Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Goeie kite, maar voor 70kg en 10 - 15kn wind zul je minimaal een 14m2 moeten nemen. Een Rebel 10m2 kun je pas varen vanaf een knoop of 14, mits je ervaren genoeg bent. Maar als je zoekt hier op het forum dan zul je zien dat de meeste mensen hier van jou gewicht toch een 12m2 preferen boven de 14m2. Daarmee kun je vanaf een knoop of 13 varen.
Tevens komt over 14 dagen bij de meeste shops in NL de Rebel 2008 binnen, hierdoor zullen de Rebel 2007 modellen wel voor betere prijzen te krijgen zijn. Even geduld hebben zou ik zeggen. Op zich geen verkeerde deal, maar moet nu wel goedkoper kunnen vanwege model van vorig jaar. Dat gaat nl. hard in de kitewereld, afschrijving!
|
|
|
Davidoff
Gast
|
Doen! Rebel is een prima kite, weet alleen niet of 't ook een beginnerskite is. Hoor er eigenlijk alleen maar goede berichten over.
David
|
|
|
Michiel.
Moderator
Logs: 0 | 308 uur
|
Heb zelf een 9m2, en die is absoluut niet geschikt voor beginners naar mijn mening. De 10m2 en groter zijn veel minder aggresief.
Ik heb begrepen dat er in het midden en noorden van het land zelfs les gegeven wordt met deze kite.
Op zich zijn er kites (met bridles) die makkelijker herstarten als een Rebel, maar op zich is het goed te doen mits je de kite hard genoeg oppompt. Maar dat geldt eigenlijk voor elke kite.
Met een 12m2 kun je er later altijd nog een 9 of 7m2 bijkopen voor de harde wind. Als je maar 1 kite wilt is een 12m2 of een 10m2 ook genoeg. Uiteraard kun je met de 12m2 eerder varen, maar ze ontlopen elkaar maar heel erg weinig.
|
|
|
Nooi
Geen avatar
|
Hey! ja ik heb er ook lessen mee gehad. Maar dan met vegas 7m2. Ik zoek anders nog wel ff door. Ik heb net een aanbieding van een instructeur. Slingshot diesel uit '05.... 7,9 en 11m2 voor 1200. Doen?
|
|
|
Ian
|
ALs hij er mee gelest heeft zou ik die kites echt links laten liggen, en wat moet je met 3 opvolgende maten?
|
|
|
Lex
|
dat is veel te veel geld voor die diesels....het is van een instructeur en die gebruikt ze denk ik om mee te lessen, dus die hebben dan ook flink wat klappen gehad.
|
|
|
slufterhufters.com
|
Kwam dit tegen op de eurofun site.
Hyper Type:
9.0 van 1799 voor 999+ board
12.0 van 1899 voor1099+ board
Zo'n RRD board bij, een prima board.
Heerlijke kite.
|
|
|
Nooi
Geen avatar
|
Ik heb net ff gekeken op de site. Opzich ziet t er prima uit maar RRD heb ik niet veel van gehoord. Maar jij vaart er ook mee? En zou ik dan met die 12m2 kunnen varen als beginner? Of moet ik er nog een kleinere kite bij nemen?
Groetjes!!
|
|
|
Emiel
|
12meter is top voor jou, model moet je dan nog effe kijken. hypertype is prima, rebel ook. kijk ook eens naar een nieuwe Best waroo of bularoo, die heb je nieuw voor dezelfde prijs.
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
hypertype zijn de meningen over verdeeld of het een beginnerskite is of niet.
Het is wel een mooie deal en ook RRD is een goed merk.
met 70 kg ben jij goed af met een 12 bow of sle als enige kite om mee te beginnen.
|
|
|
Nooi
Geen avatar
|
Kreeg net dit mailtje binnen.
Laten jullie me weten of het wat is? Prijs is prima maar ik weet niet of het beginnersmateriaal is.
Beste, Ik doe al mijn kite materiaal weg, dwz Kite Naish X4 16.0 2 jaar gebruikt Kite Naish X4.12.0 1 jaar gebruikt (perfecte staat) Kite Naish X4 8.0 1 jaar gebruikt (perfecte staat) 1 Kite bar + lijnen (4) 1 Kite bar + lijnen (5 shift system) Pomp reparatie set Reserve leading edge voor 12.0 (nieuw) Kite board Starboard directional 150 Kite Board 100% Fun Tarifa (custom) bidirectional 150*37 Trapeze MYSTIC darkrider Medium Alles voor € 800
|
|
|
Borec
Geen avatar
|
Kreeg net dit mailtje binnen.
