Eerste keer aan zee varen

Gilbert-

Geen avatar

Augustus 23, 2007, 23:46:22
edit2Rapporteer  
Hey kiters

Net mijn rijbewijs gehaald dus binnenkort wil ik is verder kijken dan het Gooimeer. Ik woon in Huizen en wil graag is op zee gaan proberen. Kan al aardig heen en weer varen en af en toe een sprongetje wagen. Nu vraag ik me een paar dingetjes af:

Waar zal ik heen gaan?

Waar moet je bij zee echt op letten in vergelijking met binnenmeer?

Moet ik eerst een gevorderen les op zee ofzo nemen?

Groeten Gilbert
Bossy

Antwoord #1 Augustus 24, 2007, 00:01:48
edit2Rapporteer  
Op zee heb je de golven en de stroming waar je rekenig mee moet houden....maar als je er een beetje aan hgewend bent dan heb je een hoop lol Wink
Peterkiter

Antwoord #2 Augustus 24, 2007, 05:38:03
edit2Rapporteer  
Je hoeft echt geen les te nemen. Waar je op moet letten is idd de strominge en de golven. Verder is positief dat aan de kust de wind veel constanter is.
Windrichting moet je ook op letten iets met oost erin moet je niet gaan kiten.
Wat je kan doen is gewoon als het niet te hard waait een keer proberen bij ijmuiden of wijk aan zee. Dan vallen de golven wel mee en kan je lekker oefenen. Boven de windkracht 5 of als het de dag daarvoor flink gewaaid heeft kunnen er wel aardige golven onstaan, dan is het gewoon lastiger om op zee te beginnen.
Succes!
Iman

Geen avatar

Antwoord #3 Augustus 24, 2007, 14:33:41
edit2Rapporteer  
ik woon zelf in zoetermeer, heb eerst veel in oostvoorne geoefend.
en op een mooie dag toen ik zeker genoeg was, maar eens naar scheveningen gegaan.
vooral deze zomer overdag werken, en 's avonds geprobeert naar scheveeningen te rijden. man het is wel vet op zee. maar als de golven 2 - 3 meter of hoger zijn is het wel fuckin nasty.

maar goed ik heb zelf zoiets je leert het maar op 1 manier! Smiley

gewoon voor jezelf bepalen red ik het met deze windrichting, natuurlijk niet met aflandige wind gaan varen!
Gilbert-

Geen avatar

Antwoord #4 Augustus 24, 2007, 14:57:17
edit2Rapporteer  
ok bedankt voor de tips, misschien zondag of maandag is proberen of mn pa de auto thuis kan laten Grin
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #5 Augustus 24, 2007, 16:22:00
edit2Rapporteer  
zondag en maandag staat er nergens wind dude. loser
dus check ff goed de weersites voor dat je voor niets gaat.....
godfather

Antwoord #6 Augustus 24, 2007, 21:39:32
edit2Rapporteer  
Hoi, gewoon een rustig schuin/aanlandig windje afwachten en proberen op bijvoorbeeld Wijk
aan Zee. Ook ik heb in het begin enorm moeten afzien in de golven/branding maar als je door
de zure appel heen bijt dan is het heel goed te doen. Tip: als je de kite op 11/12 uur houd kom je
makkelijker over de golven heen en het helpt ook om je gewicht naar achter te verplaatsen en
bijvoorbeeld je benen iets in te trekken als of je een ollie wil doen op het moment dat je de golf
gaat raken. Al doende leert men, suk6 !!!
Appie
daanbanaan

Antwoord #7 Augustus 24, 2007, 23:15:04
edit2Rapporteer  
kijk uit voor de bigwaves   (geschokt_kitesmiley)
Matjas the scissor-kid

Antwoord #8 Augustus 26, 2007, 20:40:38
edit2Rapporteer  
let op je board..... ThumpsUp

ik was hem de 2e keer op zee kwijt, ging op mijn bek, en kon niet meer terug body draggen. met aflgaand tij (word eb) kan de stroming recht naar engeland gaan. Dan ben je je board dus gewoon kwijt  ThumpDown ThumpDown

Verder zijn de golfjes aan het begin echt heel irritant, je board spoelt onder en je gaat vaak op je bek, maar als je er een beetje over heen hopt dan vind je het steeds leuker worden, en ga je door tot de zon in de zee zakt  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.