'Verplicht diploma voor kitesurfers'

Marijn alias Vos

Berichten: 502
Antwoord #25 Augustus 03, 2007, 17:58:41
edit2Rapporteer  
Maar even 10.000 komkommers af laten leveren bij het hoofdkantoor van de telegraaf?

met de groetjes van kitesurfend nederland ja, haal je gelijk weer de krant ;0)
Toyboy
Gast
Antwoord #26 Augustus 03, 2007, 17:58:46
edit2Rapporteer  
lekkere onzin weer!wat dacht je van komkommer salade hebben ze nog wat schoontemaken ook.

Super Cooper

Berichten: 257
Antwoord #27 Augustus 03, 2007, 18:30:12
edit2Rapporteer  
Op veel plaatsen is kitesurfen verboden, waardoor het op de plekken waar het wel mag steeds drukker wordt.

Ik denk dat we ons meer moeten richten op dit gedeelte van het artikel. Dit is waar we allemaal mee zitten, het wordt te druk en dat maakt het juist gevaarlijk.

Alle negatieve berichten zijn het gevolg van het volwassen worden van de sport. De mensen die de artikelen schrijven weten niet wat de sport inhoud en laten zich informeren door vaak de verkeerde instanties. Wanneer meer mensen weten wat de sport inhoud zullen ze merken dat het allemaal wel meevalt met het gevaar. Als gevolg daarvan zal de tendence wat positiever gaan worden, met a;s gevolg dat we wellicht meer spots gaan (terug)krijgen.

Ik denk dat wij kiters ervoor moeten zorgen dat we de nietwetende goed inlichten ipv ze af te zeiken.
wonis

Berichten: 36
Antwoord #28 Augustus 03, 2007, 22:00:54
edit2Rapporteer  
Waar in Nederland hebben we 'rotsen'?
Dutchy

Berichten: 337
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #29 Augustus 03, 2007, 23:17:17
edit2Rapporteer  
maar als dat Brevet hetzelfde is als een IKO certificaat hoeven we ons toch geen zorgen te maken ?
althans volgens mij iedereen die les heeft gehad (volledig) krijgt zo,n IKO certificaat waar je skills op staan loser
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #30 Augustus 03, 2007, 23:22:33
edit2Rapporteer  
Tjah.. volgens mij hebben we hier eerder een discussie over gehad.. en oww wat waren al die mannetjes er tegen... blijf het een goed idee vinden... al moet de nadruk niet zo liggen op dat gevaarlijkheid. Kiten is niet gevaarlijk... maar de domme acties die mensen doen.. die zijn gevaarlijk.

Maar laten we eerlijk zijn... meer kitespots zou al een betere oplossing zijn voor veel van de ongelukken... en verder.. mensen stel je niet zo aan... tis veiliger dan voetballen...
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #31 Augustus 04, 2007, 00:23:32
edit2Rapporteer  
Ik vind het echt nergens meer over gaan! Ik vind zeker dat er wel iets als een certificaat moet
komen voor beginners die nog nooit een kite hebben aangeraakt.

Maar ik ben zelf ook begonnen zonder lessen, maar ik had als 8 jaar vlieger ervaring
en extreem veel opgezocht op internet. En met zeer lichte wind begonnen enzo
verder opgebouwt. En ik heb nog nooit wat gehad omdat ik gewoon zeer voorzichtig
ben met kiten.
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #32 Augustus 04, 2007, 00:34:23
edit2Rapporteer  
opzich is het wel een goed idee want eigelijk is het zoo simpel om veilig te kiten

