oceon rodeo komt ook met een nieuw concept voor 2008

Japairman

Augustus 31, 2007, 03:46:43
edit2Rapporteer  
Well, it is official, we will be venting our 2008 line of kites and have made public the 2008 Rise Venturi as our first model. Expect to see this innovation applied to all of our 2008 kites.

For 2008 we will be selling a convertable 5th line / SLE version of the Diablo, a Variable Arc One with the smallest One's being very flat and the larger sizes becoming progressivly more C shaped for the lighter winds and our most popular kite the Rise will remain largely unchanged save for the new bridle configuration and the addition of the vents.

Obviously this is a forum for Ocean Rodeo riders and as such I am going to go ahead and assume you are all interested in learning more about the vents. Here's the break down!

Just like a Jib and Main sail are more efficient than a single larger main sail the slotted air foil is itself not new news. What is exciting is the application of this knowledge to our kite gear! Air flowing over the leading edge tube of a kite in flight is heavily turbulated on the top side, think of a rock in a river with water flowing over it. This turbulated air flow reduces the efficiency of our kites and their potential lift. The vents on our 2008 line of kites featuring Venturi Technology serve to flush cleaner air out the vent and draw this turbulated air down and closer to the air foil to smooth its flow, increasing efficiency and lift and leading to 3 concrete advantages:

1) Fly at a Higher Angle of Attack! - Point the kite higher to get up wind faster and generate more power out of the kite by flying it at a higher angle of attack!

2) Less Likely To Stall! - Even when over sheeted the kite will resist stalling. This will help with jumps, as Evan mentioned earlier, and with beginners who scrub their power by stalling the kite - beginner to pro will love this innovation!

3) Go Un Hooked! - By allowing the kite to fly forward even when over sheeted kites featuring Venturi Technology will allow the rider to un hook with confidence knowing the kite will stay on track! Focus on the trick, not the kite!

If you get a chance hit up your local shop to arrange a demo day with this exciting new technology! We plan to start shipping these kites by September 30th, 2007.

Also, if you have an opportunity, please do us the favour of bumping this thread on kiteforum.com. Obviously Kiteforum.com is an excellent venue to broadcast and promote interest in this innovation and we would like to see that posting stay high on the charts until September 1 when we roll out the official press release!

Thanks Crew!

JZ

Photos!

zou mij niet verbasen als alle 2009 kites deze innovatie overnemen.
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #1 Augustus 31, 2007, 04:25:42
edit2Rapporteer  
Dat venturi verhaal geloof ik zo, ik ben wel benieuwd hoe ze dat gemaakt hebben. Het zou idd precies zo moeten werken als ze zeggen, door een sub-laminaire stroming op de bovenkant van de kite te zetten blijft de lucht stroom over de kite langer "aan het oppervlakte plakken". Dit concept is al lang bewezen in de luchtvaart. Het kan de efficiency van de kite als airfoil drastisch veranderen. Meestal zitten dit soort voorzieningen verder naar voren, maar ze zullen wel uitgezocht hebben waar de stroming normaliter loslaat.
Eigenlijk interessanter dan die Sigma hype...
Morres

Antwoord #2 Augustus 31, 2007, 07:34:59
edit2Rapporteer  
interessante verhalen, idd wat beter onderbouwt dan sigma in mijn oge.
sowieso fan van OR, omdat het oersterke underdog is.
arjanschip

Antwoord #3 Augustus 31, 2007, 10:52:07
edit2Rapporteer  
Kite ziet er ook wel strak uit vin ik zelf vooral die rode.
Nick van Kampen

Antwoord #4 Augustus 31, 2007, 12:08:43
edit2Rapporteer  
Ik blijf ze lelijk vinden, maar verder leuk verhaal...
Wouter

Antwoord #5 Augustus 31, 2007, 13:08:17
edit2Rapporteer  

Just like a Jib and Main sail are more efficient than a single larger main sail the slotted air foil is itself not new news. What is exciting is the application of this knowledge to our kite gear! Air flowing over the leading edge tube of a kite in flight is heavily turbulated on the top side, think of a rock in a river with water flowing over it. This turbulated air flow reduces the efficiency of our kites and their potential lift. The vents on our 2008 line of kites featuring Venturi Technology serve to flush cleaner air out the vent and draw this turbulated air down and closer to the air foil to smooth its flow, increasing efficiency and lift and leading to 3 concrete advantages:

1) Fly at a Higher Angle of Attack! - Point the kite higher to get up wind faster and generate more power out of the kite by flying it at a higher angle of attack!

