Wakestyle / freestyle

Denice

Augustus 17, 2007, 02:06:32
edit2Rapporteer  
Beste allemaal,
Wil eind dit jaar een nieuw kite koepen.
Ik twijfel tussen een crossbow 2 of een switchblade. Of misschien een rebel!
kan iemand mij uitleggen wat nu het verschil is tussen een wakestyle en een freeride-kite qua vaareigenschappen, windrange en veiligheid! Als beginner weet ik niet het verschil!
Nou kom maar!
Thanks
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Augustus 17, 2007, 03:14:48
edit2Rapporteer  
De Rebel en Xbow2 zijn allebij freeride kites. Je kan er dus van alles mee doen, maar
is niet gericht op bijvoorbeeld alleen truckjes. Vaak zijn dit soort kites wel goed in
hoog springen. De wind range van de Xbow2 is zeer groot omdat het een BOW is.
Van de Rebel is die ook groot, het is een hybride maar iets minder als van de Xbow2.
Met de veiligeheid zit het bij beide kites wel goed.

Over de Switchblade kan ik geen antwoord geven want dat moet ik eerst weten wel
model je bedoelt. De 2006 of 2007 versie.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #2 Augustus 17, 2007, 14:25:42
edit2Rapporteer  
Ik weet niet of je uitleg wilt over het verschil tussen wake/freestyle of wil je het verschil weten tussen de Xbow2/Switchblade en rebel?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet met de bovengenoemde kites gevaren heb maar je moet je afvragen of je een kite wilt met pullys(katrol) op de bar..
De Xbow heeft van de bovengenoemde kites wel pullys op de bar zitten en dat zorgt voor een groter aan/uit effect, Xbow heeft daardoor iets (maar dan ook iets) groter windrange en meer bar druk...

Ik persoonlijk zou gaan voor een kite zonder pullys.
In het geval van de bovengenoemde kites zou ik gaan voor de Switchblade...
Is een kite met groot windrange, meer dan voldoende depower maar heeft (minder dan de Xbow) dat irritante aan/uit effect..

Weet niet goed wat ik van de Rebel denken moet... Is een perfecte kite zolang hij in de lucht hangt maar wanneer hij in het water ligt is het een slappe hap en zie ik bijna iedereen klote met die lijnen om er maar niet voor te zorgen dat die kite dubbel klapt...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en anders moet je gewoon ff de verschillende kites testen..
Cabrinha heeft kites met goede vaareigenschappen maar heeft een slecht after sale..
Hoor dus ook een hoop klachten van gasten die de buik vol hebben van Cabrinha..

Dus laat je goed informeren en test de verschillende kites want je moet ten slotte een hoop centen neer leggen..

Dit bericht zal wel weer een hoop stof doen oplaaien maar dan krijg je in ieder geval wat info  schater

Succes
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 Augustus 18, 2007, 00:01:11
edit2Rapporteer  
Ik vind het nog steeds raar dat mensen blijven zeuren of service na dat je iets gekocht
hebt, omdat de mensen waarbij het niet vergoed word zeuren en als het wel vergoed
word hoor je niks. Ik heb nog nooit wat met mijn kites gehad dus ik weet het niet.

En over de Xbow2, die ik zelf heb: ik heb de 9m en ik heb ook de 9m Waroo 2007 in mijn
handen gehad en de bardruk is ech maar iets hoger en zeker niet veel. Natuurlijk zullen er
kites zijn waarbij het minder is, maar ik heb er geen probleem mee.

Het aan uit effe valt trouwens best wel mee, maar het vaart gewoon anders met katrollen.
En ook dat is natuurlijk een persoonlijke mening.
~Kas

Antwoord #4 Augustus 18, 2007, 01:01:03
edit2Rapporteer  
de rebel 08 of de 07???
Naishie

Antwoord #5 Augustus 18, 2007, 20:24:06
edit2Rapporteer  
Ook is een met slechte service heb ook heel veel spookverhalen gehoord van naish ,north en heel veel andere merken.
Cabrinha is het grootste kitemerk en ik denk dat ze het merk zijn die de minste problemen hebben.
Kijk maar op dit forum je hoort er weinig van vergeleken met best en naish de nummer 2 en 3
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.