Positie North Jaime '06

Erikjee
Gast
Juli 27, 2007, 18:39:18
edit2Rapporteer  
Okee,

Ik heb een vraagje over de positie van de voetbanden en straps van
de North Jaime Pro 2006. Ik kan in totaal 6 gaatjes kiezen. Ik weet
dat je de voetpads/straps naar je eigen lekkerheid moet zetten (shame_kitesmiley) maar ik
wil gewoon de positie die het best is voor een beginner (grinnik_kitesmiley)

Foto-tje .. :
http://img102.imageshack.us/my.php?image=spa0297lr4.jpg

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, ik wil dus gewoon een positie waarmee
ik het het snelst leer  ..  YeSS

Alvast super bedankt..!! Joepie
jeroen90

Antwoord #1 Juli 27, 2007, 18:42:25
edit2Rapporteer  
de positie van voetbanden heeft volgens mij niks te maken met hoesnel je het leert. Dus dat is gewoon persoonlijk.. Gewoon alles proberen en kijken wat het lekkerst zit.
Erikjee
Gast
Antwoord #2 Juli 27, 2007, 18:54:15
edit2Rapporteer  
de positie van voetbanden heeft volgens mij niks te maken met hoesnel je het leert. Dus dat is gewoon persoonlijk.. Gewoon alles proberen en kijken wat het lekkerst zit.

Bedankt voor je sneller reactie..!! Joepie
Maar wat is het effect : ' Als ik ze naar de 'Binnenkant' plaatst of maar
naar de 'Buitenkant' ?

En alles proberen en kijken wat het lekkerst zit gaat moeilijk, ik vind alles
even lekker zitten ..  Joepie
RobB_W

Geen avatar

Antwoord #3 Juli 27, 2007, 18:56:33
edit2Rapporteer  
Naar buiten is een tikkeltje stabieler geloof ik, 't kant iets makkelijker aan.
slic

Antwoord #4 Juli 27, 2007, 19:08:22
edit2Rapporteer  
Wat je kunt doen, is in de lucht springen, en dan landen met een beetje gebogen knieen (zodat je staat als een skier zeg maar). Meet nu de ruimte tussen je voeten. Als je dit een paar keer doet en je neemt het gemiddelde, is dat je lekkerste standje  schater.

Nou heb ik wel een ander board, maar als ze bij mij te smal staan, lijkt het wel alsof ik niet het hele board kan gebruiken om weerstand op te bouwen. Ik ga dus steeds harder, en hoogtelopen word ook lastiger. Met de juiste stand heb ik dus veel meer controle. Te wijd kan niet bij mij, maar ik neem aan dat het dan wat meer gaat happen als je even niet genoeg aankant.

Hoop dat je er wat aan hebt! Kite ze.
Jarno

Geen avatar

Antwoord #5 Juli 27, 2007, 19:18:18
edit2Rapporteer  
Volgens mij is het wel zo dat je, hoe wijder je je pads zet, hoe meer je je knieen belast. Maar ben daar niet helemaal zeker van.. iemand?
Jolien.

Antwoord #6 Juli 27, 2007, 19:23:42
edit2Rapporteer  
Volgens mij is het wel zo dat je, hoe wijder je je pads zet, hoe meer je je knieen belast. Maar ben daar niet helemaal zeker van.. iemand?

maakt nu toch nog niet uit? hy zal geen hele stukken varen
Erikjee
Gast
Antwoord #7 Juli 27, 2007, 19:43:26
edit2Rapporteer  

Maar misschien ben ik wel een super natuurtalent, hahaha.
Super bedankt voor de reactie's en anders rij ik wel een x
naar Scheveningen/Noordwijk/... en dan doet 1 van jullie dat voor me..

Hahahaha, Nogmaals onweis bedankt !

Tot op het water !
Jolien.

