KiteDemon
|
140 is een mooie maat en dan hoef je er geen ander board bij te hebben. Je zal hoogstwaarschijnlijk in de toekomst nog kleiner gaan en dan raak je je 140 ook niet meer aan omdat ook de kleine boardjes tegenwoordig al verassend snel planeren. Dus vergeet de 160, je zal er geen spijt van hebben.
|
|
|
Martin S
Gast
|
hoe kleiner hoe beter is mijn ervaring!! moet et wel een beetje waaien
zelf 125 en 145
|
|
|
KiteDemon
|
Yep, ik vaar zelf een 122 x 38 als enige board en heb geen behoefte om nog een groter board te varen.
|
|
|
slufterhufters.com
|
het gaat om de breedte en de rocker van je board. liefst nog een beetje concaaf erin. heb zelf een 130x37, rechte outline, concaaf en zo plaat mogelijk. kan deze maten en outline je aanraden check www.hoovah.com, fanatic, of north site eens, een custom hoovah is erg mooi, of die skyrider 130, of de jaime pro 128
|
|
|
Bluecupra
|
het gaat om de breedte en de rocker van je board. liefst nog een beetje concaaf erin. heb zelf een 130x37, rechte outline, concaaf en zo plaat mogelijk. kan deze maten en outline je aanraden check www.hoovah.com, fanatic, of north site eens, een custom hoovah is erg mooi, of die skyrider 130, of de jaime pro 128 Hallo, Even een vraagje. Kan je eerder varen met een North Jamie Pro 1.28 of Fanatic Skyrider 1.30? en met welke kan je het beste overpowered varen? Jeffrey
|
|
|
KiteDemon
|
Die Jamie is geloof ik 38 en daar kan je al redelijk snel mee varen. Door de vlakke rockerlijn planeert hij snel. Door zijn lengte en rail kan-ie ook aardig wat power hebben. Van die Fanatic weet ik het niet maar een Jamie 128 is altijd een goeie koop.
|
|
|
Bluecupra
|
Zal het verschil erg groot zijn denk je? Momenteel ben ik aan het twijfelen tussen de Jamie Pro 1.28 en Fanatic Skyrider 1.30.
Ik heb gezien dat de nieuwe North boards ook verstelbare voetbanden hebben. Dit weekend heb ik proef gevaren op een Fanatic Skyrider 1.30 wat ook zeer goed bevallen is...
Jeffrey
|
|
|
drifter
|
Ik heb een 130 bij 35 en die vaart best snel(13/14 kn), maar met mijn hellfire ga ik nog iets eerder. De overstap van 1.55 naar 130 ging goed. De 130 is zeker niet te klein.
Ik denk dat je het best een 1.50 kunt uitzoeken, met een lekkere breedte, 38 cm ofzo. En dan ga je later nog een stuk kleiner, waarbij je die 1.50 altijd nog gebruikt voor minder wind.
|
|
|
Bluecupra
|
Ik heb hiervoor ook een Hellfire gehad. Dit is zeker geen lichtweer board..Met de Fanatic 1.30 heb ik het idee eerder te kunnen varen..
Jeffrey
|
|
|
JorritW
Gast
|
Hi Eric,
Inderdaad kun je erg klein gaan, omdat deze boardjes ontwikkeld worden zodat ze ook snel planeren. Ik heb zelf de F.One SK8 128 en 138, maar die 138 (2003) verkoop ik binnenkort omdat ik de 128 alleen maar vaar.
Zelf heb ik de meeste ervaring met de F.One boards en ben daar erg tevreden over. De eigenschappen zijn zeer goed (goed edgen, springen, veel grip, vlagen makkelijk op te vangen, hoogte lopen met 2 vingers in je neus etc.) en ze zijn ook niet kapot te krijgen. Het is dan ook niet gek dat je deze boards erg veel ziet: ze zijn erg geliefd in de wereld. Voor gevorderden (in ieder geval mensen die kunnen varen) heeft F.One 2 boards: de SK8 en de Style. Ze hebben beide boards in gelijke maten, maar het maakt wel degelijk verschil. De Style heeft een rechte rocker en planneert dus sneller. De SK8 heeft een wat rondere rocker en is dus langer te houden. Ze hebben lengtes en breedtes die niet ver van elkaar liggen, maar de breedte doet het hem. Er zijn erg veel maten om voor iedereen wat klaar te hebben en ik moet zeggen dat ze het erg goed hebben gedaan (ook met de technologie).
