Fuel & Raven (& Torch) Beginner

N»athanNn

Geen avatar

Berichten: 17
Augustus 20, 2007, 01:39:47
edit2Rapporteer  
Alleen vraagje; Ik zit te twijfellen tussen fuel/raven/torch, nu heb ik begrepen dat fuel&torch freestylers zijn. en raven meer big air. Ik ben een beginner maar het mooiste lijkt mij natuurlijk hangtime! Nou ik heb helelaas geen geld voor een helix, maar nu de vraag of ik de raven aankan als beginner(heb denk een 12 nodig). Tuurlijk is het slimst om met bv een tribal 2 te beginnen (beginners-kite) maar bij van den berg zijn de ss fuel en naish raven&torch nu afgeprijsd zelf zo dat ze goedkoper zijn dan een beginnerskite als f-one tribal 2. Dus daarom heb ik het gevoel om maar meteen een naish te kopen. Is dit heeel dom  :Smiley ?
rikdekker

Berichten: 737
Antwoord #1 Augustus 20, 2007, 01:46:27
edit2Rapporteer  
ik ben begonnen met een Slingshot Fuel 13, heb eerlijk gezegd nog niet veel andere kites getest. voordeel van een Fuel is dat ze heel veel crashes kunnen hebben(mits natuurlijk goed onderhouden/in goede staat)

maar ik laat verdere info over aan gevorderde kiters!
N»athanNn

Geen avatar

Berichten: 17
Antwoord #2 Augustus 20, 2007, 02:11:57
edit2Rapporteer  
hehe, op hanglos.nl zeggen ze dat niet zo'n slim idee is.. hoe oud/zwaar was jij toen?
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #3 Augustus 20, 2007, 02:45:44
edit2Rapporteer  
al zo je een Best nemesis 2005 kopen.. het kan wel... of je het lekker snel leert is een ander verhaal..
ehh.. als je hangtime wilt.. neem je juist wel die tribal lijkt me...en beginners kite... nouw... dat valt ook wel weer een beetje mee hoor.. je kunt em idd goed als beginner gebruiken... maar daarom is het nog geen beginners kite.. een North Toro 06 dat is een beginnerskite...

van de raven hoor ik dat het een behoorlijk pittige kite is.. zelf vind ik de fuel wel lekker vliegen.. lekker stabiel.. denk dat je daar als beginner nog het meest aan hebt.. als je al persee 1 van die 3 wilt.
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #4 Augustus 20, 2007, 02:51:17
edit2Rapporteer  
Ik denk ook dat je het beste de fuel of de torch kan nemen. Maar als ik nu beginner was had ik meteen een bow gekocht en na een jaar kun je dan altijd nog een helix of een andere kite kopen.
Zelf heb ik het nog met een blacktip 16 uit 2001 geleerd dus dat was wel even andere koek.
Vervolgens een 12 m rhino 2003 als beginner werd je daar ook niet vrolijk van, tot ik een v4 had dat was toen al een hele verbetering. Maar na 2005 zijn alle kites wel goed.

ps volgens mij heeft een tribal geen (weinig) hangtime.
audi

Berichten: 752
Antwoord #5 Augustus 20, 2007, 02:58:51
edit2Rapporteer  
koop een bow!!!!!
hiermee leer je veel sneller kiten.
audi
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #6 Augustus 20, 2007, 03:04:23
edit2Rapporteer  
was puur de gedachte tribal is SLE.. dus vaak meer hangtime... (maar goed.. je kan heel goed gelijk hebben...) vriend van me heb een tribal en die is aardig tevreden over de hangtime.. maar sinds die een waroo 9m heeft is die idd wel wat blijer met de hangtime..

nouja.. succes ermee..
mart5

Geen avatar

Berichten: 8
Antwoord #7 Augustus 20, 2007, 03:12:24
edit2Rapporteer  
hoi ik ben voor mijn beroep piloot, maar in mijn vrije tijd vlieg ik RAVEN
big_ben_lair

