Update: Mijn SS Link probleem

Lucas-link7
Gast
September 13, 2007, 21:00:07
edit2Rapporteer  
Ik heb de handleiding even door gespit en daar vond ik bij wat tips dit:

Link 4 line: Link rear line knots. When
setting up the Link in 4 line mode the
lines should be of equal length when
the bar is sheeted in and there is no
depower. If the kite is oversheeted it
may back up and fall out of the sky. In
5 line mode the support of the Oneline
prevents this from happening. The 5-line
version will handle more over-sheeting.

Diegene die mijn probleem hebben zien gebeuren, denken jullie dat dit de oplossing is?

Greetz Lucas
Frank77

Berichten: 690
Antwoord #1 September 14, 2007, 04:36:31
edit2Rapporteer  
dit is het verhaal van teveel power en dus stallen van de kite. Een 5e lijn voorkomt het stallen blijkbaar. Het stallen van een kite merk je vanzelf. Dan vliegt hij niet meer vooruit en heb je de stuurlijnen te kort. Vanaf dat punt de stuurlijnen dus verlengen door een knoopje verder van de kite af te zetten.

Weet je niet of je link goed afgesteld staat, vraag dan ff een local met veel ervaring. Vast wel een paar cracks op de homespot aanwezig die je kite ff willen afstellen.
Lucas-link7
Gast
Antwoord #2 September 14, 2007, 14:27:35
edit2Rapporteer  
Het probleem is dus dat veel mensen niet weten wat ernou precies met mij kite gebeurt.. Maar hij kan dus zomaar crashen.. Maar dat is dus niet stallen?

Greetz Lucas
MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Antwoord #3 September 15, 2007, 03:32:34
edit2Rapporteer  
hey lucas ik heb toen de link pas uit kwam het zelfde probleem gehad waarbij de kite gewoon uit de lucht viel  zomaar
lag aan de bridles waren niet goed en er moest een andere op
daarbij waren de andere lijnen ook niet goed van lengte
op het moment dat je wilt gaan varen valt hij achterover naar beneden en is niet goed mee te varen
niet gaan testen maar terug naar vdberg en laten nakijken dit is niet goed  groetjes  hans
arjanschip

Berichten: 311
Antwoord #4 September 15, 2007, 19:21:19
edit2Rapporteer  
Hoi ik heb ook een SS link. Bij mij is het altijd belangrijk dat ik aan mijn bar blijf trekken zodat mijn stuurlijnen strak blijven staan. Doe je dat niet dan valt hij achterover uit de lucht (stallen) Of valt hij uit de lucht terwijl je alle 4 de lijnen strak hebt staan???
Vaar je met de nieuwere rode bridles of met de oude originele?
martijn

Berichten: 2347
Antwoord #5 September 15, 2007, 19:52:32
edit2Rapporteer  
ej Lucas, ik vaar mijn link sinds een paar weken ook met de rode bridles, ik heb er niet egt last van. btw ik heb mn stuurlijnen op 1e knoop, power op 2e knoop, hij valt bij mij wel eens uit de lucht als het heel vlagerig is en de wind even weg is, verder heb ik er geen last van. Wanneer gaan we nou kite;)
suc6
Lucas-link7
Gast
Antwoord #6 September 16, 2007, 05:35:36
edit2Rapporteer  
Hey, ik heb rode bridles, maar ik weet echt niet wat nou het verschil is met die knoopjes maakt dat veel uit?

@ Martijn, 1e knoop alsin het dichtsbij de kite of dichterbij je lijnen?Tongue en in de herfstvak heb ik alle tijd:p

Greetz Lucas
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.