kiters uit limburg????

Nielsfranken

Berichten: 72
Antwoord #2950 Oktober 06, 2011, 23:27:33
edit2Rapporteer  
Maar kunnen ze je ook bekeuren op Kessenich dan, of wat gebeurd er als je er kite zonder lid te zijn? Hoe moet ik dat zien? Want het verkeersbord waar ik langskom vermeld alleen dat het verboden terrein is, BEHALVE voor surfers, vissers met vergunning, etc. Nou, wij behoren toch tot de categorie surfers, dus voor mij leek het heel logisch dat ik daar mocht kiten. Er staat ook niet 'surfers met vergunning' of 'surfers die lid zijn' ...
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #2951 Oktober 06, 2011, 23:33:26
edit2Rapporteer  
Maar kunnen ze je ook bekeuren op Kessenich dan, of wat gebeurd er als je er kite zonder lid te zijn? Hoe moet ik dat zien? Want het verkeersbord waar ik langskom vermeld alleen dat het verboden terrein is, BEHALVE voor surfers, vissers met vergunning, etc. Nou, wij behoren toch tot de categorie surfers, dus voor mij leek het heel logisch dat ik daar mocht kiten. Er staat ook niet 'surfers met vergunning' of 'surfers die lid zijn' ...

Hallo Niels,

ik ga alleen, bij hoge uitzondering, naar Kessenich als ik maar enkele uurtjes (na werk) tot mijn beschikking heb.

Bij een hele dag kies ik aaaaaaaltijd voor zee ....veel veiliger ..veel relekser ....veel tsjiller, ......... Grin

Nielsfranken

Berichten: 72
Antwoord #2952 Oktober 06, 2011, 23:52:32
edit2Rapporteer  
Maar kunnen ze je ook bekeuren op Kessenich dan, of wat gebeurd er als je er kite zonder lid te zijn? Hoe moet ik dat zien? Want het verkeersbord waar ik langskom vermeld alleen dat het verboden terrein is, BEHALVE voor surfers, vissers met vergunning, etc. Nou, wij behoren toch tot de categorie surfers, dus voor mij leek het heel logisch dat ik daar mocht kiten. Er staat ook niet 'surfers met vergunning' of 'surfers die lid zijn' ...

Hallo Niels,

ik ga alleen, bij hoge uitzondering, naar Kessenich als ik maar enkele uurtjes (na werk) tot mijn beschikking heb.

Bij een hele dag kies ik aaaaaaaltijd voor zee ....veel veiliger ..veel relekser ....veel tsjiller, ......... Grin



Dat snap ik. Ik ga ook liever naar zee. Meestal Oostvoorne, omdat ik daar wat vrienden heb zitten. Maar áls het waait in limbo, en je hebt maar 2 of 3 uurtjes de tijd, dan toch maar even naar Kessenich. Ik woon in Susteren, dus lekker dichtbij. En ik ben nog niet zo van het springen en de tricks, van op en neer varen kan ik ook heel erg genieten. En daar is Kessenich nog wel goed voor:P

Magoed, dat was natuurlijk geen antwoord op mijn vraag.
Iemand? Heb gehoord dat er alleen in de weekenden gehandhaafd wordt..
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #2953 Oktober 07, 2011, 08:03:01
edit2Rapporteer  
Meestal in het weekend staan ze te controleren of je wel lid bent.
Dan is er maar 1 slagboom open en moet je langs de controle.
Als je dan geen lidmaatschapskaart bij je hebt kom je er NIET in.
Als ze er niet staan, gewoon doorrijden en lekker knallen.

P.S. Basjuuuuuh en Kitemenneke, hoewassie ???
Kitemen

Berichten: 370
Antwoord #2954 Oktober 07, 2011, 13:24:43
edit2Rapporteer  
Gisteren met Bas naar de B'dam geweest. Knetterharde wind, wel vlagerig, lekker rustig qua kiters, niet koud en zelfs zonnig!

Bas is er sinds gister achter gekomen dat ie een kei is in 360's maken en natuurlijk wat leip over mij heen springen. Ik kan iets horizontaals zonder board, weten nog niet precies wat dat was, alleen dat het pijn deed!

Kortom leuke dag, genoeg gelachen en Bas heeft me zelfs zijn gevoelige kant getoond! (ja die heeft die!) Hihi.

