Telegraaf: Kitesurfen, de sport van 2007 !

ijbe
Gast
Augustus 10, 2007, 18:28:50
edit2Rapporteer  
Nederland massaal op de vliegerplank !

In de telegraaf staat vandaag weer eens een artikel over kitesurfen.
En of je het gelooft of niet het is nog positief ook !

Ik kan het stuk nog niet vinden op internet maar er staat onder andere een stukje over Nederlandse topkitesurfers in, ook Kevin Langeree doet zijn zegje en iedereen wordt opgeroepen eerst lessen te nemen voor je begint met kitesurfen.

Wel lezen dat stuk hea !

Grtz ijbe.
Marijn alias Vos

Berichten: 502
Antwoord #1 Augustus 10, 2007, 19:17:39
edit2Rapporteer  
Nederland massaal op de vliegerplank

KITESURFEN dé sport van 2007!

’Het is ideaal weer, het waait bijna elke dag’

door ARJEN TEN CATE en ROSANNEKE JONGBLOED

   
  NOORDWIJK, vrijdag
       Het ziet er niet alleen spectaculair uit, maar het Hollandse weer is er ook nog eens uitermate geschikt voor: kitesurfen. De watersport wint in Nederland razendsnel aan populariteit. En we vinden het niet alleen massaal leuk om te doen, we zijn er ook goed in!
        Wat veel mensen namelijk niet weten, is dat ons landje sinds kort heuse kitekampioenen levert, die door hun goede prestaties overheersen in de wereldtop. Kitesurfen lijkt op surfen, maar dan met het grote verschil dat de surfplank voortgetrokken wordt door een grote vlieger.
       Steeds meer mensen ontdekken deze spectaculaire sport waarin alles draait om zo veel mogelijk hoge en extreme sprongen te maken. Moet een windsurfer regelmatig werkloos aan de waterkant staan en wachten op hardere windvlagen, een kitesurfer kan al bij een licht briesje het ruime sop kiezen.
       Zelfs een kwakkelende zomer is ideaal voor wat ultieme sprongen met de kite op zee. Dat gebeurt dan ook zo massaal deze zomer, dat kitesurfen nu al dé sport van 2007 lijkt te worden. De kitesurfscholen zitten helemaal vol en op plekken waar kitesurfers hun gang mogen gaan, is het razend druk.
       
Verraderlijk
              Maar de sport is ook verraderlijk. „Als je eerst een paar dagen les neemt, dan heb je het zo onder de knie”, zegt Bart Kisters van de Nederlandse Kitesurf Vereniging. „Maar begin je direct op het water, omdat het er gemakkelijk uitziet, dan neem je grote risico’s.” De Vereniging roept mensen dan ook op om eerst lessen te nemen voordat ze zich op het water wagen. Ook het Watersportverbond merkt dat steeds meer Nederlanders aan kitesurfen doen. De kwakkelende zomer is volgens Vincent Velema van het verbond juist goed voor de surfers. „Het is ideaal weer. Het waait bijna elke dag.”



--------------------------------------------------------------------------------

Volgende kolom   
• Kevin Langeree, onze Nederlandse topkitesurfer, in actie. „Wauw! De jury vond mij de beste.”
FOTO: DE TELEGRAAF


        Ongeveer 11.000 Nederlanders mogen zich inmiddels kitesurfers noemen, maar Velema verwacht dat dit aantal de komende maanden nog behoorlijk stijgt. Mede dankzij het succes van de Nederlandse kitesurfers op wereldniveau komt er steeds meer aandacht voor de watersport. Zo won de 19-jarige Kevin Langeree uit Noordwijk aan Zee afgelopen week op Fuerteventura een wereldbekerwedstrijd: „Ik heb al wel eerder Nederlandse kampioenschappen gewonnen en bij wereldwedstrijden werd ik al vaak tweede, maar dat de jury mij vorige week de beste vond, is wel heel erg gaaf!” Kevin, die inmiddels tweede staat op de wereldranglijst, is al vanaf zijn twaalfde verslaafd aan de kite. „Ik was altijd al gek op vliegeren en ook op surfen, maar toen ik die combinatie samen ontdekte, was ik helemaal verkocht.” Kevin is dan ook zeker niet van plan om te stoppen. „Nederland zal nog veel van mij horen!”
 
