mag je hier kiten zonder lid te zijn van de plaatselijke vereniging

kite dude

Geen avatar

Juli 25, 2007, 01:07:59
edit2Rapporteer  
Hallo Mede kiters,

Ik zou graag willen weten of je bij Hoek van Holland / 's Gravenzande en monster zomaar mag gaan kiten zonder dat je lid ben van de kitesurf verenigingen die je daar op de stranden ziet.
Of zou je met alleen een lidmaatschap van de NKV mogen kitesurfen.

groet
een medekiter uit Vlaardingen
Matjas the scissor-kid

Antwoord #1 Juli 25, 2007, 01:09:38
edit2Rapporteer  
stranden zijn toch gewoon openbare plaatsen.
Zolang je er mag kitesurfen, kan geen vereinging je tegen houden, tenzij ze ja natuurlijk om hun ''geheime'' wachtwoord vragen  loser ThumpsUp
Nickless

Geen avatar

Antwoord #2 Juli 25, 2007, 01:34:34
edit2Rapporteer  
Volgens mij is Monster wel degelijk verboden... alleen de kiteschool aldaar heeft ontheffing.
Marja de Bij

Antwoord #3 Juli 25, 2007, 02:37:45
edit2Rapporteer  
In Monster heeft alleen de kiteschool vergunning om te kiten en dan alleen een paar dammen van de strandopgang verwijderd.
In 's-Gravenzande is ontheffing verleend aan leden van Northseasurfing, officieel moet je je melden bij de club. Als jou iets overkomt, kan de club z'n vergunning kwijtraken... 
In Hoek van Holland zal het ook wel zo werken, weet ik niet zeker. Monster en 's-Gravenzande horen bij de gemeente Westland en HvH hoort bij Rotterdam.
Vraag het voor de zekerheid even na bij de kiteschool/clubs:
Monster: kiteboardschool Djowies, www.djowies.nl
's-Gravenzande: Northseasurfing, www.northseasurfing.nl
Hoek van Holland: www.wshvh.nl

Jolien.

Antwoord #4 Juli 25, 2007, 02:48:11
edit2Rapporteer  
Je hoeft toch nergens lid van te zijn om ergens te varen, of ben ik nou gek?!!
amorw

Antwoord #5 Juli 25, 2007, 03:02:06
edit2Rapporteer  
Je hoeft toch nergens lid van te zijn om ergens te varen, of ben ik nou gek?!!

Inderdaad moet je toch op elke vergunde plaats kunnen kiten, zou ik denken?
Toestemming gaan vragen aan kitescholen die er vergund zijn om les te geven?
Die gaan toch enkel antwoorden: "als je bij ons betaald", of zie ik het hier verkeerd?
Wouter

Antwoord #6 Juli 25, 2007, 03:07:57
edit2Rapporteer  
als kiten op het strand in kwestie verboden is riskeer je een behoorlijke boete.
Jolien.

Antwoord #7 Juli 25, 2007, 03:20:54
edit2Rapporteer  
nou; het lijkt mij dat als je op bepaalde plekken alleen mag varen metvergunning dat dit wel aangegeven staat op die lokatie. Rot op man; moet iedereen een vergunning hebben om aan de kust te gaan varen. 't zal niet
Wouter

Antwoord #8 Juli 25, 2007, 03:23:35
edit2Rapporteer  
nope dan staat het inderdaad duidelijk met boarden aangegeven. Anders kan je volgens mij gewoon gaan knallen.
koen-tjeee

Antwoord #9 Juli 25, 2007, 04:05:15
edit2Rapporteer  
Monster mag niet. Alleen leerlingen + instructeurs van de kiteschool hebben toestemming. Helaas heb ik dit vorige ook te horen gekregen. Voordat je bij monster het strand op loopt staat er ook een bord: verboden te kiten.
R.B.

Antwoord #10 Juli 25, 2007, 04:08:24
edit2Rapporteer  
- in HvH mag je gewoon kiten
- S'gravenzande volgens mij ook
- en monster weet ik niet

Maar voor iedereen die denkt dat je zomaar aan de kust mag varen NOP.

Alleen op de aangewezen plaatsen
amorw

Antwoord #11 Juli 25, 2007, 12:36:42
edit2Rapporteer  
Maar voor iedereen die denkt dat je zomaar aan de kust mag varen NOP.

Alleen op de aangewezen plaatsen

Maar kunnen die aangewezen plaatsen dan zo afgeschermd zijn dat je er enkel opkan als je die kitescholen betaald?
R.B.

Antwoord #12 Juli 25, 2007, 13:46:59
edit2Rapporteer  
Hier dus HvH en S'gravenzande is dat niet het geval hier is duidelijk aangegeven waar de kitesurf zone is.
Deze zone is op het strand zo'n 300m breed dus voldoende ruimte
Garmt

Antwoord #13 Juli 25, 2007, 19:31:35
edit2Rapporteer  
(beetje offtopic)

Lid worden van de NKV kost nauwelijks iets, en is wel iets wat je als kitesurfer serieus moet overwegen. Er zijn al zo weinig partijen die iets doen om onze belangen te behartigen, dus waarom niet je naam (en die paar pleurie's) erbij zodat de NKV sterker staat?
Marja de Bij

Antwoord #14 Juli 25, 2007, 20:47:50
edit2Rapporteer  
Voor 's-Gravenzande geldt het volgende:
"North Sea Surfing is geen eigenaar van de Noordzee, maar wil wel zorgen voor zover dat in haar vermogen ligt, dat de leden hun sport veilig kunnen beoefenen op de door ons toegewezen gekregen zone, die dan ook bestemd is voor de leden van North Sea Surfing s'-Gravenzande."

Dus het blijft belangrijk om:
- lid te worden van het NKV, zodat 's-Gravenzande zijn kitezone kan blijven behouden in de toekomst
- je te melden bij North Sea Surfing omdat we bij ongelukken onze vergunning kwijt kunnen raken (en dat wil je niet op je geweten hebben...  (angry_kitesmiley) )

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.