Rik dank je, ik zal het nodig hebben gezien de regen die er gemeld wordt! Zal wel een zauw worden daar.
Basjuh

Berichten: 388
Antwoord #2955 Oktober 08, 2011, 00:36:36
edit2Rapporteer  
gaat straks nog iemand naar zee???? veel regen..............maar ook veel wind
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #2956 Oktober 08, 2011, 00:39:55
edit2Rapporteer  
ja ik ..........
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #2957 Oktober 08, 2011, 00:41:01
edit2Rapporteer  
zaterdag Vrouwenpolder en zondag Rockanje .... je bent uitgenodigd ....wel slaapzak meenemen Grin
Basjuh

Berichten: 388
Antwoord #2958 Oktober 08, 2011, 00:47:38
edit2Rapporteer  
mwa mwa vrouwenpolder klots klots........... slapen kan ik zeker niet blijven helaas. had je trouwens nog gebeld nadat ik je oproep gemist had du wiekser
Bhold

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #2959 Oktober 08, 2011, 17:37:57
edit2Rapporteer  
Jullie gaan om te kitesurfen dus altijd naar Zeeland? Nergens rond limburg, belgie of duitsland een goede plek? En om te windsurfen, moet je dan ook naar zeeland?
Nielsfranken

Berichten: 72
Antwoord #2960 Oktober 08, 2011, 19:34:51
edit2Rapporteer  
Hier in het binnenland waait het gewoon niet vaak. En als het waait is het supervlagerig. Maar in Kessenich mag je kiten, op de maasplassen..word ook gewindsurft
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #2961 Oktober 09, 2011, 18:50:51
edit2Rapporteer  
zwaaaaaaaaaar weekend achter de rug

zaterdag, Vrouwenpolder: harde wind dus lekker met m'n zeventje, hoge swell dus lekker carven met m'n makootje, striemende regenbuien dus lekker weinig kiters .... Grin

zondag: Rockanje: stevige bries voor m'n negentje dus geen gesinus en walk-of-shame, vlak water (op Rokanje?) dus heerlijk relaks kiten .... Grin

nu: kapot, gebroken, gesloopt ..... dus...... Grin


volgend weekend: WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER
Bhold

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #2962 Oktober 09, 2011, 21:34:41
edit2Rapporteer  
Iemand al plannen voor de herfstvakantie over 12 dagen? Om naar zeeland te gaan? Ik zoek iemand om misschien mee te poulen?
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #2963 Oktober 09, 2011, 21:51:04
edit2Rapporteer  
Iemand al plannen voor de herfstvakantie over 12 dagen? Om naar zeeland te gaan? Ik zoek iemand om misschien mee te poulen?

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

kiten  Joepie

en caravan afbreken  Cry
Bhold

Geen avatar

Berichten: 27
Antwoord #2964 Oktober 10, 2011, 16:53:35
edit2Rapporteer  
Waarom dat ?
Nielsfranken

Berichten: 72
Antwoord #2965 Oktober 10, 2011, 17:43:31
edit2Rapporteer  
Vandaag ff naar Kessenich geweest. Was gezellig druk! Maar,.....

Mijn kite was helemaal de weg kwijt. Na het launchen fftjes aan de bar getrokkken om te kijken of er wat power in zat. Ja was leuk, paar x gedaan, toen maar eens naar mijn board gelopen. Toen opeens de LE van mijn kite inklapte zodat de kite een soort van 'M' maakte. Heb ooit wel eens meegemaakt dat dit gebeurde, en zich daarna direct corrigeerde. Dat gebeurde echter nu niet, er zat veel power in, maar kon wel nog sturen. Een medekiter had mijn kite aangepakt en zei dat ik de kite harder moest oppompen. Leek mij onwaarschijnlijk, gezien ik altijd keihard doe pompen (jaja:P). Toch extra lucht erin, en het probleem bleef. Toen kwam een andere duitsert die mij adviseerde om de stuurlijnen iets langer te maken. Dat hielp!! Gelukkig:D Dus ff gevaren, maar de vlagen waren echt niet leuk meer. Dus ff pauze genomen....

Daarna mijn kite weer gelaunced om weer het water op te gaan. De duitsert die mijn kite launchte, ging zijn kite selflaunchen. Ik bleef wel even kijken of dat goed zou gaan met die vlagen. Nou, dat ging goed, zijn kite gaat rustig de lucht in,...en OPEENS PATS! Schiet alles van hem af en zijn kite vliegt zo over de heuvel het water in (aan de overkant dus). Niemand kon helpen. Het enige wat ie kon doen is snel met zijn auto naar de overkant rijden en zo zijn kite tegenmoet te komen. Ik hoop dat het hem is gelukt!! Overigens geen idee hoe dit kon gebeuren....

Maargoed, ik sta daar met mijn kite, wil weer even gaan varen en ja hoor, alweer knikt die LE in een 'M'. Safety getrokken en toen had ik er de pest in, opgeruimd en naar huis gegaan.

