kiters uit limburg????

marving60

Logs: 0 | 5 uur
Antwoord #1550 Augustus 31, 2009, 10:51:09
edit2Rapporteer  
Goijemerge allemoal.

Gaat er vrijdag toevallig nog iemand naar t strand? of is er deze week iemand op kessie? Wil toch wel graag een keer komen kijken daarzo!
K kom zelf uit Sevenum..... Dus als er iemand uit de buurt gaat vrijdag (mits de wind goed is) MELD HET Wink

Greetz
Joy.H

Antwoord #1551 Augustus 31, 2009, 13:10:33
edit2Rapporteer  
Als de wind goed is ben ik er waarschijnlijk vrijdag Wink
diesel oo7

Antwoord #1552 Augustus 31, 2009, 19:32:41
edit2Rapporteer  

Nadat vanmorgen onze voorzitter op de radio heeft gesproken.
Staan we nu ook met een artikel in de krant.
Op deze manier proberen we het probleem op te lossen voor de leden van masurfspot

Lees hieronder

“Levensgevaarlijke snelheden op deze plas”
E-mail bericht
Bookmarken/Delen
05:55 Waterrecreanten op grindplas Boterakker in Kessenich ergeren zich aan het levensgevaarlijke en respectloze gedrag van sommige motorbooteigenaars. Leden van de plaatselijke surfclub Masurfspot spreken van waanzinnige snelheden tussen zeilers en surfers.

“Boterakker is een gebied voor zachte waterrecreatie, maar de motorboten razen tegen waanzinnige snelheden tussen de zeilers, surfers en vissers door”, zegt woordvoerder Stan Linsen uit Kinrooi. “In het gebied Boterakker is 9 km/u toegestaan. Weinigen houden zich aan die snelheid.”
Meerdere recreanten dienden al een klacht in bij de overheid. Dit resulteerde in enkele pogingen om de zwaarste overtreders te berispen. Volgens het bestuur van surfclub Masurfspot moeten er desnoods vaarbewijzen ingetrokken worden zoals in het wegverkeer.

Een andere bron van ergernis zijn de bergen afval die heel wat jachteigenaars achterlaten wanneer ze aan land gaan om een feestje te bouwen. Hierdoor veranderen mooie strandjes in vuinisbelten. Stan Linsen: “Vroeger kwamen we met een tiental vuilniszakken toe. Voor de huidige berg aan resten van barbecues, kapot gesmeten flessen en lekke rubberbootjes, volstaat zelfs een vrachtwagen niet meer.”
De surfers vragen de plaatselijke verantwoordelijken en politici om de zachte recreatie op de Boterakker opnieuw in ere te herstellen.

MMD

diesel oo7

Antwoord #1553 September 03, 2009, 13:50:49
edit2Rapporteer  
haha

Nog een uurtje werken en dan kunnen we weer gaan knallen op Kessie

Er staat nu tussen de 25 en 32 knopen.
Dus geen beginners weer
Alleen voor de echte bikkels.
Waar ook iedereen gaat vandaag zijt voorzichtig
Ocean-Limbo

Antwoord #1554 September 03, 2009, 15:15:58
edit2Rapporteer  
@dieseltje,

He,kijk je wel uit daar op Kessie met die harde, vlagerige wind.

Ik bewaar mijn krachten voor de downwinder van as.zaterdag.

Grtz.,

diesel oo7

Antwoord #1555 September 03, 2009, 21:13:29
edit2Rapporteer  
Hij was weer lekker vandaag YeSS

@ Louk
Veel plezier zaterdag

marving60

Logs: 0 | 5 uur
Antwoord #1556 September 04, 2009, 16:02:34
edit2Rapporteer  
Nog mensen zin om mee te rijden naar neeltje-jans morgenvroeg? (zaterdag)

Greetzzz
Basjuh

Antwoord #1557 September 04, 2009, 16:52:46
edit2Rapporteer  
Morgen Neeltje Jans? daar komen wel zware golven binnen denk ik. Na twee dagen storm...........Ik ben aan aan Vrouwenpolder/Brouwerdam/Rockanje aan het denken.....Witte gaat misschien ook naar zee....
diesel oo7

Antwoord #1558 September 04, 2009, 20:33:33
edit2Rapporteer  

@Basjuh

Wij (Andy - Ben - Ikzelf) vertrekken morgen om 07h45 aan de mac  donalds in Weert.
Zal waarschijnlijk Rockanje worden.
Laat maar wat weten als jullie ook die kant opkomen
Kitemen

Antwoord #1559 September 05, 2009, 11:03:36
edit2Rapporteer  
ik rij nu vanuit de camping naar de dam toe! Mochten jullie daar zijn dan zie k jullie daar wel..
hOe hA HeNniE

Antwoord #1560 September 05, 2009, 16:01:38
edit2Rapporteer  
Ben benieuwd naar jullie avonturen van vandaag!

