moderator: teruggeplaatst, user terrorwally heeft juridische dreigementen ontvangen van kubus:
"Hierbij vraag ik de moderators dit topic te verwijderen gezien kubus names pro-limit heeft laten weten dat het juridische stappen overweegt tegen mij. Ik neem alsnog hun oplossing aan om het pak te laten repareren in de hoop dat het langer meegaat.
Dus verwijderen a.u.b."
reactie van kubus/globe:
"Beste Hanglossers,
Hierbij 'de andere kant' van het verhaal. Matthijs is langs geweest bij Kubus en hier is voorgesteld om ter plekke het pak te repareren. Helaas ging Matthijs hier niet mee akkoord en eisde een nieuw pak.
Als Kubus hier dan toch met naam en toenaam genoemd wordt is het vanzelfsprekend hun goedrecht om ook de andere kant van het verhaal te doen:
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Matthijs
Verzonden: maandag 30 juli 2007 13:49
Aan: Alex - Kubus Sports
Onderwerp: Re: Probleem met mijn wetsuit
Beste Alex,
Jammer dat we niet tot een goede oplossing zijn gekomen. Ik blijf erbij
dat een wetsuit niet binnen 3 maanden kapot hoort te gaan.
Een reparatie is een oplossing die ik niet accepteer. Aangezien het pak
pas 3 maanden geleden is gekocht en het duidelijk een productie fout is
In ieder geval ben ik niet enige die er zo over denkt:
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=26710.0http://hanglos.nl/asp/for/topic.asp?forumid={9D09FC83-51CD-49E3-92E2-60FF8DA81969}http://www.kitesurf.nl/forum/material-world/prolimit-en-services/view.htmlNatuurlijk ben ik hier voorlopig nog niet klaar mee en zal ik al mijn
middelen gebruiken om dit onder de surfers en kitesurfers duidelijk te
maken.
Het is jammer dat zoiets moet gebeuren, maar zakelijk gezien kost u dit
meer geld dan het oplevert. Gelukkig zien andere merken dit in en maken
ze hiervan gebruik. Zulke gevallen worden bij andere merken gewoon
opgelost met een nieuwe product.
Het is jammer, want een goede service heeft als voordeel dat degene het
via mond op mond reclame overbrengt. Nu heb je het negatieve effect.
Met vriendelijke groet,
Matthijs
het antwoord van Kubus Sports:
Beste Matthijs,
Na wat navragen bij onze medewerkers begrijp ik je mail wat beter. Je bent hier geweest en we hebben ter plekke aangeboden het pak onzichtbaar te herstellen. Duidelijk was dat er niets mis was met de naad maar dat naast de naad het SKIN neopreen was gebroken. Het blijkt dat je niet geïnteresseerd was om het pak onzichtbaar te laten repareren met daarbij een extra versteviging aan de binnenzijde zodat dit probleem (wat het ook veroorzaakt mag hebben) niet meer zo makkelijk kan voorkomen. Het enige waarin je geïnteresseerd was is een nieuw pak.
Volgens algemeen geldende garantievoorwaarden heeft de leverancier het recht om schade binnen de garantie termijn te repareren/herstellen en als dat niet mogelijk is deze te vervangen.
Wij hebben je keurig aangeboden (service terwijl je wacht) het pak te herstellen wat je tot drie maal toe geweigerd hebt.
Matthijs, in plaats van je naar een dealer door te verwijzen hebben wij je netjes ontvangen. Wij hebben direct aangeboden je probleem te verhelpen als coulantie zonder kosten. Zonder een aankoopbon of garantiebewijs.
Normaal gesproken ga je met een aankoopbon terug naar je dealer die direct verantwoordelijk is voor datgene wat hij verkoopt. Als je een CD koopt ga je ook niet naar de importeur/distributeur maar na de CD zaak waar je de CD hebt gekocht en wordt je alleen geholpen als je ook een aankoopbon kunt overleggen.
Wij hebben je direct geholpen. Op vrijdagavond 27 Juli stuur je ons een mail. Op 28 juli in de ochtend is je mail beantwoord en bieden we je aan om het pak bij ons af te leveren voor een inspectie waarbij we al aangeven dat het neopreen scheurt naast de naad en niet OP de naad. Op maandag 30 juli zou je probleem opgelost kunnen zijn! Als je dan klaagt over service zijn wij van mening dat dit niet redelijk is.
Elk willekeurig bedrijf had je mail pas op zijn vroegst op maandagochtend 30 juli kunnen beantwoorden, wij waren degene die het al op maandagochtend voor je hadden kunnen oplossen!
Wij hebben sterk de indruk dat het je helemaal niet gaat om een oplossing van het probleem. Een gratis pak was je doel en omdat je je zin blijkbaar niet hebt gekregen moeten wij het ontgelden met een tendentieus verhaal op de forums dat niet geheel de waarheid vertelt. Wij zijn teleurgesteld in je reactie en daarbij overwegen we juridische stappen want het kan niet zo zijn dat halve waarheden worden rond verteld om louter en alleen ons te beschadigen zoals je in je mail stelt.
Denk dat forum lezers ook recht hebben op wederhoor!
Vertrouwende je hiermee geïnformeerd te hebben
Met vriendelijke groet
Kubus Sports
Alex"
reactie van KB:
"bij mij is niet bekend dat dit topic gesloten moest worden en zo werkt een forum ook niet in mijn ogen.
bovendien vind ik het gewoon onterecht dat zij je juridisch zouden vervolgen het is jou mening en die mag gehoord worden.
en je ziet je bent niet de enige. service om direct te repareren is goed maar niet de oplossing.
als ik iets koop wil ik niet na 3 maanden afgescheept worden met een reparatie.
kijk naar andere merken die 9 van de 10 keer direct een replacement regellen.
ik wens je veel succes met dit gebeuren.."
Ik wens Terrowally veel succes met dit verhaal.