Iemand tips wat dit probleem met mijn kite zou kunnen zijn geweest?
- LE was knetterhard opgepomp(, en liep ook niet leeg)
- Lijnen dubbelgecheckt, alles was in orde. De stuurlijnen zelfs nog iets langer gemaakt voor minder power.
Kitemen

Berichten: 370
Antwoord #2966 Oktober 10, 2011, 17:59:13
edit2Rapporteer  
 Als die in een M gaat staan wordt het midden van de LE dus naar jou toe getrokken.
5e lijn (als je die hebt) te strak  of op een verkeerd knoopje?

Als je LE te zacht zou zijn dan gaat je kite in een omgekeerde U staan.
Dus het lijkt mij dat het toch iets met de lijnen is of deze zijn bevestigd op een verkeerd knoopje. Mits er de vorige keer niks gebeurt is met de kite (gespoeld in de golven ofzo).



Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #2967 Oktober 10, 2011, 23:25:38
edit2Rapporteer  
Hallo Niels,

wat jij met je kite meegemaakt hebt, de M=misvorming, heb ik ook al eens meegemaakt. Ondanks inkorten en verlengen van lijnen bleef dit bij harde wind telkens opnieuw gebeuren .....

verklaring is waarschijnlijk toch een flinke crash.

btw. op Kessenich maak je altijd wel iets ......mee. Daarom rij ik toch liever een uurtje door naar de kust.
Nielsfranken

Berichten: 72
Antwoord #2968 Oktober 11, 2011, 10:01:50
edit2Rapporteer  
Thnx voor jullie reactie! Jullie denken dus dat het door een crash moet komen. Betekend dit dat de kite dan permanent beschadigd is? Overigens maakt mijn kite nooit dikke crashes, omdat ik nog niet echt aan tricks doe. En als ie in het water valt, staat de bar naar voren dus weinig power erop. Die dikke smakken wat je wel eens bij de cursisten hoort op Oostvoorne heb ik nog nooit gehad. Nu is wel mijn kite, een maandje geleden ofzo, op Kessenich in de struiken beland. Totaal niet hard ofzo, maar dat is het enige wat ik me zou kunnen bedenken..

Kan ik hier iets aan doen??
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #2969 Oktober 11, 2011, 10:15:37
edit2Rapporteer  
Es waar wieder soeper gans tol auf der Belgiesje Boehigen Baggersee.....
20 graten wind und sonne, und sehr fiel von mein deutsche freunden   InLove
Basjuh

Berichten: 388
Antwoord #2970 Oktober 11, 2011, 19:04:42
edit2Rapporteer  
aber spitze zu hören du alter!!!!!! hoffentlich schnell wieder zusammen aufs wasser ne jung.....
Ocean-Limbo

Berichten: 2637
Antwoord #2971 Oktober 11, 2011, 19:22:40
edit2Rapporteer  
aber spitze zu hören du alter!!!!!! hoffentlich schnell wieder zusammen aufs wasser ne jung.....

na was ist dass fur ein Schweinenbraten mit Scheisse... Shocked
ich habe uberal Muskelweh und dann gibt es auch nog Wind auf unser Baggersee...
Ess soll nicht toller werden ... ListenToMe

Leider keinen wind dieses Wochenende ... dass wird spielen mit meiner frau Antje ....  YeSS

Wimt

Berichten: 2498
Antwoord #2972 Oktober 11, 2011, 23:08:53
edit2Rapporteer  
MeineR Frau? Dacht het wel, altijd al geweten, maar nu weet ik het zeker, geen twijfel mogelijk: het is duidelijk, hij kan er nu niet meer omheen, en moet nu uit de kast komen ermee schater
Nielsfranken

Berichten: 72
Antwoord #2973 Oktober 12, 2011, 00:02:35
edit2Rapporteer  
Es wurd zeit fur Kitehigh.DE??

Kin vr neet beater gweun plat goan kalle, det duutsj sjnap ich de bul van:P

Cheers,
Niels
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #2974 Oktober 12, 2011, 08:42:06
edit2Rapporteer  
aber spitze zu hören du alter!!!!!! hoffentlich schnell wieder zusammen aufs wasser ne jung.....

Ich hab dich vermist dieses wochenende alter wiekser....
Es waar superaffentietengeil auf das meer Smiley
Dar waren jans sjoene wellen bis zu 3 á 4 mtr !!!
Ich hab mich jans joet amoesiert mit mein wellen bret.....

Bis speeter, und tsjuus...

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.