Verder ben ik net terug van een weekje Wissant en een paar dagen belgische kust.
Wissant was ik nog niet geweest, wel veel over gehoord..op pad dan maar met kitespullen, longboard en fiets!
Wat een prachtig plaatsje met dito sfeer en spot!
Hier ga ik echt terug! Wauw! Op slechts een uur verder dan zeeland prachtige toestanden daar. Voor een dagje net iets te ver, maar met een overnachting absoluut te doen..
Het kan zijn dat ik net per toeval de juiste omstandigheden trof, maar o,o,o,ohhh: perfecte wind en een mooie branding met flinke golven en deining, heerlijk om te spelen en te oefenen in de golven te rijden (want da's lastiger als je zou denken!).
Je auto parkeer je gewoon ergens in een straatje en gaan maar.
Met hoog water is het echter zeer lastig het water op te komen, want het water slaat op de boulevard van het dorpje in, dus dan stukje het dorp uit en het gaat wel, echter blijft er maar een klein stukje duin over om te launchen...
Ik weet niet hoe tekst bij de foto's te doen, dus dan maar gewoon wat foto's om een indruk te krijgen.
Ben er 6 dagen geweest, 1 dag niet kunnen varen, verder alleen maar 7 en 9 gevaren, pffff, heerlijk!

Gr Danny

Toch wat uitleg bij paar foto's:
foto 2 geeft het uitzicht vanuit een straatje in wissant, met op de achtergrond de zee: geen parkeerplekken aan het strand, dus iedereen zet z'n auto maar ergens neer...
foto 3 was vorige week vrijdag: flinke poeier, en na mijn eerste sessie ging ik pas meten, en ik schrok me wezenloos dat ik in 8 bft gevaren had, en wonderbaarlijk genoeg ging dat prima met een flink gedepowerde 7  meter kite
foto 4: meer windsurfers daar dan kiters, een wat een niveau die mannen hadden: loopings waren en zat te zien, ongelooflijk.
foto 5: uit de wind bij de cap gris nez werd er gepeddeld.
hOe hA HeNniE

Antwoord #1561 September 05, 2009, 16:04:37
edit2Rapporteer  
en nog een paar:
foto 2: uitzicht vanaf een camper-overnachtingsplek die er daar zat waren in de regio..
foto 3: rechts in de baai ligt wissant: deze foto is genomen vanaf Cap Gris Nez.
Ocean-Limbo

Antwoord #1562 September 05, 2009, 20:02:21
edit2Rapporteer  
Hi dudes,

Het volgende over de O'Neill downwinder:

prima organisatie, ThumpsUp
wat een klotsbak die Noordzee, ThumpDown
Heerlijke Bbq, ThumpsUp
sterke branding, ThumpDown
kl*** strekdammetjs ThumpDown
verkeerde kitekeus ($@**%%) Angry
leuk om meegemaakt te hebben ThumpsUp

trapeze vergeten (&&$#@_-) Angry Angry Angry Angry
Joy.H

Antwoord #1563 September 06, 2009, 16:44:18
edit2Rapporteer  
vette foto's Hennie en wat ene mooie omgeving Joepie Shocked
Lijkt me echt chill om op zo'n camping te staan met zo'n geweldig uitzicht Joepie

Parkie

Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #1564 September 07, 2009, 20:39:11
edit2Rapporteer  
Jooow Hennie, Je vergeet de text bij je tweede post, foto 1............

HANGTIME DUDE !!!!!!!
hOe hA HeNniE

Antwoord #1565 September 08, 2009, 13:22:45
edit2Rapporteer  
Jooow Hennie, Je vergeet de text bij je tweede post, foto 1............

HANGTIME DUDE !!!!!!!
Thx! was inderdaad "rondvliegen" daar....op enig moment was ik over de grootste angst heen daar in die woelige en ruige omstandigheden, en toen zag ik echt alleen maar........schansen, schansen en nog eens schansen, de ene hoger dan de andere.
Parkie

Antwoord #1566 September 09, 2009, 21:08:27
edit2Rapporteer  
Gatverpielekes....... wat was dat een top sessie vandaag op de secret spot  Grin  Grin  Grin  Grin  Joepie  Joepie  Joepie  Joepie
Parkie

Antwoord #1567 September 10, 2009, 09:08:01
edit2Rapporteer  
Pffffffffffff ben nog herstellende van de vorige sessie  Undecided

De wind is er nog steeds, dus maar ff de spierpijn van gisteren eruit rammen  schater

Parkie

Antwoord #1568 September 11, 2009, 09:26:56
edit2Rapporteer  
Blue sky, dikke 6/7 Bft, en de lagune weer helemaal voor mij alleen  schater

Moet niet gekker worden, vandaag laatste dag van mijn vakantie, ziet er ook weer goed uit  Joepie
Parkie

Antwoord #1569 September 14, 2009, 08:00:57
edit2Rapporteer  
Jow Nino, waar blijft die ??