Antwoord #8 Juli 27, 2007, 19:47:57
edit2Rapporteer  

trust me.. je zal int begin niet echt bepaald vloeiend varen. ja rakjes maar niet uren lang xD
Davidoff
Gast
Antwoord #9 Juli 27, 2007, 21:01:58
edit2Rapporteer  
Eerst door de heeeeeeeelee zure appel heen! schater

Erikjee
Gast
Antwoord #10 Juli 27, 2007, 21:10:32
edit2Rapporteer  
Eerst door de heeeeeeeelee zure appel heen! schater

Hahaha waarschijnlijk wel.. schater Kan al wel op het land
kiten alleen moet nog dat echte 'water feeling' krijgen.. (cry_kitesmiley)
Dus dat zal wel heel veel ergenis zijn ..  schater
Lex

Antwoord #11 Juli 27, 2007, 21:58:02
edit2Rapporteer  

trust me.. je zal int begin niet echt bepaald vloeiend varen. ja rakjes maar niet uren lang xD

Ik voer gelijk weg de eerste keer.....zo lang als ik wilde. Heb daarvoor wel geflyboard en gevliegerd dus het hangt helemaal van je "feeling" af.
Erikjee
Gast
Antwoord #12 Juli 27, 2007, 22:02:24
edit2Rapporteer  
Ik voer gelijk weg de eerste keer.....zo lang als ik wilde. Heb daarvoor wel geflyboard en gevliegerd dus het hangt helemaal van je "feeling" af.
Citaat

Woow dat zou ik echt vet vinden als het mij ook lukt,.. Joepie

Zit trouwens wel met probleem geloof ik.. :Smiley Als ik Les 1 neem leer ik de kite
optuigen enz. kan ik allemaal al (grinnik_kitesmiley). Alleen bij Les 2 de gevorderden leer
ik pas echt op het water staan..Moet nog maar snel een dealtje maken met een kiteschool..
Hopelijk doen ze dat..!! Joepie
Lex

Antwoord #13 Juli 27, 2007, 22:38:26
edit2Rapporteer  
1 lesje is genoeg. Dan leer je zoals je zelf zegt optuigen,herstarten, voorangsregels, invloed van het weer. e.d, wat ze de volgende lessen doen kan jezelf ook oefenen.
Erikjee
Gast
Antwoord #14 Juli 27, 2007, 22:53:18
edit2Rapporteer  
1 lesje is genoeg. Dan leer je zoals je zelf zegt optuigen,herstarten, voorangsregels, invloed van het weer. e.d, wat ze de volgende lessen doen kan jezelf ook oefenen.

Maaarrrrr er ik ga denk ik lessen bij Beachbreak.
En daar staat bij Cursussen :

Speciaal voor de basis cursus geldt dat het programma zeer specifiek wordt afgestemd op de cursist. Wij hebben gemerkt dat de nivo's zeer verschillend kunnen zijn door de sportieve historie van de kursist. Sommigen hebben reeds jaren lang op zee gewindsurfed, sommigen hebben wakeboard, snowboard , zeil - of vliegerervaring, anderen hebben hun hele leven alleen gebiljart of gedart.

Onze instukteurs zijn gewend om te differentiëren en met verschillende nivo's om te gaan. Ons doel is om elke beginner zo snel en zo veilig mogelijk het water op te krijgen.

Op dit nivo wordt er lesgegeven in de theorie en de praktijk van kitesurfen. Opbouwen van de kite, windrichting en windkracht, stroom en golven. Oefenen en kontroleren van de 4 lijns kites. Powerzones verkennen, "bodydragging" en afhankelijk van de omstandigheden en het nivo, met een boardje het water op.

Zouden ze me dan echt al op het water laten als ze zien dat op het land al kan ?
Henning

Antwoord #15 Juli 27, 2007, 23:18:04
edit2Rapporteer  

Bel ze Wink Dan weet je het gelijk Smiley
Sjemmel

Antwoord #16 Juli 28, 2007, 21:30:18
edit2Rapporteer  
Ik denk dat het om te beginnen makkelijk is om ze zo los mogelijk te zetten, dan kom je makkelijk en snel in je bindingen om je waterstart te maken.. Als je eenmaal lekker kan varen en hoogtelopen kom je er pas achter wat je persoonlijke voorkeur is en dat moet je doen door gewoon te proberen
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.