toekomstige energie

kitebart

Juli 20, 2007, 06:33:40
edit2Rapporteer  
Hierbij maken ze gebruik van hoge luchtlagen waar er steeds wind is.
klik op foto voor filmpje

100%-DINGES-®!!!!!!!!

Antwoord #1 Juli 20, 2007, 12:24:35
edit2Rapporteer  
waarom snap ik er nou weer geen hol van hoe het werkt?
en nee daar heb ik niet veel vaker last van....
GlennVegas
Gast
Antwoord #2 Juli 20, 2007, 12:58:21
edit2Rapporteer  
Ik snap hem ook niet... hoe produceert een kite dan energie??? en ik vraag me af... er staat niet altijd wind.. dus die rits met kites moet een keer de lucht uit donderen...dit gaat naar mijn mening echt nooit werken! Zeker niet om duurzame energie te creeeren voor een heel woonblok Smiley
Frank77

Antwoord #3 Juli 20, 2007, 13:19:23
edit2Rapporteer  
kracht alleen leidt niet tot energie -> kracht maal verplaatsing is arbeid en dus energie. Kortom je moet iets in beweging zetten; deze trein vliegers lijkt statisch.

Wat mis ik in dit verhaal?
samurai

Antwoord #4 Juli 20, 2007, 13:46:07
edit2Rapporteer  
door de kite(s) op en neer te bewegen in de lucht, ontstaat er wrijving. En zoals jullie weten komt er bij wrijving energie vrij
Taco.

Antwoord #5 Juli 20, 2007, 14:05:36
edit2Rapporteer  
Volgens mij is het een lier, dus gaan de vliegers om hoog....
samurai

Antwoord #6 Juli 20, 2007, 14:15:53
edit2Rapporteer  
ja maar een lier is ook in de mogelijkheid om de kites naar beneden te halen
torchjelle

Antwoord #7 Juli 20, 2007, 15:05:27
edit2Rapporteer  
wat een vaag filmpje snap d´r niks van ThumpDown
Toyboy
Gast
Antwoord #8 Juli 20, 2007, 15:52:01
edit2Rapporteer  
en die lier gaat cker ook zonder stroom naar beneden ,  (geschokt_kitesmiley)

de gene die dit heeft bedacht is wel grappig maar de gene die het uitgaat vinden moet denk ik nog geboren worden , loser

Ciao
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #9 Juli 20, 2007, 16:55:27
edit2Rapporteer  
kitebart heeft er een nieuwe hobby bij, namelijk vraagtekens boven hoofden laten zweven. Hij post een stukje van zijn woeste onderzoek, met nihile uitleg, en dan gaat ie online genieten van alle gestelde vragen. Dus eigenlijk uitlach ipv uitleg. Wel goed eigenlijk!

Maar dit is toch een project van Wubbo Ockels? heb ik over gelezen, eerst laten ze het hele spul omhoog op de jetstream in (100-200km/u windje), en aan de lier zit een hele grote fietsdynamo die weer electiciteit geeft. En als de kabel op is depoweren ze die kites en zakt het spul weer rustig naar beneden.
En als je goed, heel goed door je oogharen met je ogen goed dichtgeknepen naar die video kijkt zit er op de bovenste kite een mannetje te zwaaien, en dat is kitebarrrt!
Benjooh

Antwoord #10 Juli 20, 2007, 17:24:25
edit2Rapporteer  
Misschien dat dit alles wat duidelijker maakt ThumpsUp: http://www.ecoboot.nl/artikelen/OckelsLaddermolen.php
Ondabeach

Antwoord #11 Juli 20, 2007, 17:38:54
edit2Rapporteer  
Tja ik werd toch wel nieuwsgierig...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Laddermolen
Maurice_lannee

Antwoord #12 Juli 20, 2007, 18:38:11
edit2Rapporteer  
Tja als je dat ding zo ziet ziet eht er maar vreemd uit. Maar als je er nou een propellor aan laat zetten?

Wel heftig bedacht!
maarten_schepers

Antwoord #13 Juli 20, 2007, 23:29:26
edit2Rapporteer  
Nou is het wel dat we nog steeds met z'n allen op kitevakantie willen. En het liefst zo ver mogelijk, dus met het vliegtuig. En gezien het feit dat die dingen in een jetstream moeten komen te hangen, moeten ze richting 30.000 ft. (10Km) gaan hangen. Lijkt me de vliegveiligheid niet helemaal ten goede komen. Helemaal zo'n leuk lijntje wat eronder hangt is niet te zien. Maar goed we zullen zien.  (hangloose_kitesmiley)
kitebart

Antwoord #14 Juli 20, 2007, 23:29:27
edit2Rapporteer  
@el rudo : uitlach is zeker NIET de bedoeling, ik vind die dingen gewoon intrigerend en ze zijn voor mij zeker even mysterieus als voor jullie.
Is toch leuk beetje 'brainstormen' of niet, ik leer er in elk geval dingen mee.

btw : misschien kunnen ze die kites continu laten loopen in een jetstream. Heb je gewoon windmolen effect, alleen met continue wind, eindeloze energie ?
Grts Bart
Moza

Antwoord #15 Juli 21, 2007, 00:24:06
edit2Rapporteer  
Dit is een spinoff van Wubbo Ockels zijn "laddermole" ... De hoek van de kite wordt op afstand bepaalt waardoor je de kites de lier uit kan laten trekken welke gekoppeld is aan een turbine.

Zeker in hogere luchtlagen is er altijd wel wind...vervolgens wordt de angle of attack van de kite veranderd en laat de zwaartekracht het zwikje weer rustig naar beneden komen. En waarschijnlijk halen ze daar ook weer energie uit.

Duidelijker hoop ik zo/
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.