Degene waar het hier over gaat is Erik Maul, hier op dit forum bekend als Erik de Berik (
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?action=profile;u=1839)
Hij ligt op afd E zaal 176 in het Ruwaard van Putten ziekenhuis in Spijkenisse tot dinsdag (2 aug) vanwege een stevige antibioticakuur, er was zand en water in de wond gekomen.
Hij is dezelfde avond gedurende 3 uur geopereerd. Het was een lastige operatie, maar het lijkt goed gelukt. Het gaat nu al beter, minder pijn.
Naar verwachting kan hij over een half jaar weer gaan varen.
De oorzaak is terug te brengen op te wijde voetbanden (hij vaart altijd met schoentjes en die was hij vergeten). Om niet mee te maken wat hem is overkomen, dus:
1. Voetbanden niet te wijd (ook niet te strak trouwens)
2. Als er 1 voet uit de voetband slipt tijdens een sprong, vóór de landing zo snel mogelijk je board lozen (wegtrappen), zodat je niet met je board aan 1 voet landt.
Nog dank aan Jorrit, we waren samen bij hem in het water, maar ik hing nog aan mijn kite en kon op dat moment niets anders doen dan zijn boardje meenemen.
Ik vond het wel geweldig om te zien hoe er in heel korte tijd zoveel kiters (van downwind!) toesnelden en begonnen te helpen met hem en ook zijn spullen naar de kant te brengen. Heel sociaal en alert. Ook de Rotterdamse reddingsbrigade was er binnen een paar minuten en hebben hem in een grote bak gelegd en naar hun post gebracht. Na een half uur kwam de ambulance. De broeders hebben hem van flink veel verdovende drugs voorzien, die niet lekker vielen, maar wel wat hielpen tegen de pijn, vervolgens het been enigszins rechtgezet en ingepakt en hem naar het ziekenhuis vervoerd.
Hij heeft daar geen internet, maar als je hem een SMS wil sturen kun je mij een mailtje sturen via deze site met "SMS Erik" als onderwerp, dan stuur ik je zijn nummer.