Zit op marktplaats te neuzen en kom precies hetzelfde "mailtje" tegen.... ;-) Is wel een advertentie uit Belgie.
|
|
|
Borec
Geen avatar
|
Nog eentje.
Te Koop: Eur 750,-
Twee goed onderhouden kite sets (2x kite 2x bar 2x board) zorgen samen voor een supergroot windbereik voor zowel de beginner als de gevorderde kiter.
Cabrina Co2 14m2 2005 (zie foto Gele kite)
Cabrina Netro 10m2 2005 (Zie foto Rode kite)
Alle twee de kite uitgerust met Ricon veiligheids systeem
Twee kite boards (zie foto)
Er zitten geen reparatie op de kite's
Voor vragen of afspraken kunt u mailen of bellen via onderstaande gegevens
Foto's zullen vanavond 06-08-07 toegevoegd worden
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
misschien dat je gewoon wat links hier neer kunt zetten naar verschillende websites waar ze kitespullen verkopen, dan kunnen we een setje voor je uitkiezen?
het is cabrinha
het is nitro
het is recon
iemand weet hier weinig van zn eigen spullen... apart... zouden ze niet oorspronkelijk van dezer persoon zijn?
|
|
|
Nooi
Geen avatar
|
OKey nu weer een nieuw aanbod Best Yarga 2006' 7 m2 kleur roze/wit compleet met 2006 bar + lijnen nog als nieuw 9 m2 kleur groen/zwart compleet met north 5th line bar + lijnen nog als nieuw 13 m2 kleur oranje/zwart compleet met 2006 bar + lijnen nog als nieuw 300€ per kite en voor alle 3 750 € Is de Yarga beetje een goede beginnerskite? Opzich namelijk prima aanbod. En nog 1: uit info@kite-board.nl2007 Caution Answer2 12m compleet met bar en lijnen voor 799,00 ! Liever drie kites dan 1 denk ik...want het weer is op dit moment 10-15 aan zee maar misschien neemt t wel toe tis nu super zomer daar. Misschien kijk ik ook wel bij de verkeerde windsite. Hebben jullie misschien een site voor mij? (behalve windguru dan) Ik ga naar Israel/ Haifa THNXXX
|
|
|
Gertjan
|
De X4 is net als de X3 niet geschikt voor beginners. Dit zijn echte sleurkites waar je op drukke lokaties niet graag mee kite met weinig ervaring. Dit zijn kites die gemaakt zijn om hoog te springen met veel hangtime.
Die cabrinha verkoper heeft volgens mij nog nooit op z`n kites gekeken wat voor naam er op staat. Co2 is wel een beginnerskite en de Nitro niet. Ik hou alleen niet van dat recon systeem.
Staat nog wel een setje Rebels te koop 10 en 14 m voor 1300 euro op deze site, dat is een mooi beginnersetje.
|
|
|
|
slufterhufters.com
|
Staan nog 20000 adver ga je die ook allemaal plaatsen hier...
|
|
|
|
Gertjan
|
Best Jarga 2006 is ok maar 2005 is slecht van kwaliteit.
|
|
|
joepje
|
Volgens mij ging het over de 1e ad waarin iemand iets vroeg over een Rebel 10...... Alls je kunt, wacht nog ff een paar weken zodat rebel 2008 geintroduceerd is. Koop dan een rebel 2007 12 mtr. Kun je verweg het meeste mee. Ik heb zelf een rebel 10 (super kite) en een rebel 14 (fijn, maar wel een beetje lomp). In het buitenland zie je over het algemeen toch de 12 het meest gebruikt (hangt natuurlijk van je bestemming af..).
|
|
|
Nooi
Geen avatar
|
Ja mijn 1e ad ging idd over een Rebel. Maar zoals je kan zien krijg ik mailtjes van mensen met aanbiedingen en vraag ik jullie om je mening. Hopelijk is dat ok.
Het gaat er dus om dat ik een kite wil en druk op zoek ben en wel wat hulp kan gebruiken bij het kiezen van de kite(set).
|
|
|
Nooi
Geen avatar
|
Oh ja en ff gebeld met de kitesurfschool in Israel (haifa) (hij heeft deals met de Blade, Eclipse en Nobile) Blade schijnt een Israelisch merk te zijn. Iemand hier ervaring mee? Als ie goed schijnt te zijn koop ik daar misschien wel gewoon een kite. Hoef ik hem niet mee te nemen in het vliegtuig en zijn jullie ook weer van mijn gezeur af
|
|
|
|