Waroo 2006 waterstarten lastig???

deeman

Geen avatar

Berichten: 16
Augustus 20, 2007, 23:50:05
edit2Rapporteer  
Ik ben gewoon benieuwd of ik de enige ben?

Het eerste jaar kiten heb ik met 5 lijns C-kite gedaan. Nu vaar ik ondertussen 2 jaar met een Waroo 7 en een 12 uit 2006.

Nu ben ik mijn vriendin les aan het geven, maar verbaas met toch over het waterstartend vermogen van deze kites. Op een plankie is het allemaal geen probleem, maar gewoon stilstaand in ondiep water gaat veel moeilijker dan de 5-lijns kite waar ik het eerste jaar mee heb gevaren.

Is de Waroo een lastig te waterstarten kite in verhouding met andere bows????

En ja, hij is hard opgepomt en van alles geprobeerd met het trekken aan de stuurlijnen.

Aloha, Dennis Joepie Joepie Joepie
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Augustus 20, 2007, 23:53:49
edit2Rapporteer  
Dat komt naar mijn mening omdat de LE van de Waroo veel op de van een c-kite lijkt.
En ook omdat de bridle van de power en stuurlijnen niet aan elkaar vast zit met katrollen.
Daardoor is het makkelijker om hem op de ouderwetse 4 lijns manier te herstarten.
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #2 Augustus 21, 2007, 00:01:12
edit2Rapporteer  
De waroo is geen echte bow maar sle
Een sle ligt met de gehele hoofdtube op het water en een bow raakt het water maar met 2 punten
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #3 Augustus 21, 2007, 00:08:09
edit2Rapporteer  
De waroo is geen echte bow maar sle
Een sle ligt met de gehele hoofdtube op het water en een bow raakt het water maar met 2 punten

Moet je is goed kijken bij mijn kite's raakt die maar met een punt het water.

En het is echt aan een stuurlijn trekken en hij is de lucht in.
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #4 Augustus 21, 2007, 00:12:27
edit2Rapporteer  
Wat ik merkte is dat de 9 goed start met 1 stuurlijn aantrekken maar dat mijn 14 daar wat problemen mee had... Miss qua groote maar durf dat neit te zeggen. Wat ik altijd deed was de kite gewoon op zijn rug leggen dan stuurlijn aantrekken en is tie in no time weer up.
Met de 07 gaat het stukken beter met 1 stuurlijn
chico

Berichten: 1112
Antwoord #5 Augustus 21, 2007, 00:42:19
edit2Rapporteer  
Wat bij mij ook wel eens werkt is de powerstart ;-) Beetje klooien tot de kite op z'n trailling edge ligt. Dan een rukje aan beide depowerlijen en off you go. Is met name handig met minder wind en dan de enige manier om de kite omhoog te krijgen. Je moet dan wel weer ff opkruisen naar je board want je ligt meestal stukkie downwind (Niet aan te bevelen in combinatie met boardleash)
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #6 Augustus 21, 2007, 01:12:59
edit2Rapporteer  
wat voor gevorderde ook leuk is voor de waterstart met minder wind

de sturlijnen hoog vastpakken als hij op het water ligd en dan hard aantrekken dan vliegd hij achteruit omhoog


DOE DIT ALLEEN MET ZACHTE WIND IN HET WATER

NOOIT OP HET LAND 

daar is het te gevaarlijk voor
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #7 Augustus 21, 2007, 01:56:05
edit2Rapporteer  
met me 12 nooit problemen die is er echt supper snel uit

me 7 soms wel ff wat lastiger maar ok weer niet zo lastig om het op kite high te posten(tong_kitesmiley)

ik trek altijd gewoon een stuurlijn aan

btw. me 12 waroo ko staat nog steets te koop
marc010

Berichten: 121
Antwoord #8 Augustus 21, 2007, 02:08:56
edit2Rapporteer  
gebruik je hele armlengte...... dus helemaal achter je rug.  je moet de bar niet vast houden wanneer je aan een stuurlijn trekt, gewoon blijven trekken tot hij op zijn ruggetje valt.

struurlijnen op het 4e knoopje, met 12kn krijg je hem dan in de lucht......(maar net)

Daar onder lukt het echt niet meer, maar varen is dan ook onmogelijk op een normale plank.

Ik had het nu over de 12m 2006.greetzzz

@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #9 Augustus 21, 2007, 02:40:53
edit2Rapporteer  
met me 12 nooit problemen die is er echt supper snel uit

me 7 soms wel ff wat lastiger maar ok weer niet zo lastig om het op kite high te posten(tong_kitesmiley)

ik trek altijd gewoon een stuurlijn aan

btw. me 12 waroo ko staat nog steets te koop

een 7 start moeilijker dan een 12? lijkt me een beetje vreemd! Met een 7 moet je moeite doen om hem niet direct te laten starten.
TtHoM@s

Berichten: 1558
Antwoord #10 Augustus 21, 2007, 04:22:56
edit2Rapporteer  
een 7 start moeilijker dan een 12? lijkt me een beetje vreemd! Met een 7 moet je moeite doen om hem niet direct te laten starten.

ja met lekker veel wind wel ja (25 knopen)  dan gaat het idd ook heel snel 
maar ik vaar daaronder ook vaak met me 7  (50kilo ofzo:P)
en dan gaat het stuk minder (wat ook logies is eigelijk) had ik er ook even bij moeten zeggen

en me 12 doet het bij 13 knopen al perfect
Emma

Berichten: 624
Antwoord #11 Augustus 21, 2007, 04:50:11
edit2Rapporteer  
Ik herstart de mijne (9m) altijd gewoon op de c kite manier,  dat was ook omdat ik toen ik hem net had nog niet eens wist dat het anders kon =P. Maar dat gaat bij mij altijd prima! Alleen een keer, toen ik nog net kite, lukte het me niet om een 7m waroo te herstarten, maar dat was dan ook zonder board in diep water met weinig wind.

Iniedergeval ik heb eigenlijk nooit problemen met het waterstarten van de kite Smiley
Marc_87
Moderator

Berichten: 7541
Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #12 Augustus 21, 2007, 06:06:10
edit2Rapporteer  
Ik denk toch dat de ouderwetse 4 lijns manier bij de 2007 Waroo het beste is,
aan 1 stuurlijn trekken doet die gewoon bijna niet. Dat heb ik al zovaak gezien.
deeman

Geen avatar

Berichten: 16
Antwoord #13 Augustus 21, 2007, 14:42:43
edit2Rapporteer  
Thanks voor alle reacties,

Ik was inderdaad met de 7 met 15-16 knopen les aan het geven. Misschien dus een beetje te weinig wind. Dat achteruit starten ga ik zelf ook eens proberen. Had er al eerder over gelezen. Thanks voor de tip ik ga het eerst met weinig wind testen.

Aloha, Dennis
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.