De boards zijn echt aanraders en dat blijkt uit hoeveel mensen ermee varen.
Groeten, Jorrit
|
|
|
JorritW
Gast
|
Hier, dit zag ik net op kitesurf.nl staan. Iemand die de boards heeft gezien op het Surf´s Up event:
F.one boards dit jaar zijn toppers. Tijdens mijn vakantie op de Dominicaanse Republiek waren de F.one boards continu in gebruik, terwijl de andere merken op de kant bleven. Naast de perfect flex en de onverwoestbare kwaliteit bieden ze tevens vele maten. Voor ieder wat wils. Als je de kans hebt om zo'n board te testen: zeker doen!
(AJ is zijn naam)
|
|
|
slufterhufters.com
|
heb haast alle boarden getest, als je een rete sterk, met de handgemaakt, vet vaarrend, in je eigen kleur, stuk goedkoper, met dikke garantie, cool mega kicke kiteboard wilt aanschaffen, moet je hetzelfde board als mij laten maken.
|
|
|
WIM
Geen avatar
|
De F-0ne boards zijn ook mooi. Ik vrees alleen dat het moeilijk is om je board terug te vinden als je het kwijt bent zonder leash, zwart valt niet echt op in het water. Ook zag ik laatst iemand met een zwart board van Mystic, hij had wat fluoricerende tape op zijn board geplakt omdat hij het anders moeilijk terug kon vinden. Heb jij daar problemen mee Jorrit?
|
|
|
JorritW
Gast
|
Hi Wim,
Zwart is inderdaad moeilijker terug te vinden. Als je in je eentje vaart is het inderdaad lastig, maar je vaart bijna altijd wel met meer mensen die hem terug kunnen brengen. En tja je kunt er makkelijk bij komen hoor door de goede techniek. Tenzij je gigantisch overpowered bent dat je zelfs niet bij je board kunt komen... tja dan wordt het lastig. Maar zo vaak verlies je je m´n board niet zodat je hem echt niet ziet, dat komt wel goed.
En ik koop een board dat ik gigantisch lekker vind varen en super sterk is en dat zijn de boards van F.One! Ik ga niet afwijken, omdat het board zwart is, dat komt wel goed. De boards zijn gewoon gigantisch goed en dat geeft voor mij de doorslaggevende keuze.
Groeten, Jorrit
|
|
|
zagy
Gast
|
style 139 bij 37. voor jou gewicht en doeleinde lijkt me dat een topboard (mijn board is gebroken, waarschijnlijk garantie, maar zit eraan te denken om die deze style te nemen, 75 kg met 8-12-16 amp)
|
|
|
|
Heb nu een Naish TT49 (141x37) van vorig jaar. Iemand ervaring? Heb er zelf 1 uurtje mee gevaren, zover ik dat kan. Lijkt mij een fijn board om verder mee te leren. 12 knopen kan ik al lekker aan de gang.
|
|
|
Tomislav
Geen avatar
|
Arno een vraagje, als je board heel erg plat is, is dat niet onhandig in choppy water/golven? Gaat die dan niet met de neus water happen? het gaat om de breedte en de rocker van je board. liefst nog een beetje concaaf erin. heb zelf een 130x37, rechte outline, concaaf en zo plaat mogelijk. kan deze maten en outline je aanraden check www.hoovah.com, fanatic, of north site eens, een custom hoovah is erg mooi, of die skyrider 130, of de jaime pro 128
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
heb zaterdag mijn laatste zelfbouwproject 130/36 met 1,5 cm rocker voor het eerst gevaren. Is in het begin idd effe wennen om de neus niet onder water te laten verdwijnen maar dit vaart absoluut beter dan alle hiervoor...... En dat met een 14 en 88 kg. Ben maar niet bang voor wat minder rocker!
|
|
|
Naish........what else???
|
Vriendje van mij heeft nog een perfecte Brunotticustom 140X37,5 te koop, ik heb zelf het zelfde boardje en hij is gewoon top!
|
|
|
|
boompjes 250
Gast
|
test gewoon alles wat je op het oog hebt en maak je keuze! voor een hoovah ff bellen naar 06-43022600 peter
|
|
|