robin..
|
(dat ik ze moet gaan testen heb ik niet veel aan)
waarom niet soms kan je gewoon bij een winkel de kites testen
|
|
|
cartje
|
Hey,
Ik heb zelf in het voorjaar de tribal II 13m gekocht bij kitepirates voor 800euro. Echt een superkite waar ik heel tevreden mee ben. Een aanrader
|
|
|
michiel v geel
|
idd tribal is echt een superkite vliegd een een stuk prettiger dan de waroo
|
|
|
Geronimo79
|
testen als beginner... jah daar heb je idd weinig aan. je voelt het meeste toch nog niet.
Waarom wel 9/13 tribal II niet 9/13 waroo?
Persoonlijk denk ik dat de waroo de meest vriendelijke van de 2 is. Maar of het veel uit maakt.. Zijn allebei zo verschrikkelijk goede kitesm dat het verder weinig uit zal maken. Denk dat je als beginner meer plezier uit een waroo haalt.
van tribal denk ik idd dat je een 13 en een 9 zou kunnen hebben.. al vaar je natuurlijk wel bij zee dus zowieso wat meer wind (dan hier op het binnenland) Bij de waroo zou je idd voor een 11m en misschien nog een 7m kunnen gaan. Het ligt er even aan hoe vroeg je wilt varen denk ik, met die 11m vaar je denk ik vanaf een knoopje of 15/16, met de 13 zou je vanaf 13 knopen ook wel varen denk ik.. Denk dat je dat even aan wat locals / localshops moet gaan vragen, in hoeverre dat zin heeft.
Ze zijn in ieder geval allebei verschrikkelijk goed, zou haast zeggen, welke wil je zelf het liefst.. en ga daar mee.
|
|
|
sj
Geen avatar
|
bedankt voor de snelle reacties.
themplar dat is precies de reden (beginners voelen het verschil niet).
de 11 waroo heeft een vriend van mij als enige kite. hij weegt 90 kg (is wel super ervaren) en vaart heel het jaar door. ik wil ook heel het jaar door varen, zit er trouwens veel verschil tussen de 06/07 tribals?
gr
|
|
|
Roderick
Geen avatar
|
Wat misschien ook wel een idee is om in je overwegingen mee te nemen is duurzaamheid. Ik ken een kiteschool ( www.sudwindsports.com) waar ze vorig jaar met tribals voeren en nu met waroos. De reden daar voor is dat de waroos steviger schijnen te zijn. Tsja ik vond het ook een vreemd idee. Als je puur naar de merknaam kijkt zou je andersom verwachten. Maar ja ik heb het les materiaal vorige zomer en deze zomer gezien. Die waroos waren er echt een stuk beter aan toe...
|
|
|
Spikey
|
hehehe warroe steviger ? ....denk dat dat wel meevalt ...er is trouwens ehoorlijk wat verschil tussen tribal 06 en 07 , de 07 is vele keren beter....voordeel van van tribal2 is dat je hem beter voelt dan een warroe
|
|
|
Geronimo79
|
Heb ook zoeits opgevangen, vriend van me heeft een waroo 9m gekocht naast zijn 13m tribal.. kwaliteit van de waroo is verbazend.. (2006 zelfs) en hij vaart 2 knopen later dan de tribal. (maarjah dat mannetje weegt ook niets)
die vriend met 90kg vaart alleen een 11m?? wow.. lijkt me wat weinig.. maar jah waarom ook niet. Als hij alles red met een 11 dan jij ook wel.. Ga voor de waroo zou ik zeggen... tis goedkoper (heb evt nog een adresje voor je, stuur maar pmetje zou ik zeggen) en ze varen erg fijn.. tribal II is ook super.. maar ik verwacht dat je de meestel lol met een waroo zult hebben.
|
|
|
sj
Geen avatar
|
ik had het verkeerd begrepen. heb hem net gebeld, en hij heeft meerdre kite's. alleen het is zo dat hij niet onder windkracht 4 het water op gaat. dus vandaar het hele jaar door met die waroo 11. ik ga van de week een paar kite's testen.
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
Het is een persoonlijke keus Waroo of Tribal het zijn beide goede kites ,ik vaar zelf al twee seizoenen met Waroo,s 2006 en 2007 en vind het echt top kites ..als je twijfeld ga dan toch eerst beide kites testen ..
|
|
|
Geronimo79
|
@ zwafra... niet echt je sterkste vak heh lezen... hij is beginner.. dan kan je wel testen.. maar je merkt toch niet echt wat..
@ sj, onder de windkracht 4 heeft het amper zin.. ja een klein stukje pak je nog wel mee als het even kan.. maar niet eens zo heel veel. Denk dat je met ene 13m en 9m wel meer plezier zult beleven.. en dan zou ik nog steeds voor waroo gaan.. hoorde net ergens 1450 euro voor beide kites compleet en nieuw..
succes!
|
|
|
kitaholic
|
Heb beide uitgebreid gevaren, allebei top kites. De tribal vliegt iets fijner, de waroo heeft een wat grotere range. Met geen van beide (behalve de 2006 15 m tribal, dat was geen topper, hoorde dat de 2007 beter was) kan je foutgaan.
|
|
|
zwafra
Logs: 0 | 416 uur
|
je onderschat een beginner je kan wel @ zwafra... niet echt je sterkste vak heh lezen... hij is beginner.. dan kan je wel testen.. maar je merkt toch niet echt wat..
Als je dan van de ervaringen van ander uit moet gaan krijg je steeds een persoonlijke menig van een ander te horen ,een kite is erg persoonlijk wat de een lekker vind ,vind de ander niets ,en ik denk dat een "beginner 'kan wel degelijk een kite testen ,de twee genoemde kites zijn best we zo verschillend ,dat als hij daar een uurtje mee geoefend heeft wel verschil merkt ,ookal de bar e.d zijn verschillend ,en als hij ze beide heeft geprobeerd kan hij zeker een eigen menig vormen..
|
|
|
|
Geronimo79
|
grootste reden dat ik et zeg.. HIJ ZEGT HET ZELF....
en zowieso.. voelt wel verschil.. maar niet wat beter is en wat minder goed... in het begin.. hoe logger de kite hoe fijner.. nouw.. daar ben ik het niet meer mee eens..
|
|
|
kite1
Geen avatar
|
mag ik van iemand t adres waar je een 9 en een 13 kan kopen voor 1450
|
|
|
N»athanNn
Geen avatar
|
ik ben ook een beginnner maar ik zit te twijfelen met een fuel&raven(&torch), want nu is er hier bij localshop aanbieding van raven/torch/fuel en nu zijn die goedkoper dan zo'n tribal.. of ga ik alle hoeken van het water zien als ik een raven/fuel/torch koop ?
|
|
|
Geronimo79
|
met de raven zeker weten wel.. fuel valt wel mee.. torch geen idee..
|
|
|
boardbas
|
oooooh, ik zit er al een tijdje mee in me maag als ik soms effe kitehigh check. ik zie wel een beetje wie er beginner is wie er de goede adviezen geeft. nou ben ik zo benieuwd waar templar al die goede adviezen vandaan haald in een jaar tijd. op elke vraag heb je een antwoord, mag ik weten waar je dat boekkie vandaan hebt?
|
|
|
Geronimo79
|
veel mee lezen en veel vragen aan anderen.. en zelf dingen testen van kitemaatjes.. maar goed als het je niet aanstaat houdt ik m'n mond wel..
|
|
|