Berichten: 795
Antwoord #8 Augustus 20, 2007, 03:12:41
edit2Rapporteer  
waarom koop je niet gewoon een leuke 2ehands kite, om te oefenen tot je weet wat je echt wil!

hoi ik ben voor mijn beroep piloot, maar in mijn vrije tijd vlieg ik RAVEN
haha, ik ben in m'n vrije tijd piloot van een Raven!
N»athanNn

Geen avatar

Berichten: 17
Antwoord #9 Augustus 20, 2007, 04:10:09
edit2Rapporteer  
ouders sponsoren en gedeelte, maar dan moet het wel een nieuwe zijn ivm garantie. zelf denk ik er ook zo over.
maar het hoeft niet perse 1 van die 3 te zijn. owke raven heb ik uit mijn hoofd gezet, te veel power..
maar fuel/torch... beetj tussen high preform en beginner in, miss is dat wat?
bow sle,, leer je wel snel (dnk ik) maar ben je dan ook weer snel op uitgekeken. ik heb liever een uitdaging en dan paar jaar langer met 1 kite, brand maar los...
tribal 2 kan je dus door blijven gebruiken?

love2hang, thx voor jullie serieuze reacties
100%-DINGES-®!!!!!!!!

Berichten: 2367
Antwoord #10 Augustus 20, 2007, 06:14:22
edit2Rapporteer  
persoonlijk zou ik voor 'n fuel gaan ivm hufterproofheid!!!!
maar ik ben er ook van overtuigd dat je het met 'n bow sneller leerd!!!
dus ik zou zeggen bow....zo niet,fuel
storm

Berichten: 349
Antwoord #11 Augustus 20, 2007, 13:23:37
edit2Rapporteer  
Ondanks dat ik zelf torch vaar, en dit een fantastische kite vind, zou ik hem je niet direct aanraden.
Lastiger herstarten dan bijv. een bow of sle. Daarnaast geeft ook een torch toch een behoorlijke bak power.
Eerder zou ik denken aan een naish boxer 2007, een north rebel, best waroo......
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #12 Augustus 20, 2007, 20:51:37
edit2Rapporteer  
pff snel uitgekeken op die boxer zelfs robby naish vaart er nog welleens mee.
Koop nou maar een bow sle wanner je daar op uitgekeken ben dan is hij versleten.
Valt mij wel op dat mensen die amper gekite hebben de meeste oordelen over kites hebben.
Zelfs in de wereldtop varen ze met bows en iemand die net komt kijken denkt dat hij er snel op uitgekeken is.
Zorg nou maar eerst dat je fatsoenlijk heen en weer vaart en kijk dan maar weer verder
kitestertje

Berichten: 1132
Antwoord #13 Augustus 20, 2007, 22:22:49
edit2Rapporteer  
Mijn broertje is ook beginner en die heeft pas ook een fuel gekocht.. Ik zou die wel aan je aanraden, heel stabiel en hij vind hem makkelijk te herstarten. Zelf heb ik torches en een 12 meter Raven, ik vind het een hele fijne kite maar ik heb hem zelf gekocht toen ik al een jaartje kite. Hij is ook wel lastig te herstarten. Daarvoor heb ik het geleerd met een torch. Maar als ik jou was zou ik voor die fuel gaan, fijne kite.
kitestertje

Berichten: 1132
Antwoord #14 Augustus 20, 2007, 22:23:44
edit2Rapporteer  
ik heb het wel over 2006 kites dan, ik weet niet uit welk jaar jij van plan bent te gaan kopen..
180cc

Berichten: 186
Antwoord #15 Augustus 20, 2007, 22:55:10
edit2Rapporteer  
Van die 3 zou ik voor de torch of fuel gaan gaan. Zeker niet voor de raven die straft je foutje echt hard af. De feul is super stabiel en super stevig kan ook voor torch gaan die is ook goed voor beginners.
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #16 Augustus 20, 2007, 22:57:03
edit2Rapporteer  
Ondanks al je sponsers zou ik toch voor 2e hands gaan. Heb je voor veel minder geld voor een leuke tijd wat kites en kan je mooi uitzoeken welke kite echt de beste voor je is! Als beginner meteen een goede kite kopen is lastig omdat je totaal niet weet wat je wil/kan en lekker vind.