2) Less Likely To Stall! - Even when over sheeted the kite will resist stalling. This will help with jumps, as Evan mentioned earlier, and with beginners who scrub their power by stalling the kite - beginner to pro will love this innovation!

3) Go Un Hooked! - By allowing the kite to fly forward even when over sheeted kites featuring Venturi Technology will allow the rider to un hook with confidence knowing the kite will stay on track! Focus on the trick, not the kite!

zou mij niet verbasen als alle 2009 kites deze innovatie overnemen.

michiel v geel

Antwoord #6 Augustus 31, 2007, 13:20:04
edit2Rapporteer  
als ik het zo zie zij het gewoon jet flaps  die heeft flysurfer voor de ram-air kites al 3/4 jaar geleden uitgevonden
Wouter

Antwoord #7 Augustus 31, 2007, 13:23:55
edit2Rapporteer  
Klopt helemaal! Hulde aan flysurfer hiervoor want het had een goed merkbaar effect op de prestaties van de kite. OR heeft nu een min of meer vergelijkbaar systeem nu ontworpen voor een tubekite ----> Hulde voor OR ook.
Coen2000

Antwoord #8 Augustus 31, 2007, 14:20:39
edit2Rapporteer  
de Flysurfers van 3/4 jaar geleden hadden backstall als een mofo dus denk ook niet dat je het kan vergelijken met die van OR. FS zegt dat hun jetflats alleen dienen voor meer stabiliteit.
Maurits

Antwoord #9 Augustus 31, 2007, 19:16:19
edit2Rapporteer  
Jet flaps van flysurfer zijn uitgevonden om, meer lift, stabiliteit en het "luffen" te verminderen.
Davidov

Logs: 0 | 27 uur
Antwoord #10 Augustus 31, 2007, 19:29:12
edit2Rapporteer  
Maurits, je weet toch dat luffen en stallen 2 verschillende dingen zijn he?
Nick van Kampen

Antwoord #11 September 01, 2007, 03:14:22
edit2Rapporteer  
Wouter, jij lult ook al1 maar naar je eigen straatje omdat je zelf die rommel vaart.
Micky

Antwoord #12 September 01, 2007, 07:31:29
edit2Rapporteer  
Wouter, jij lult ook al1 maar naar je eigen straatje omdat je zelf die rommel vaart.
Lekker genuanceerd, Nico.... ThumpDown loser

Ten eerste vaart Wouter niet alleen met die "rommel" maar is ook de importeur van Ocean Rodeo!
Ten tweede is het absoluut geen rommel maar maken zij gewoon heel goede kite's en boards en verlenen uitstekende service!
Ten derde is Ocean Rodeo in mijn ogen een merk wat heel goed bezig is. Robuste kite's, vernieuwend (ook met hun boards bijv. de Macro) en nu ook weer met hun vernieuwingen op hun 2008 kite's!

ps: ik vaar zelf met andere  "rommel"....

Wouter

Antwoord #13 September 01, 2007, 15:23:16
edit2Rapporteer  

loser Hahaha ongelofeijk stomme zak, het is wel een beetje mijn taak om mensen over de ontwikkelingen te informeren van OceanRodeo.

Als je niet geintreseerd bent in nieuwe ontwikkelingen dan kan je beter je energie steken in kiten zodat je later misschien eens een beetje fatsoenlijk kan varen. schater
El Rudo

Antwoord #14 September 01, 2007, 15:31:48
edit2Rapporteer  
Word Wouter, irritant post van die nico. Die had gisteravond even onder alle topics een of ander lulhannes comment zitten geven.

