Brouwersdam, zwemgebied: waarom niet alleen tijdens de zomer?

Nicolas

September 11, 2007, 19:39:39
edit2Rapporteer  
Brouwersdam was heel gezellig, maar daarvan is veel weg nu dankzij dat zwemgebied. Wat heel normaal is natuurlijk want de zee moet men delen. Maar met wie deelt men die nu? De vissen?

Als je ziet hoeveel kiters er soms wel zijn, vind ik dit gebied buiten de zomermaanden wat te makkelijk afgesproken... Zoals in Frankrijk, cote azur, zijn er ook regels maar dit alleen tijdens de zomermaanden.. En daar is er toch iets meer toerisme, ook buiten de zomermaanden.

Ik herinner me eersgisteren geen enkele zwemmer te bespeuren in het water, dus waarom moet dit gebied buiten de zomermaanden blijven? Dit lijkt me helemaal niet onmogelijk. Misschien nog half September voor de 5 strandtoeristen, maar vanaf half September tot half Juni moet dit toch kunnen... just my 2 cents
Jolien.

Antwoord #1 September 11, 2007, 20:07:24
edit2Rapporteer  
Helemaal met je eens!
Ik ben ooit is van t water gehaald door politie omdat ik buiten de kitezone zat. Oke, groot gelijk zou je zeggen,, maar er was NIEMAND, werkelijk niemand!! op het strand, op een wandelaar & hondje na
Ik erger me eraan, en ben het SurfBoy eens!
Kevin

Antwoord #2 September 11, 2007, 20:20:20
edit2Rapporteer  
Weet je wat:
Je moet gewoon nog effe buiten de zone blijven denk echt maar niet dat ze in de koudere maanden gaan controleren gaat gewoon alleen om het hoog seizoen dus dan moeten we ons daar gewoon aan houden en daarbuiten kun je er echt wel weer gewoon varen hoor Wink

Gewoon geduld deze maand nog en dan is het toch te koud voor die smerissen

Dus gewoon geen slaapende honde wakker maken en nog effe buiten de zwemzonne blijven daarna kan het gewoon weer er in hoor zij de strandwacht bij de dam ook.

Aan de andere kant wordt het niet eens gecontroleerd is de Zeeland kant bij De stranttent alleen zuid-holland controleert erop.

Groet Kevin
martijn

Antwoord #3 September 11, 2007, 21:37:50
edit2Rapporteer  

Ik ben ooit is van t water gehaald door politie omdat ik buiten de kitezone zat. Oke, groot gelijk zou je zeggen,, maar er was NIEMAND, werkelijk niemand!! op het strand, op een wandelaar & hondje na

heb ik ook gehad, er was toen ook niemand aan het zwemmen!
#RemcO#

Antwoord #4 September 11, 2007, 22:36:19
edit2Rapporteer  
al dat GezijK altijd!, ik word er gek van, hebben die clownen niks beters te doen ofzo??
kite4ever

Antwoord #5 September 11, 2007, 23:28:39
edit2Rapporteer  
Daar komt bij dat als er gezwommen wordt dit meestal in de kitezone is.
Arnie26736

Antwoord #6 September 12, 2007, 00:37:24
edit2Rapporteer  
Dat zwemmen in de kitezone zal wel meevalle... Maar gewoon in de winter op de bdam knallen in zwemgedeelte, dan is die reddingsbrigade ook niet op zijn post, dus daar heb je ook geen last van. Alhoewel ze soms natuurlijk makkelijk zijn. Gewoon in de zomer wegblijven. en in de winter gewoon knallen int zwemgedeelte, behalve met de nieuwjaarsduik;). 1 risico, agenten kunnen nog steeds boetes uitschrijven in de winter.
Nicolas

Antwoord #7 September 12, 2007, 01:08:29
edit2Rapporteer  
Dat is toch gewoon absurd, dat voorstel moet er toch komen ..
yvesvg

Geen avatar

Antwoord #8 September 12, 2007, 02:00:11
edit2Rapporteer  
Vandaag was toch weeral top op de brouwersdam...
en die zwemzone is idd een beetje stom op dit moment...
het leukste stuk voor ons met hoogwater, is voor de zwemmers...
LEAF

Antwoord #9 September 12, 2007, 02:20:03
edit2Rapporteer  
Dat zwemmen in de kitezone zal wel meevalle... Maar gewoon in de winter op de bdam knallen in zwemgedeelte, dan is die reddingsbrigade ook niet op zijn post, dus daar heb je ook geen last van. Alhoewel ze soms natuurlijk makkelijk zijn. Gewoon in de zomer wegblijven. en in de winter gewoon knallen int zwemgedeelte, behalve met de nieuwjaarsduik;). 1 risico, agenten kunnen nog steeds boetes uitschrijven in de winter.

Dat valt helemaal niet mee als het mooi weer is, denk maar niet dat er ook maar één ouder daar met kinderen op het strand  iets af weet van een kitezone, buiten kiteouders dan.  Regelmatig bij mooi weer kinderen zien zwemmen in de kitezone dus uiteraard er met een flinke boog om heen maar er is iets goed scheef in het beleid.  Geef die moeders/vaders ook maar een boete dan als hun koters in de branding van de kitezone zwemmen want dat is ook gewoon gevaarlijkl. En hoe zit dat nou eigenlijk als je een zwemmer aanvaart in de kitezone, wat we uiteraard altijd proberen te voorkomen? Zijn we dan alsnog de lul en krijgen we daar weer een boete voor???????  Verder is het volslagen belachelijk dat er bij slecht weer en voor/najaar,winter ook een kiteverbod geldt op sommige stukken.   ThumpDown
Nicolas

Antwoord #10 September 15, 2007, 16:43:22
edit2Rapporteer  
Gisteren politie naar het strand zien gaan rond 17 uur toen het regende.., hebben ze boetes gegeven? Echt wel overdreven dan..
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.