Kiten op Marine Haven in lelystad ) wel of niet doen ????

Eddy

Augustus 23, 2007, 22:43:26
edit2Rapporteer  
hey mensen ben nieuw hier, en moet zeggen dat het er erg leuk uitziet op de site, maar even het volgende, ik wil beginnen met kiten heb ook een les gehad, en mijn eerste echte meter gevaren :-) maar nu wil ik zelf beetje oefenen nou woon ik in lelystad en zag dat er al een hoop mensen een mooie spot zochten, ik heb zelf wat mensen zien varen bij marine haven en ik dacht om te oefenen is dat wel wat voor mij.........dus mijn vraag wel of niet doen, want der zijn vast wel wat mensen die daar al gevaren hebben ? alvast bedankt greetz edwin
Idefixe

Antwoord #1 Augustus 23, 2007, 23:09:04
edit2Rapporteer  
Kiten op het strandje bij marinahaven lelystad:
Officiëel niet toegestaan: Gaat er wat fout is er dus geen verzekering die wat uitbetaald. Ook geen schadetoestanden aan anderen.
Alleen goed te bevaren met west / noordwest. Smal water: gaat er wat fout, zit je direkt met je hele zooitje op het strand. Met 4 kite's op het water is het al behoorlijk vol / moet je gewoon goed weten wat je doet.
In het water ligt een "ballenlijn"voor de zwemmers. De paaltjes waar deze lijn aan bevestigd is zitten zo'n 10 cm onder het water. Daar wil je dus echt niet op crashen.
Locals uit lelystad ( die goed weten wat ze doen) gebruiken deze spot als er weinig tijd om ergens anders naar toe te rijden ( lees "noodoplossing")
Als echte beginner is het gewoon niet verstandig om bij het marinastrandje te gaan "proberen". Het kan daar wel maar je moet dan gewoon goed kunnen varen.
Er is een behoorlijke "vaste kern kitesurfers lelystad/almere" Als er wind staat wordt er door deze club ( het hele jaar door) altijd gevaren. Er is ( bijna) altijd wel een plekkie in een auto. Als je msn hebt kun je mij ff toevoegen en word je automatisch op de hoogte gehouden als we gaan knalluh.
Cu
Stanley

Antwoord #2 Augustus 23, 2007, 23:43:44
edit2Rapporteer  
Sluit me in het geheel bij Idefixe aan.

Marine haven is geen optie voor een beginner.
voeg mij ook maar toe op msn.
Ook lelystedeling en meestal wel een plaatsje vrij in de auto.
Eddy

Antwoord #3 Augustus 24, 2007, 00:20:43
edit2Rapporteer  
hmmmmm zo te horen is dat indd nog even niks voor mij begin pas net, thanxxx was der zo in gedoken, en ik heb indd al wat mensen zien varen daar maar die konden het aardig goed vandaar, leuk dat er nog meer lelystedelingen zijn hier leuk om s af te spreken, en mischien als jullie het niet erg vinden een keer met een van jullie mee te gaan want zo te horen hebben jullie al veel betere spots :-), ik heb trouwens wel gebodydragt op het boven water mooie kite plek vond ik zelf alleen de wind erg goed in de gaten houden. ik heb trouwens ook een auto dus dat is geen probleem, bedankt voor jullie reacties thanx
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.