 
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #2 Augustus 10, 2007, 19:21:58
edit2Rapporteer  
nou maar hopen dat in 2008 iedereen er weer mee stopt!
anders word het zo druk op het water!!!
chico

Berichten: 1112
Antwoord #3 Augustus 10, 2007, 19:34:07
edit2Rapporteer  
Nee he, dat worden A2 praktijken. Iedereen in de file op een kitespot. Kunnen ze niet iets schrijven over jumpstyle. Zoiets van kantoortijger ondekt jumpstyle tijdens werk
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #4 Augustus 10, 2007, 20:41:25
edit2Rapporteer  
stoppen met dit soort berichten, loser (grinnik_kitesmiley)

het gaat echt drukker en drukker worden...... (cry_kitesmiley)

nog ff en ik ga alleen s'nachts varen met aggregaat en schijnwerper op board Joepie YeSS
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #5 Augustus 10, 2007, 20:45:26
edit2Rapporteer  
nou...daar zeg je wat!
ik heb nog 'n bloei lamp 600watt (niet vragen)
en 'n aggregraat staan!!!
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #6 Augustus 10, 2007, 20:57:39
edit2Rapporteer  
negatief is niet goed dat snap ik

maar nu is het een keer posietief en dan word er weer gezeken
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #7 Augustus 10, 2007, 21:01:48
edit2Rapporteer  
ja robin...zo gaat dat nou eenmaal in de grote mensen wereld!!!
Matjas the scissor-kid

Berichten: 3460
Antwoord #8 Augustus 10, 2007, 21:16:32
edit2Rapporteer  
Citaat
nou...daar zeg je wat!
ik heb nog 'n bloei lamp 600watt (niet vragen)
en 'n aggregraat staan!!!


Heey, je moet een spaar lamp hebben he, of ben je voor wat warmer water  loser ThumpsUp

Ik zal de krant ff mee vragen aan de baas, kan ik het op mijn gemakje lezen  ThumpsUp ThumpsUp
Jappy

Berichten: 947
Antwoord #9 Augustus 10, 2007, 21:47:13
edit2Rapporteer  
negatief is niet goed dat snap ik

maar nu is het een keer posietief en dan word er weer gezeken

Dat is iets nederlands eigen.
Een nederlander moet en zal altijd weer wat te zeiken hebben...we zijn nu eenmaal zeikerds
Maurits

Berichten: 1008
Antwoord #10 Augustus 10, 2007, 22:11:24
edit2Rapporteer  
Ik houd persoonlijk niet zo van die bekendheid van de sport! Het is wel leuk, en positief! Maar het is niks, want zo wordt het te druk overal........
Buur

Berichten: 989
Antwoord #11 Augustus 10, 2007, 22:33:25
edit2Rapporteer  
haha en wakeboarden is ook al de sport van 2007,  en Jupmstyle is de sport van 2007 en tennis is de sport van 2007 en iedereen die wintersport, wat ook de sport van 2007 is.. ik raak de weg een beetje kwijt in al die hypes..
Atte

Berichten: 81
Antwoord #12 Augustus 10, 2007, 22:40:42
edit2Rapporteer  
negatief is niet goed dat snap ik

maar nu is het een keer posietief en dan word er weer gezeken

Net als met het weer

Is het koud, wilt iedereen dat het warmer wordt.

Is het eindelihjk 25 tot 30 graden (maar vraag niet hoelang) zit iedereen weer te zeiken dat het wel iets kouder mag.

pfffff alsof we niet beter te doen hebben.
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #13 Augustus 10, 2007, 23:04:39
edit2Rapporteer  
pffff  ga kite
mijngatindelucht

Berichten: 408
Antwoord #14 Augustus 11, 2007, 00:44:01
edit2Rapporteer  
Kijk dat is nog eens een mooi bericht! Echt een top krant die telegraaf! ;-)
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #15 Augustus 11, 2007, 00:53:53
edit2Rapporteer  
geen last van drukte hier in het noorden, mits je workum ontwijkt
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #16 Augustus 11, 2007, 01:02:54
edit2Rapporteer  
@morres en mirns in het weekend dan??
Tommie

Geen avatar

Berichten: 358
Antwoord #17 Augustus 11, 2007, 01:41:32
edit2Rapporteer  
moet je 200 meter naar links gaan, is er echt niemand!
en daar mag het nog, daar ligt de laatste boei van de zone!!
robin..

Berichten: 1511
Antwoord #18 Augustus 11, 2007, 02:16:30
edit2Rapporteer  
op katwijk is het ook nooit super druk
leeany

Berichten: 844
Antwoord #19 Augustus 11, 2007, 02:39:35
edit2Rapporteer  
nou relaxt toch, dat er meer mensen komen.

als ze daardoor meer spots gaan openen... Joepie
Bass`

Berichten: 235
Antwoord #20 Augustus 11, 2007, 02:47:31
edit2Rapporteer  
negatief is niet goed dat snap ik

maar nu is het een keer posietief en dan word er weer gezeken

Het is te koud, Het is te warm, Bah, te weinig wind, blaah te veel wind..   (grinnik_kitesmiley)
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.