CHRIZZZZ
|
129 denk ik, het board is ook al vrij breed.
hoe groter met hoe minder je wind je eerder weg komt, en kleiner vaart net wat lekkerder.
|
|
|
VincentC
|
Groter boardje = makkelijker landen dus als je het gevoel wilt houden kun je misschien beter gaan voor de 132
|
|
|
Frenkie
Geen avatar
|
Hi heb zelf de 666 129 gestest en de 135 thorn beide uit 2007. Ik weeg 90 kilo. Ik heb niet de 132-41 getest. Want ik was er na de test met de 129 wel uit. Planeert echt snel aan, ontzettend goede pop. Landen prima Was voor mij groot genoeg. Maar testen is weten. Dus misschien iets meer geduld en toch beide testen. Hoor graag waarvoor je hebt gekozen.
|
|
|
Garmt
|
Ik heb geen 666, maar bemoei me er toch mee :-)
Ik denk dat voornamenlijk de breedte van een bord uitmaakt bij soepel landen. Welke Thorn gebruik je? Die van 2004 is nl. 38.4 breed, die van 2005 41.4, en van die van 2006 kan ik het niet vinden :-) Maakt in ieder geval wel nogal wat uit dus.
De breedte van de 129 is al 39 cm, en die van de 132 is 41. Als je het gevoel van de Thorn wilt bewaren zou ik eerder naar die 132 gaan dan naar een 129.
Overigens... kun je ze niet gewoon allebei testen? :-) Mag vast wel als je het lief vraagt bij een shop.
|
|
|
jappie-joo
|
Ik heb geen 666, maar bemoei me er toch mee :-)
Ik denk dat voornamenlijk de breedte van een bord uitmaakt bij soepel landen. Welke Thorn gebruik je? Die van 2004 is nl. 38.4 breed, die van 2005 41.4, en van die van 2006 kan ik het niet vinden :-) Maakt in ieder geval wel nogal wat uit dus.
De breedte van de 129 is al 39 cm, en die van de 132 is 41. Als je het gevoel van de Thorn wilt bewaren zou ik eerder naar die 132 gaan dan naar een 129.
Overigens... kun je ze niet gewoon allebei testen? :-) Mag vast wel als je het lief vraagt bij een shop.
Breedte van het thorn board(06) is 41,4. Qua breedte zou ik het dus misschien bij de 132 moeten houde'n.
|
|
|
yvan
Geen avatar
|
Ik heb de 666 2007 132 ideale maat voor mijn 90kg gewicht, planeer heel vroeg en kan men board gemakkelijk tot 40knopen houden...... massive pop!!! . ik denk dat de 129 iets minder vergevingsgezind is dan de 132 ga gewoon voor de 132 veel succes! greetz
|
|
|
Pjotr010
Geen avatar
|
JJ,
vaar dit hele seizoen al met veel plezier op een 666 lengte 132. Ik weeg ook zo'n 86-87 kilotjes. De afgelopen tijd lijkt de trend toch weer naar wat langere boards te gaan. Ik heb geen moment het idee gehad dat ik die paar centimeter lengte en breedte wilde missen. Voor mij was het belangrijkste argument dat die 32 toch wat sneller aanspringt en lekker comfi met landen is.
Succes met je dilemma Pjotr
|
|
|
lody
|
Heb zelf de 135*44 (93 kg)
Ben op het advies afgegaan van Nobile om niet bang te zijn voor een grotere maat.
Ik ben er super blij mee. Vaart al met weinig wind en is makkelijk te houden bij veel wind.
Super relaxed board.
|
|
|
jappie-joo
|
Hoe vinden jullie hem varen in de chop? Relaxed?
|
|
|
Loepie (2 flat-3) de Leeuw
|
Deze moet je toch zelf even allebei testen. Weeg zelf 72 kg en vond toch de 126 lekkerder dan de 129. Deze voelde toch te groot. Gebruik verder de zoekfunctie nog ff.
|
|
|
Morres
|
maat van mij weegt 85, heeft de 123, dus neem lekker de 129
|
|
|
coolbeamer
Geen avatar
|
Heb de 132 gekocht ben zelf iets over de 80kg, heb hem snel omgeruild voor de 129. Ik vond de 132 net iets te lomp varen iets te groot. Maar ga hem bij een goede zaak zoals van de berg halen dan kun je hem gewoon omruilen!! Maar ik weet bijna zeker dat je de 129 wil.
|
|
|
WaZuP
|
ik heb het geluk even zwaar te zijn, en in zeer veel verschillende condities uitgebreid alle maten 666 555 en de shin heb gevaren,
ten eerste vraag je zelf een af of je wel de 666 wilt want de 555 is veel makkelijker te varen rustiger vaargedrag, minder technisch, beter in de chop net als de shinn, de 666 is een ras freestyle VLAKwater board.
als je hem dan tog wilt nemen, vond ik dat als ik altijd powerd up zou varen zeker met mijn 85kg de 126 maar het nederlandse butweer kennende heb ik tog maar de 129 gepakt, en nog steeds spijt dat ik geen 555 of shin heb want die varen in nederland echt beter in onze condities dan de 666
|
|
|
jappie-joo
|
Vandaag in ieder geval met een 555 kunnen varen. Echt een fijn boardje.
Donderdag kan ik varen op 132 666 hierna zou ik dus mijn keuze kunnen maken. Ben erg benieuwd hoe ene 666 vaart. Helemaal na de opmerking van Wazup.
|
|
|
coolbeamer
Geen avatar
|
Vlakwaterboard is niet echt waar. sterker nog met chop vaart een 555 beter. 666 vaar ik altijd op zee, en is gewoon veel stijver. Meer grip meer freestyle meer pop.
|
|
|