Diepe kras in board

T.J.
Gast
Augustus 28, 2007, 17:59:27
edit2Rapporteer  
Helaas, ben vanmiddag over een steen oid heengevaren. Op het hele strand geen steen te bekennen, maar onder water...ja hoor.
Nu heb ik een vrij diepe kras in de onderkant van m'n board, en denk dat hij lek is. Als ik er op druk komt er een druppel uit. Het is zo'n 3 cm lang. het board is al vrij oud, heb geen geld voor een nieuwe, maar wil hem ook niet laten maken voor veel geld.
Hoe is dit het beste op te lossen, en als ik er mee door vaar, hoe snel is het board dan onbruikbaar?

Alvast bedankt!
daan

Berichten: 426
Antwoord #1 Augustus 28, 2007, 18:26:25
edit2Rapporteer  
gewoon koop epoxy  en wat glasweefsel en daar mee gat opvullen en gaan;)
Arnie26736

Berichten: 790
Antwoord #2 Augustus 29, 2007, 18:26:17
edit2Rapporteer  
HEbbie een foto? Anders wil ik hem ook wel repareren voor een kleine vergoeding ..
Lord of the Boards

Berichten: 869
Antwoord #3 Augustus 31, 2007, 03:56:23
edit2Rapporteer  
Leg hem eerst maar een tijdje op de verwarming, zodat ie goed droog kan worden van binnen. Als ie niet droog is, hecht er ook niets op.

Als ie droog is, kun je er wat epoxy in doen, laten uitharden en even bijschuren. Het wordt dan misschien niet heel mooi, maar dan is ie in ieder geval weer waterdicht.

Volgens mij heb ik hier eens iets gelezen over Bison superfix (???) of zoiets. Dat is ook een 2 componenten epoxy reparatiesetje. Dat gaat zeker werken.

Als je ermee door blijft varen als ie lek is, gaat ie waarschijnlijk niet heel lang meer mee. Even goed repareren dus.
globe

Berichten: 1143
Antwoord #4 Augustus 31, 2007, 15:42:53
edit2Rapporteer  
check in de bouwmarkt even voor: Bison Kneedbaar staal

Dit een 2 componenten epoxy brouwsel wat je moet kneden. Is makkelijk te verwerken en droogt KEIHard op, en dat binnen 15/30 minuten.

Veel windsurfers gebruiken dit voor spoedreparaties aan hun boards.

Je kunt ook in de lokale surfshop vragen naar DingoStick. DIt is hetzelfde maar en grotere hoeveelheid.

succes!

check ook even dit topic:

http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=23535.msg258985#msg258985


« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.