Hij was lekker...........

Ik zal je een hint geven, het begint met een J en eindigt op IHAAAAAAAAAAAA
hOe hA HeNniE

Antwoord #1570 September 14, 2009, 10:29:18
edit2Rapporteer  
Kom maar op met die grote-mannen-verhalen dan!
"Hij was lekker........" zal de lading niet dekken, wel?
NinoBrownz

Antwoord #1571 September 14, 2009, 10:42:40
edit2Rapporteer  
Even de keel schrapen.....Ok komt ie....

JIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!  Joepie

Ik begrijp steeds beter wat jullie voelen tijdens een sessie...hoe gaaf om flink te scheuren met je vrienden op het water!
Gisterochtend samen met Heeliks en Diesel na een zware nacht stappen richting Muiderberg gereden in de hoop op goede wind. Doorgaans hebben Muiderberg en ik niet zo'n goede relatie, de vorige keer zat ik daar namelijk achter mijn kite te vernikkelen in oktober/november zonder schoentjes en handschoenen in de striemende regen en koude wind...brrr...
Maar gisteren hebben we onze relatie eens goed uitgepraat op het water en was ik Muiderberg eindelijk de baas  InLove. Bij aankomst was het nog redelijk rustig en stond er een fijn windje voor de 12m met af en toe wat kleine vlagen. Na wat proefstarten van mijn zijde koos ik toch uiteindelijk het ruime sop en kreeg ik eindelijk het echte kitegevoel te pakken. Achter me hoorde ik Heeliks schreeuwen en na een duidelijke JIHAAAA en ff zwaaien scheurden we beiden over het water gevolgd door Diesel. Na nog even een meningsverschil te hebben gehad met de havenmeester over hoe dicht ik langs z'n bootjes voer en de komst van een reeks harde vlagen heb ik tevreden mijn kiteje op het strand gelegd en met een big smile de rest afgewacht.
Heeliks zag ik weer een paar keer een gat in de lucht springen, hoog als altijd en en power Diesel kwam al railyend langs suizen.
Na iets te lang op de kant te hebben gestaan, kwamen dan toch uiteindelijk de buien met extreme vlagen, dus hebben we besloten om voor de regen uit de spullen te pakken en na een drankje en hapje eten bij de lokale horeca huiswaarts te keren.

Al met al een hele gave dag met voor mij als hoogtepunt het samen varen met je vrienden! Top guys, thanks!

Op naar Brazil...

Nog meer mensen de wateren onveilig gemaakt dit weekend?
diesel oo7

Antwoord #1572 September 14, 2009, 15:23:51
edit2Rapporteer  

Was inderdaad weer een leuke sessie kort maar krachtig. ThumpsUp
En Nino ging lekker over het water heen.
Ik ben de dagen aan het aftellen voor ons Brazilaans avontuur.
Heerlijk kiten in omgevingen zoals deze

Ocean-Limbo

Antwoord #1573 September 14, 2009, 20:00:59
edit2Rapporteer  
@Nino,

Lekker He ..? Dat Jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaa-gevoel.

Na de downwinder van vorige week (Jihoeeeeeeeee) heb ik afgelopen zaterdag en zondag op V-polder verschillende keren Jihaaaaaaaaaaaaa kunnen roepen. Volgens Maslov de beroemde humanistische psycholoog zijn dit ultieme momenten van geluk:  zgn "piekervaringen". Grin
Dus ........?

Op naar het volgende weekend. Joepie

Btw mijn Boxer 6.0 laat ik bij Roha repareren (150 euro) en komende week krijg ik mijn nieuwe OR-trapeze. Van mijn reserve heuptrapeze (Pro lijm het) krijg ik   %$**&)! pijn in mijn rug.

Grtz.,

Louk
hOe hA HeNniE

Antwoord #1574 September 15, 2009, 12:40:09
edit2Rapporteer  
Van mijn reserve heuptrapeze (Pro lijm het) krijg ik   %$**&)! pijn in mijn rug.
naja, heeft niks met die trapeze te maken. je bent immers niet de jongste meer Smiley
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.