PS: Ik heb nog een Torch 8 en 12 in de aanbieding!  :Smiley
~Kas

Berichten: 226
Antwoord #17 Augustus 20, 2007, 22:58:49
edit2Rapporteer  
vogens mij is de torch het gemoedelijkst.
maar ook een gruwelijke kite trouwens.

kas
Jacobus

Berichten: 416
Antwoord #18 Augustus 21, 2007, 03:52:49
edit2Rapporteer  
Zeker niet voor de raven die straft je foutje echt hard af.

Waar haal je die wijsheid vandaan? Ervaring?

Vaar zelf Raven3 en heb daarvoor Torch2 gevaren en ik kan je vertellen dat de Raven super stabiel is en je fouten zeker niet HARD afstraft. Mijn vriendin die niet veel kite (semi-beginner) vind de Raven ook veel fijner om mee te varen omdat deze zo rete stabiel is.
big_ben_lair

Berichten: 795
Antwoord #19 Augustus 21, 2007, 04:03:22
edit2Rapporteer  
zit wel een duidenlijk verschil tussen raven2 en 3..... toch Jacob?
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #20 Augustus 21, 2007, 04:32:34
edit2Rapporteer  
Ik denk dat het afstraffen en teveel power etc een beetje overdreven is. Het zijn nieuwe modellen kites met vrij veel depower op de bar. Het zijn idd geen bows, maar hoeveel depower wil je hebben weet je...
Net zoals het herstarten, er zit toch een 5e lijn op? De kite gaat echt wel snel weer de lucht in hoor.
MCdrijver1

Berichten: 159
Antwoord #21 Augustus 21, 2007, 14:08:45
edit2Rapporteer  
heb geleerd met jaja een raven 1
gewoon goed niks op aan te merken
maar niet te vergelijken met fluid of crossbow.
is gewoon heel anders vliegen
maja in deze tijden is men verwend met al het bow / sle geweld
dat was er nog niet toen ik begon
N»athanNn

Geen avatar

Berichten: 17
Antwoord #22 Augustus 21, 2007, 15:40:34
edit2Rapporteer  
owke thanks, ik heb nu wel beetje een beeld. denk dat ik ga kiezen tussen fuel & torch; ff checken ivm geld/kleur en shit.
lijkt me trouwens niks als ik nu (volgens sommige van jullie) eerst een bow/sle koop om vervolgens als ik het goed geleerd heb weer een c kite te kopen zoals naish raven/torch.. beetj niks als je gewend bent aan een bow/sle.
toch bedankt voor every1 support! goed dat iedereen elkaar beetje helpt in deze dope sport.
nou ik ga ff checken voor een fuel/torch iemand nog 1 in aanbieding inc. garantie ?!
HelldogBE

Berichten: 94
Antwoord #23 Augustus 21, 2007, 15:52:06
edit2Rapporteer  
zou voor een bow gaan...

rap op uitgekeken is relatief, het zal even duren eer je goed en wel op de plank staat en nog maar kan beginnen denken aan springen en dergelijke.
als je een gevorderdekite zoals die freestyle Ckites neemt maak je het jezelf alleen maar moeilijker, tegen dat een bow je kunnen echt limiteerd zit je wel al een paar jaar verder hoor en is die kite al lang versleten!

imho is een sle/bowkite de enige optie als je maar 1-2 kites koopt. een 12ofzo of een 8-10 en 12-14.
met 1 bowkite zal je bereik enorm zijn tov een Ckite, zeker als beginner!


heb indertijd met dezelfde gedachte ook 1 geavanceerde kite gekocht (flysurfer speed), na 3 maanden verkocht.  9&14 waroos gekocht, de eerste dag dat ik mn waroos had planeerde ik upwind en begon ik met springen en kon ik nog rustig over het strand lopen in 20+ knopen waar ik vroeger al begon te zweten alst richting de 18 ging.
Ik ben dus wel bevooroordeeld maar imo met reden!!

 
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.