-weg van obstaakels (oko hest strand zelf)
-kite laag bij harde wind en het wandelenen enz.
-voorangsregels
-juiste maat

zooooo simpel als je je hier aan houd kun je tot bft 7 gewoon veilig kiten en is de risico het kleinst
maar andere kant houden mense zich er aan als ze dat diploma hebben, ze weten het dat iig wel.
want nu loop er ok een deel rond die het gewoon niet weet of niet begrijpt

leeany

Berichten: 844
Antwoord #33 Augustus 04, 2007, 01:56:36
edit2Rapporteer  
maar toch blijft voetbal de sport waar de meeste blessures bij ontstaan.( in verhouding ) loser

en een diploma is toch dat je een bepaald eindresultaat moet halen om het te krijgen?
zou gek zijn als je dan eerst een paar lessen moet doen en dan een examen af moet leggen  (angry_kitesmiley)
 
fransie

Berichten: 322
Antwoord #34 Augustus 04, 2007, 02:10:52
edit2Rapporteer  
als je met een snelle boot op de noordzee vaart heb je geen vaarbewijs nodig.
dus voor kiten gaat dat ook niet gebeuren.

maar als ik z'n pas haal en de spots gaan open die nu niet toegankelijk zijn voor mij
ja dan gaan we er op voor uit.
en dan gelijk een pas voor vogel vriendelijk.
zijn we van die mileu homo's ook af.
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #35 Augustus 04, 2007, 03:03:13
edit2Rapporteer  
GA TOCH KRASSEN..... DAN WIN JE NOG EENS WAT.... (een helix of zo :-) )
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #36 Augustus 04, 2007, 03:51:45
edit2Rapporteer  
Bevret hiervoor benodigt, bewijs hiervoor halen. Rot toch op met al die regels! Juist in NL ben je vrij om te doen wat je wilt. Of iets gevaarlijk is of niet kun je ook aan de mensen zelf overlaten.

Hufters heb je altijd, maar praktijken zoals in America dat alles voorgekoud en uitgebannen moet worden. Check eens hoeveel kitespots daar relatief zijn. Megaban daar op kiten door al dat gezever over veiligheid, omdat die lui daar niet eens een magnetron van een fohn om hun hond te drogen kunnen onderscheiden. Op dat niveau zitten we in NL gelukkig nog niet....

Toch?
Marja de Bij

Berichten: 47
Antwoord #37 Augustus 04, 2007, 14:03:24
edit2Rapporteer  
Gaat de Nederlandse Ski Vereniging nu ook een diploma instellen voor skiërs en snowboarders? Wat denk je hoeveel ongelukken in de sneeuw gebeuren? Ik denk dat daar wel meer dan 4 mensen sinds 2003 zijn overleden...
Dutchy

Berichten: 337
Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #38 Augustus 04, 2007, 21:41:29
edit2Rapporteer  
 schater
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #39 Augustus 07, 2007, 17:41:36
edit2Rapporteer  
Mijn baas die bijna nooit iets vraagt over mijn prive leven vroeg net aan mij over het kitebewijs. Het moet niet gekker worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #40 Augustus 07, 2007, 18:24:51
edit2Rapporteer  
Mijn baas die bijna nooit iets vraagt over mijn prive leven vroeg net aan mij over het kitebewijs. Het moet niet gekker worden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Da's toch hardstikke tof als je baas ook wil gaan kiten?  (grinnik_kitesmiley)
kentyman

Berichten: 2093
Antwoord #41 Augustus 07, 2007, 22:11:25
edit2Rapporteer  
ik vind een kite-brevet een goed idee op zich... en als 't dan toch moet gebeuren dan is beter dat 't vanuit de NKV komt dan vanuit de overheid...
prokiter

Berichten: 829
Antwoord #42 Augustus 07, 2007, 22:25:37
edit2Rapporteer  
Heyy,

<Menseuu....ik vind het ook grote onzin.

Maar laten we er wel bij na denken...dat als er zoiets komt....we ook meer kans hebben dat er weer meer spots open gaan....want dan hebben wij als kitesurfers tegen de gemeenten die het niet meer willen wel een goed argument....

Wij Kunnen Kiten.....!!!!!!

Greetings...Pro KIter.... (hangloose_kitesmiley)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.