Ontopic: Maarrrrr heb je al iets van prijzen van die kites om hier te leaken?
Maurits

Antwoord #15 September 01, 2007, 15:48:45
edit2Rapporteer  
Maurits, je weet toch dat luffen en stallen 2 verschillende dingen zijn he?
Ja cker weet ik dat. Ik ga geen dingen zeggen waarvan ik niets van af weet.
Hessel

Antwoord #16 September 01, 2007, 16:25:36
edit2Rapporteer  
Is dit trouwens vrij door iedereen te gebruiken of heeft OR of een ander bedrijf hier patent op? Want ik kan me voorstellen dat een patent hierop erg handig is voor je bedrijfje
El Rudo

Antwoord #17 September 01, 2007, 18:20:17
edit2Rapporteer  
Als ze slim zijn hebben ze de manier waarop ruim geclaimd, en dan hopen dat niemand ze ff omzeilt.
Japairman

Antwoord #18 September 01, 2007, 23:41:01
edit2Rapporteer  
zogaat het bijna elk jaar, zodra iemand een verbettering heeft uitgevonden die er echt toe doet zie je de rest het het volgende jaar overnemen, patenten worden dan afgekocht.

Bijv, de fifth line, one pump(is makkelijker te omzeilen) cambattens, bow concept enz. enz. en zo zal het vast nog wel jaren doorgaan.

Persoonlijk zie ik de nieuwe bandit in combinatie met de zogenaamde flaps wel veel potentie hebben en dan met 2 kites samen toch onder de 20m2 meter blijven, nu heb ik met c kites toch minimaal 36m2 nodig. (bow is niet mijn ding word je lui van)
benjamin
Gast
Antwoord #19 September 02, 2007, 01:01:10
edit2Rapporteer  
he nico nieuws en discussie zegt dit je wat. daar valt dat domme gezwam van jou niet onder
doe dat lekker met je msn vriendjes
Dylan

Geen avatar

Antwoord #20 September 02, 2007, 01:30:43
edit2Rapporteer  
Zijn punt 1, 2, en 3 niet hetzelfde???

Maar volgens mij is totaal overbodig bij een goed afgestelde kite? Of zie ik dit verkeerd?
Wouter

Antwoord #21 September 03, 2007, 01:52:33
edit2Rapporteer  

Hetzelfde?  loser

1 gaat over betere upwind eigenschappen
2 gaat over springen
3 gaat over unhooked varen

T zijn drie verschillende aspecten die verbeteren door de Venturi techniek. Mischien dat je dat bedoelde?

Overbodig is het zeker niet. Natuurlijk is dit allemaal mogelijk met een goed afgestelde kite. Dat wil niet zeggen dat het niet te verbeteren valt. Het komt allemaal voort uit het feit dat de vents ervoor zorgen dat de kite meer vliegsnelheid behoudt terwijl je deze gepowered houdt. Voorbeeld: na een kiteloop zal de kite sneller omhoog komen = zachter landen.
WaZuP

Antwoord #22 September 03, 2007, 03:39:41
edit2Rapporteer  
dat zou wel verekte handig zijn om in de tips van een kite te zetten dat is een beetje hetzelfde idee achter het north s shape profiel van 2004

was ook in de tips om de lucht beter te laten "plakken"
Tom

Antwoord #23 September 03, 2007, 03:52:58
edit2Rapporteer  

Hetzelfde?  loser

1 gaat over betere upwind eigenschappen
2 gaat over springen
3 gaat over unhooked varen

T zijn drie verschillende aspecten die verbeteren door de Venturi techniek. Mischien dat je dat bedoelde?

Overbodig is het zeker niet. Natuurlijk is dit allemaal mogelijk met een goed afgestelde kite. Dat wil niet zeggen dat het niet te verbeteren valt. Het komt allemaal voort uit het feit dat de vents ervoor zorgen dat de kite meer vliegsnelheid behoudt terwijl je deze gepowered houdt. Voorbeeld: na een kiteloop zal de kite sneller omhoog komen = zachter landen.

Hey wout dat laatste moeten we is snel testen! Lijkt me inderdaad wel logisch want als de kite laag staat in het windvenster en rechtomhoog wil is de angle of attack beter met venturi dan zonder (minderdruk op trailing edge wat hem minder naar benee trekt (achteruit vliegen))
eerst ff me knie fixen uiteraard Wink
Wouter

Antwoord #24 September 03, 2007, 05:38:23
edit2Rapporteer  
Jo Tom,

eerst breek je je plankie en nu je knie weer naar de haaien. En gewoon elke keer weer keihard blijven loopen schater

Zal nog ee maandje ofzo duren voordat de eerste binnen komen. Dan is je knie wel weer beter en mag jij die rise is effe lekker rondgooien. Diablos komen een maandje later ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.