welke bar waar

stoopie

Geen avatar

Berichten: 18
Augustus 28, 2007, 21:52:32
edit2Rapporteer  
hee k vroeg me af...
je ken toch met elke bar met elke soort kite varen???? of is t beter dat je met een naish bar ook een naish kite moet hebben (dat dat beter is??) :Smiley
hoor t wel greets chris.
michiel v geel

Berichten: 3127
Antwoord #1 Augustus 28, 2007, 21:57:18
edit2Rapporteer  
bij oudere kites kon het vroeger wel zo kon je best een peter lynn bar op een naish 4lijns kite doen ook met 5th lijn barren is dit nog wel mogelijk

maar tegenwoordig met de bowkites lijken de barren wel veel op elkaar met zitten er toch zo veel kleine verschillen in waardoor de kite of het veiligheids systeem niet zo goed zou kunnen functioneren

vandaar dat het beter is dat je de orriginele bar bij de orriginele kite koopt
stoopie

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #2 Augustus 28, 2007, 22:04:51
edit2Rapporteer  
een hele stomme vraag misschien hoor..maar wat is een bow kite????
alle kites zijn toch bow en c kites of niet?????
gr beginnend kiter
Geen

Berichten: 559
Antwoord #3 Augustus 28, 2007, 22:10:43
edit2Rapporteer  
durf de zoekfunctie te gebruiken en/of een les te nemen, als je niet eens weet wat een kite is, kan je toch zeker wel een lesje gebruiken denk ik.
bonjourno
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Augustus 28, 2007, 22:11:04
edit2Rapporteer  
bow of flat of SLE (Supported Leading Edge) zijn kites die een flakkere boog hebben, meestal met een toming.

C-kites hebben een boog in de vorm van een C.

Belangrijkste is dat deze twee soorten kites verschillende vaareigenschappen hebben. Over het algemeen wordt verondersteld dat flatkites beter zijn om het te leren. Maar ook daar lopen de meningen nog steeds over uiteen.
stoopie

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #5 Augustus 29, 2007, 01:10:46
edit2Rapporteer  
he den doe nie zo bijdehand...en durf jij eens uitleg te geven dan te zeiken...heb tijdens mijn les nooit te horen gekregen wat een c en bow kite is...ken wel een beetje heen en weer surfen hoor alleen heb t geleerd met 4 verschillende kites en als je dat kent ga je je toch afvragen wat t verschil allemaal is want heb nog niet echt de ervaring om t verschil te voelen... bonjourno insgelijks..
p.s thanx rhino-kiter
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #6 Augustus 29, 2007, 01:51:36
edit2Rapporteer  
Denn zeikt niet vind ik. Dit is al zovaak besproken en met de zoekfunctie had je het ook gevonden.
ijbe
Gast
Antwoord #7 Augustus 29, 2007, 02:18:14
edit2Rapporteer  
Wow chris doe ff chill, DeNn vind je heus wel aardig maar het is gewoon een feit dat het hele forum vol staat geparkeerd met alles over bow en c-kites, op de homepage zie je rechtsboven in een balkje, die moet je hebben....

Succes !
Geronimo79

Berichten: 2552
Antwoord #8 Augustus 29, 2007, 06:32:47
edit2Rapporteer  
Ben et met ze eens, als je niet weet wat een bow kite is ten opzichte van c kites... dan heb je je ook niet bepaald verdiept..  Meestal een teken van iemand die totaal geen kite ervaring hebt, gezien het bij de meesten toch wel ter sprake komt als het gaat om eerste kites.

Wat betrefd de barretjes.. Er zitten idd wel wat verschillen tussen, bow barretje en C barretje in ieder geval. Volgens mij kan je sommige C kites wel met verschillende barren varen, athans ik zie regelmatig een vegas vliegen met een naish bar..
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Augustus 29, 2007, 14:24:17
edit2Rapporteer  
Wat Michiel al zegt: Er zijn globaal twee (waren er vier) soorten bar/lijnensets:

2 lijns - Heel oude kites, geen depower, in NL een drama. Zie je niet meer, lekker vergeten
3 lijns - (o.a. oude flysurfer, sommige leskites zoals North Buster bijvoorbeeld), zie je zelden dus lekker vergeten.


4 lijns. Oude C-kites en vrijwel alle flatkites vliegen met dit type bar
5 lijns. Meeste freestyle hybride C-kites vliegen met deze set-up zoals Torch, Vegas en Fuel*, en een paar flatkites zoals die van North, Core/Carved & Ozone

Helaas zijn er zeer veel verschillen tussen de 4 en 5 lijns barren onderling. Maar meestal kun je verschillende merken, types en groottes wel vliegen op een bar.

Bij de flat moet je opletten of het een bar met pulley's betreft zoals de Crossbow of zonder zoals bijvoorbeeld de Waroo. De 2007 bar van Naish biedt uitkomts want die kun je eenvoudig in beide modii varen.

Alleen bij 5 lijns moet je oppassen, North en Naish kun je uitwisselen, maar niet met bijvoorbeeld Ozone.


Dus ja, het kan, mits je wel even navraagt aan een ervaren kiter of het systeem overeen komt.

* Fuel is ook nog 4 lijns te vliegen zoals Lent10 doet, is een uitzondering in 2007
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 Augustus 29, 2007, 14:26:42
edit2Rapporteer  
En Stoopie, lees ff het topic bovenaan in het forum. Ik zou beginnen met de pagina op Wikipedia over kiten. Daarin worden al heel wat vragen beantwoord.
youne nl

Berichten: 233
Antwoord #11 Augustus 29, 2007, 19:19:22
edit2Rapporteer  
halleeee je hebt gelijk, ok, maar niet echt netjes van je om zo fel te reageren ,niet alleen jij hoor vele andere ook !!! Snap t alleen niet als iemand nieuw is en die begint met de sport heeft hij vragen is normaal ,als je nieuw bent ken je de zoek functie niet!!! is ook normaal
ben je als noob voor t eerst op een chat forum moet je je afvragen of je vraag al is gesteld alleen net iets anders geformuleerd ,vind ik NIET NORMAAL!!! hij is nieuw met zijn sport help hem als je kunt!!!Anders gewoon niet reageren als je er van baald .(grinnik_kitesmiley)
Denn zeikt niet vind ik. Dit is al zovaak besproken en met de zoekfunctie had je het ook gevonden.
Geen

Berichten: 559
Antwoord #12 Augustus 30, 2007, 19:32:27
edit2Rapporteer  
Ik denk niet dat het negatief ik wat ik heb gezegt, kan ook zeker op een vriendelijke manier dacht ik jongens, kijk maar wat jullie ermee doen,
oii
stoopie

Geen avatar

Berichten: 18
Antwoord #13 Augustus 31, 2007, 00:52:51
edit2Rapporteer  
ok sorry van mijn reactie, vond t bijdehand overkomen, ja ben beginnend, ja moet veel leren nog... thanx voor de positiefe reacties..
greets
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.