Idefixe
|
touwtje bleek naderhand overbodig....... blaas de ballon op ( in het uiteinde van de te repareren bladder)
|
|
|
Idefixe
|
ik heb 3 lijmnaden gebruikt....... ( voor de zekerheid) het nieuwe stukkie zit "over" de L.E. bladder....
|
|
|
Idefixe
|
3 lijmnaden dus en uiteindelijk, na drogen, de ballon naar het midden richting richting ventiel gedrukt.
|
|
|
Idefixe
|
ballon ( door het ventiel) lek geprikt en met een dun punttangetje uit de bladder gehaald... Zo'n ballon is dus best wel handig (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
globe
|
Klasse!
|
|
|
wouterb
|
lol. dus nu moet je eerst je ballon weer plakken voordat je een nieuwe reparatie aan je LE kan doen.... idd een goeie voor de mensen met een soortgelijk probleem. topper
|
|
|
drifter
|
haha lache gedaan.
En nu effe je kite goed opvouwen bij het opruimen.
|
|
|
Morres
|
mooi werk, wilde al even weten wat voor soort lijm je kon gebruik.
top man, thx!
|
|
|
Idefixe
|
Vandaag dus de gerepareerde 12m ff "uitgelaten" en hij hield zich prima Bij gebruik van de zacht plastic lijm van Bison is het belangrijk dat je beide te lijmen onderdelen insmeert en dit voor het aan elkaar plakken 5 minuten laat drogen ( (Absoluut niet langer = slechte hechting) Ook grote scheuren in de L.E. Bladder laten zich trouwens met behulp van een eenvoudige ballon goed plakken => ballon in de L.E. / scheur proppen en daarna opblazen ( net dusdanig hard dat de bladder zich vormt) Daarna met een stukkie plastic en de bisonlijm aan de slag. Na droging je L.E. oppompen. De ballon laat zich nu makkelijk richting ventiel duwen. Ballon lekprikken ( door je ventiel) en dan eruit prutsen.
|
|
|
|
Morres
|
er heeft iemand aandelen fixed, thx. Heb je gemeld aan moderator? thanks anyway
|
|
|
Idefixe
|
er heeft iemand aandelen geen aandelen hoor, door "topkwaliteit kite materiaal" ben ik gewoon GROOTVERBRUIKER (grinnik_kitesmiley) en over m'n aandelen bij de ballonenfabriek zeg ik maar ff niks
|
|
|
Morres
|
er heeft iemand aandelen geen aandelen hoor, door "topkwaliteit kite materiaal" ben ik gewoon GROOTVERBRUIKER (grinnik_kitesmiley) en over m'n aandelen bij de ballonenfabriek zeg ik maar ff niks Ging niet over jou, maar over een zeker kitereperatie bedrijf
|
|
|
JCS
|
Hay,
Ik heb even een kort vraagje over mijn reparatie van mijn bladder en vind het onnodig om daar een totaal nieuw topic over aan te maken.
Mijn vraag:
Wanneer je je bladder gerepareerd hebt en weer terug hebt gestopt in de LE. Hoe weet ik dan of mijn bladder niet gedraaid zit? Ik heb 'm wel opgepompt en zat niks echt raars. Op een of andere manier twijfel ik nog een beetje. Dit komt omdat op 1 punt de LE een klein beetje naar binnen wijkt, maar ik twijfel of dat komt door dat deze gedraaid zit want aan allebei de kanten van dit punt is de LE volledig stevig opgepompt.
Groeten,
Jasper
|
|
|
Idefixe
|
Normaal gesproken gebruik ik bj het "terugstoppen"van de Bladder iets van een houten lineaal die ik met tape op de bladder plak. Dit voorkomt dan het draaien. In jouw geval ff de boel leeg laten lopen en eerst zachtjes oppompen. Als de boel nog zacht is: vanuit het midden ( vanuit je ventiel) de boel goed masseren en alle kanten opdrukken. Eventuele draaingen willen er zo ook nog wel eens uitgaan. Helemaal leeg laten lopen en opnieuw oppompen. Kijken of de L.E. overal gelijkmatig op druk komt: dan is er niets aan de hand dus.
|
|
|
JCS
|
Ok, bedankt, dan ga ik dat even uitproberen!
|
|
|
Wimt
|
Ik dacht dat ik een Willie Wortel was. Respect!
|
|
|
Ocean-Limbo
|
het is toch was met die tubes, altijd kommer en kwel......
|
|
|
JCS
|
Hm... zou d'r misschien wat in zitten in het ontwikkelen van een tube zonder bladder? Iets waarbij dus de bladder "mee gebakken" zit in de tube?
|
|
|
Morres
|
het is toch was met die tubes, altijd kommer en kwel......
Tis toch wat met foil-kiters, altijd zeiken en afgeven op tubers.... Zie dit maar als een waarschuwing. @jcs: Markt staat altijd open voor innovatie, het is op zich geen slecht idee, alleen een bladder is vervangbaar, als iets meegebakken wordt wordt dat moeilijker. Ontwikkelingen gaan door, over 5 jaar lachen we om de sporadische bladder problemen.
|
|
|
Wimt
|
Morres, ten eerste; Limbosurf zeikt niet, hij constateert. Tubekites zijn best vaak lek. En dan moet jij gaan dreigen. Het wordt tijd dat jij jouw ambt hier eens inlevert .
|
|
|
JCS
|
How, ik spring hier even als VN tussen Niet weer allerlei gekibbel hier over het ambt van Morres. Ik heb er zelf geen enkele mening over en zal deze ook niet verder vormen of op andere wijze de meningen van anderen voeden. Maar als je nou zeg maar in je tube die bladder meebakt en tussen de tube en de gebakkenbladder misschien een extra stuk zet? Dyneema is erg licht en wordt gebruikt voor de lijnen en dezelfde vezels in kogelwerendevesten. Zou je dat niet mee kunnen weven in die tussenlaag?
|
|
|
Morres
|
je hebt PB(!!!!!!) wimt. Hij constateert helemaal NIKS. hij ZEGT, 'het is toch was met die tubes, altijd kommer en kwel......'
Als jij dat constateren noemt, betekend het dat je het er mee eens bent, het betekend NIET dat het een feit is.
Ik dreig overigens niet, ik waarschuw hem, hij heeft vaker lopen afgeven op tube-kiters. En dat WEET hij ook. Discussie gesloten, dit is idefixe zn topic.
@jcs: alles gaat opgegeven moment kapot, ook een dun stukje staal komt door dyneema(het kann iet te dik worden, want dan is het weer te zwaar) Het is gebruiksvriendelijker, vooralsnog, om de tube vervangbaar te maken. Overigens is het ook een winstpost voor fabrikanten, naleveringen leveren het meeste op.
|
|
|
JCS
|
Ja, ok, dat wel, maar je hebt voor auto's toch ook van die soort van spuiten die naast lucht een ander soort spul mee in een band blazen waardoor een band weer tijdelijk gerepareerd is? Zou je d'r zoiets kunnen gebruiken?
|
|
|