier in Deventer lastig gaat en je hebt volgend jaar eind examen jaar, dus dan ben je ook druk en ga zo maar door. Die gaastra  spyder 12m 2007 kon ik in duitsland voor 670 euro krijgen. Voor dit bedrag ga ik nu een maand werken.. 40 uur per week. Heb de eerste 3 dagen er opzitten van de 20.
670 voor een nieuwe 2007 kite vind ik nog te overzien, altans dat vind ik dan. Heb net nog weer eens gekeken naar bijv de Waroo maar dan ben ik zo 200-300 euro meer kwijt voor een 11m kompleet.

Ik wil gewoon een degelijke kite, stevig, goede depower (hebben alle bow's wel), een goede savety en niet te duur. Al die kleine verschillen tussen net iets meer lift enzo zullen mij nu echt nog een worst wezen om het maar even plat uit te drukken.

Wat moet ik nu??

Owja staat ook nog geld bij die lui van kitepirates op de rekening maar dat kan pas terug als pappi zondag terug komt, want die was zo lief geweest het wel even voor te schieten (heb even wat nummertjes nodig om het geld terug te laten storten). Hoop niet dat ik hier nog weer problemen mee ga krijgen...
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #9 Juli 12, 2007, 02:39:56
edit2Rapporteer  
kitepirates is wel een goed bedrijf hoor.. dus dat komt wel goed.. jah voor 670 izz nie duur... en wat ik gezien heb van die spyder zag het er netjes uit..  je zou evt altijd een overjarig model van een ander merk kunnen nemen.. maar moet zeggen... zo'n spyder is zeker een goede optie... die max eigenlijk niet...zal echt een top kite zijn.. maar neemt niet weg dat het bereik minder is.. en volgens mij is de spyder een bow en de max een C..
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #10 Juli 12, 2007, 03:40:17
edit2Rapporteer  
10 knopen = 5 m/s. Onder de 7,5 m/s (15 knopen) zie ik niemand varen op de webcam in scheveningen (vlgns actuelewaterdata). Dus ik vraag me sterk af of 10 knopen reeel is. Laat hem wat hoger liggen. Dus het verschil zal denk ik kleiner zijn dan aangegeven.

max is hybride, vergelijkbaar met rebel en rhino...dus depower is goed.
Maar met deze toevoeging kun je uiteindelijk allemaal niets mee.




Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #11 Juli 12, 2007, 05:15:13
edit2Rapporteer  
heheh.. frank.. best een beetje nuttig... volgens mij mag je bij al die lijsten die ze geven minstens 2 a 4 knopen op tellen... als er vanaf 10 knopen staat lees.. 10 knopen voor iemand van 45kg.. rieel is 12/13 knopen..   maar goed.. tis nog best een verschil...
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #12 Juli 12, 2007, 13:37:56
edit2Rapporteer  
De windrange van de Spider is groter als die van de Max. Tevens ander type kite (bijna Vegas6 kloon volgens kiteboarding.de, wat absoluut een compliment is)

Ik zou voor een ander merk kite gaan die ongeveer dezelfde eigenschappen heeft, en dat zijn er genoeg. Of bij een NL shop kopen. o.a. bij Eurofun volgens mij ook een actie op deze kite.

Kan zijn dat de Deutsche importeur uitverkocht is, en in NL nog niet.


Maar wat ik niet snap dat ze gaan zeuren over een nerveuze kite, want als ze hem wel hadden kunnen bestellen dan hadden ze vast hun mond gehouden!  Huh
RobB_W

Geen avatar

Berichten: 133
Antwoord #13 Juli 12, 2007, 13:40:53
edit2Rapporteer  
Lees ook de test eens van de S-bow van Starkites op hanglos.nl

Leuke kite, en ook aantrekkelijke prijzen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.