R.B.
|
lol
|
|
|
Matjas the scissor-kid
|
ja donder. Daar gaan we al van uit, maar zonder lessen NIET POMPEN
Verder is je hand afstand heeeeeel belangerijk. twee handen op de pomp een links, een rechts.
|
|
|
KiteDemon
|
Ja, laten we het eens hebben over de greeptechnieken die kunnen worden toegepast voor verscheidene pompresultaten.
|
|
|
|
Matjas the scissor-kid
|
dat is een goede oefening, 98% en pijn in de vingers.... Nog even over technieken, ik heb washandjes om me handvaten zitten voor betere grip
|
|
|
Coen2000
|
keeeenker 98 ook , zit hier te hyperen op mn toetsenboard:P
|
|
|
globe
|
let ook op als je een Naish kite met Octopus systeem oppompt: deze is zeker aan te raden in geval van overdruk:
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
Ik heb de pump leash aan de onderkant (bij de slang) bevestigd, dat houd makkelijker vast
|
|
|
|
RobB_W
Geen avatar
|
Ik trouwens wat problemen met mijn cabrinha pomp:
Ik kan geen dubbele pomploops draaien met dat hulpstukje, heeft namelijk een schroefdraad. 1 pomploop gaat nog wel, maar zodra ik een dubbele doe, dan released dat hulpstukje, nou, dan weet je 't wel, waardeloos!
Meer mensen met dit probleem, en eventueel een oplossing?
|
|
|
El Rudo
|
Als je je pads wat dichter bij elkaar op je board zet (666) dan blijft je pomp beter zitten, mss helpt dat
|
|
|
Matjas the scissor-kid
|
ja ga anders voor de drie dubbele pomp leash...anders is ducktape altijd een oplossing.. Anders vrees ik dat je echt voor een flysurfer pomp moet gaan, deze zijn (zoals al eerder aangegeven) echt het neusje van de zalm. Maar als je die wil hebben kan je dit jaar denk ik niet op vakantie
|
|
|
El Rudo
|
gasten wat een fijn gevoel geeft dat om elkaar zo verschrikkelijk te helpen, prachtig!
|
|
|
|
globe
|
nou zeg,
Mijn goede daad voor vandaag is weer gedaan!
|
|
|
chico
|
Bij het pompen moet je ook de snelheid van de pompbeweging in de gaten houden. Het is van het allergrootste belang dat de zuigersnelheid bij de duw en trek beweging even snel is. Van het bovenste dode punt naar het onderste neemt de snelheid eerst toe en dan weer af. Dit moet voor de beide (in/uit) exact hetzelfde zijn. Als je dat niet doet dan raken de lucht moleculen in verwarring en gaan ze cortisol en norepinephrine aanmaken. Dit zijn stresshormonen. Als deze gasmoleculen last van stress hebben dan gaan ze de vliegeigenschappen van de kite nadelig beinvloeden. Je kite kan zomaar gaan loopen terwijl je nix met je bar doet. Ook kan je kite ineens andere kites gaan aanvallen. Kortom: dit wil je niet hebben. Je kan dit voorkomen door met je kiteinstructeur een les pompen te volgen. Over het algemeen kosten deze pomplessen niet meer dan 50-60 Euro. 't is een kleine investering maar dan heb je stress vrije moleculen in je kite.
|
|
|
sjembek
|
FF zonder grappen en bullshit, dit vind ik sneu. De goede man stelt op een humane manier een vraag, welke hij beantwoordt wenst te krijgen. Nu hier; Als je nog een goede pomp zoekt, ik heb er nog een over. Ik heb heb maar 2 keer gebruikt, en hij doet het nog prima. z.g.a.n. dus. Hier is een plaatje Je moet wel uitkijken dat je niet te hard pompt, anders gaat je 'tube' stuk.
|
|
|
|
|
|
Stetman
|
Het is erg belangrijk dat je een goed terugslagventiel hebt omdat je anders het risico loopt dat de lucht op een onbewaakt moment terug stroomt in je pomp. Door de plotselinge op en neer gaande beweging kunnen ernstige blessures ontstaan. Misschien is heb beter een pomp te kopen met terugslagbeveiliging of dodemansknop zodat die niet ongecontroleerd over het strand gaat stuiteren.
|
|
|
milamber
|
en jongens...wel altijd veilig pompen he.....
|
|
|
globe
|
tuurlijk.. safety first.
offtopic:
wat heeft in godsnaam de meest waardeloze figuur uit de geschiedenis die op een banjo speelt te maken met een vraag over een naishpomp. Wou je laten zien dat je een leuk plaatje gevonden had Arno?
|
|
|
wouterb
|
...of, zoals geopperd een kite die zichzelf opblaast:
|
|
|