Conclusies Downwinder Grevelingenmeer 2006

Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #25 Juli 22, 2007, 22:18:00
edit2Rapporteer  
Gezien dat vrijwel alle Nederlandse wateren (zowel binnenwater als voor de kust) dankzij Natura2000 als natuurgebied bestempeld gaan worden kan dit de doodsteek zijn voor vele Nederlandse kitespots.

Zoals hierboven door diverse mensen al opgemerkt is klopt er geen hout van de conclusies van dat onderzoek. Maar bedenk je wel dat de bestuurders in het land geen deskundigen zijn op het gebied van water recreatie en vogels. Daarom zijn ze sterk geneigd om die geitenwollensokken deskundigen voor betrouwbaar aan te nemen, met alle gevolgen voor ons van dien.

Las ik hier niet een topic over maar 1000 leden van het NKV?  (geschokt_kitesmiley)
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #26 Juli 22, 2007, 22:42:50
edit2Rapporteer  
Heb vandaag eens langs de kant gevaren (Oostvoorne) Er waren echt veel vogels maar geen vogel stoorde zich aan mijn kite.
De vogels zijn op het Autostrand al gewend aan kiters.. je moet die beestjes ook ff de kans geven.

Zo dat was mijn bijdrage aan het onderzoek (goed en goedkoop)

Latersssss
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #27 Juli 22, 2007, 23:10:36
edit2Rapporteer  
Okay Fred, maar je hebt meerdere soorten vogels. Zo kennen we sijsjes zowel als drijfsijsjes.
Overigens zo'n onderzoek is normaliter bedoeld als advies en wij kunnen er hiervandaan niet over oordelen of de instanties het wel of niet in hun regelgeving verwerken. Niet dat ik
in één keer de kant van de vogelaars kies oid., maar het is zeker geen zwart-wit gelul, dat hoor je ook niet van de mensen die namens de kiters met de instanties aan tafel zitten. Ik zie het een beetje zo: we hebben een drukbevolkt landje, met nog redelijk wat natuur er tussen - war vind je dat nou! Dus moeten we daar allemaal een plekje bemachtigen en in NL doen we dat door overleg - wees blij.
En om alle beleidsmedewerkers en ambtenaren over één kam te scheren gaat wel een beetje ver. Is wel het leukste trouwens.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #28 Juli 22, 2007, 23:19:55
edit2Rapporteer  
Ik denk dat het woord "conclusies" hier absoluut niet op z'n plaats is. Het betrof hier een "eenmalige" gebeurtenis. Er wordt echt niet iedere dag een downwinder in dat gebied georganiseerd. Tevens is het onzinnig om conclusies uit zo'n event te gaan verbinden aan de sport in het algemeen. Zo van "de supporters van ajax / feyenoord hebben er een zooitje van gemaakt dus voetballen maar ff in Nl verbieden..."
Je zou hoogstens "voorzichtig kunnen stellen" dat een grote concentratie van kitesurfers op één plaats misschien verstorend zou kunnen werken op de vogelpopulatie. Daaruit zou je dan weer kunnen opmaken dat het beperken van het aantal plaatsen waar kitesurfen is toegestaan kan leiden tot een grote concentratie van kitesurfers op die plaatsen  en dat zou dan eventueel niet goed zijn voor de vogelpopulatie. Meer kitespots is dus beter voor de vogels.  (grinnik_kitesmiley)
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #29 Juli 22, 2007, 23:28:55
edit2Rapporteer  
Kijk Idefixe heeft het door negatiefe berichten ombuigen naar positief voor de kiters.
Man jij hebt je roeping gemist had advocaat moeten worden.
Kan trouwens altijd nog een cursusje via de VU volgen
Ondabeach

Berichten: 1191
Antwoord #30 Juli 23, 2007, 00:53:20
edit2Rapporteer  
Overleg is natuurlijk altijd goed. En de intentie van je reactie is duidelijk Rudo. Maar wat mij irriteert is het feit dat de petrochemische industrie gaat uitbreiden (heeft met geld te maken dan kan het!), daardoor moet een groot gedeelte her ingericht gaan worden. Dit heeft wel een zet de verkeerde kant uit gegeven. Het recreëren in deze gebieden wordt ineens heel kritisch bekeken. Daarbij hebben we ook nog de pech met dat flora 2000.

Er is door verschillende partijen een hoop commentaar gegeven via het inspraakpunt (www.inspraakvenw.nl).
Ik heb ook het nodige commentaar gegeven en heb van Rijkswaterstaat een rapport gekregen van  ruim 100 bladzijden. Daarin zijn door 67 personen in totaal 39 verschillende reacties gegeven in de periode 1 maart  tot en met 11 april 2007. Gek genoeg zie ik geen enkele watersport vereniging die ageert.
Zo kun je nu weer reacties geven over de landaanwinning van de 2e maasvlakte tot 16 augustus as.

Het meest irritante vind ik dat er heel wat geld in de onderzoeken wordt gestoken, terwijl de olie spetters op m’n kite zitten en er momenteel veel dooie vis op Oostvoorne drijft.
Waar blijven deze feiten in het onderzoek?
Het staat zo haaks op elkaar, recreëren met mate terwijl lozen onbeperkt kan ?????

 pfff  Zo en nu weer een biertje !!!!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.