@brasilboys: Volgens mij amuseren jullie je wel daar...........
Ja gasten, dat was een enerverend dagje
Had van Dieseltje een hagelnieuwe Tres 11 mtr gekregen om te testen, dat heb ik gister ook gedaan.
Ik stond rond 11 uur klaar aan de kant om het water op te gaan.
windje was lala, er stond er eentje op het water met een 13 en een met een 12.
Die met de 13 kon net hoogte houden, ik denk ga de low end eens ff testen..........
Ik vaar een rakje op en neer en merk dat ik een metertje of 100 hoogte gevaren heb...........
Met nog een paar rakjes opkruisen was ik zo op het auto (loze) strand, en daar nog wat rakjes gevaren.
Via de zandbank (spiegeltje glad) weer terug naar de startplek.
Dus de low end zit wel goed, als ik met mijn (over) gewicht kan hoogte varen met de 11 mtr.
In de low end nog een paar sprongetjes geprobeerd, en dat viel me niet tegen,
Lift en hangtime zit (zelfs in de low-end) wel goed hoor.
In de loop van de dag begon de wind steeds beter door te komen, en heb mijn depower
koord niet aan hoeven te raken, depower zit ook wel goed.
Iedereen met de 11 en 12 mtr was inmiddels omgeswitched naar 8 en 9 metertjes, en ben maar
ff aan de 11 blijven hangen om de high end te testen.
De meeste onder jullie kennen mij wel, ik vaar het liefste een maatje te groot, dus
was ik helemaal in mijn element.
Wat gaat die tres met een beetje meer power, zo gemakkelijk zoooooooooo hooooooooog !!!!!!!
Merkte wel in de vlagen dat ik gewend ben om power te lozen met mijn Helix de bar wat verder
van me af kan duwen, en dan echt alle power kwijt ben.
De F-one bar heeft maar een depower van een cm of 35-40, de naish bar een cm of 60-65.
Het voordeel van de tres is dat ze nu (eindelijk) met gelijke lijnlengte gevlogen worden, wat als
voordeel heeft, dat je elke bar er op kan varen.
Heb aan het einde van de dag ff de naish bar erop gezet, en vond dit een stuk lekkerder (persoonlijk)
Meer depower, betere grip, verstelbare stopper, betere safety, gebruikers vriendelijker.
Toen het echt helemaal los ging met de wind, ben ik toch maar rond 15.00 uur helemaal
total loss van het water af gegaan.
Had geen zin en fut meer om mijn 9 mtr te pakken, en ben met een big smile richting huis gereden.
Resume Bandit III :
+ Low end
+ Hoogte lopen
+ Lift Hangtime
+ Relaunchen
+ One pump
- Bar (ben Naish bar gewend, dus persoonlijk)
- Bardruk (redelijk hoog, maar ben bijna nul bardruk gewend met mijn Helix, dus persoonlijk)