haaien

Julio

Berichten: 14
September 15, 2007, 02:44:55
edit2Rapporteer  
Als ik mijn board verlies op het water, probeer ik altijd weer bij mijn board te komen door te haaien (bodydraggend opkruisen met je hand door het water). Op de een of andere manier lukt dit vaak niet en kom ik alleen maar verder van mijn board af. Meestal spoelt ie dan wel weer aan op het strand, maar het is wel a-relaxed. Ben ik de enige die dit niet kan, of schiet het haaien soms gewoon niet op door stroming op zee, harde wind, of zoiets?
hielke

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #1 September 15, 2007, 03:15:32
edit2Rapporteer  
kite lager in 1 hoek zetten

Geen commercie. Edit: Arjan.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #2 September 15, 2007, 03:23:10
edit2Rapporteer  
Kite depoweren wil ook nog wel eens helpen. Verder niet te korte rakjes maken. Lange stukken tijdens kruisen is beter. Iedere keer dat je van richting verandert verlies je ook vaak weer hoogte. Zeker als je de kite snel instuurt. Wel altijd op je board letten. Zeker op zee met vinnetjes up ben je ze zo kwijt. Ik kom zo vaak veel hoger uit. Stroming wil wel eens tegen zitten
JB - On The Edge

Berichten: 2731
Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #3 September 15, 2007, 03:24:22
edit2Rapporteer  
En blijven oefenen...met meer wind meestal makkelijker!
Jorro

Geen avatar

Berichten: 75
Antwoord #4 September 15, 2007, 06:21:14
edit2Rapporteer  
Wat ik gemerkt heb bij het "haaien" is dat je niet zozeer hoogte maakt maar hoogte houdt. Als je dan korte rakjes maakt, wat begrijpelijk is omdat je je board niet uit het oog wil verliezen, verlies je bij de kantwisseling telkens even wat hoogte.
De truc is depoweren, langere rakken, en zo zelf hoogte houden terwijl je board eigenlijk door de wind hoogte verliest.
Dan kom je m op een gegeven moment weer tegen en kan je m meepikken.

Ps Ik wist niet dat het haaien heette, dacht eerst even dat je er een paar had gesignaleerd op de noordzee  schater
Steph

Berichten: 467
Antwoord #5 September 15, 2007, 07:57:18
edit2Rapporteer  
De meeste mensen wijzen hun arm teveel richting hun board (teveel upwind wijzen). Daardoor blokkeer je je pad door het water i.p.v. upwind te gaan. Het resultaat is dat je alleen maar meer downwind gaat.

Net als wanneer je op je plank staat. Als je teveel upwind probeert te gaan rem je => zink je juist alleen maar.

Ipv 'haaien' heet het ook wel 'upwind bodydraggen'.

Probeer je rakken niet te lang te maken. Dan raak je je board uit het zicht. Maak je ze te kort dan krijg je wat Chico/Jorro zegt. Door van richting te wisselen verlies je hoogte. 30m links, 30m rechts... dan heb je 'm meestal wel. Kite op 45 graden.

Wees dus niet te gretig en dan ga je beter upwind.
Janus

Berichten: 524
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #6 September 15, 2007, 13:58:05
edit2Rapporteer  
gebruik je hele lichaam bij het body draggen, strek je benen en gebruik je buikspieren, strek je arm en houd een hand aan de bar voor kite controle (kite laag). Zo ben je zelf een gestrekte plank en zal het veel makkelijker gaan.

Als je ver van je board bent is er toch altijd wel een kite maatje die je board even downwind van je gooit? Doe dat anders zelf eens voor iemand,die zal dat op zijn beurt weer doen bij een ander etc. Wel voldoende afstand houden, het meenemen van een extra board kan wel eens lastig zijn..
 
Julio

Berichten: 14
Antwoord #7 September 15, 2007, 14:59:20
edit2Rapporteer  
OK dank voor de tips. Vooral die tip van niet te gretig upwind proberen te gaan gaat me wel helpen denk ik. Ennuh, ik vond de titel van mijn post zelf ook wel catchy  (grinnik_kitesmiley)
Haring High Richardt

Berichten: 9341
Antwoord #8 September 15, 2007, 15:08:17
edit2Rapporteer  
Citaat
Als je ver van je board bent is er toch altijd wel een kite maatje die je board even downwind van je gooit? Doe dat anders zelf eens voor iemand,die zal dat op zijn beurt weer doen bij een ander etc

Goeie zaak !!!!!  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp

Meerdere keren meegemaakt op Zee altijd makkelijker als je je board kwijt bent  ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp
MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Antwoord #9 September 15, 2007, 15:20:14
edit2Rapporteer  
shit richard dacht even dat er haaien op schellinkhout waren  (grinnik_kitesmiley) schater schater schater schater schater
Loepie (2 flat-3) de Leeuw

Berichten: 841
Antwoord #10 September 15, 2007, 15:35:58
edit2Rapporteer  
shit richard dacht even dat er haaien op schellinkhout waren (grinnik_kitesmiley) schater schater schater schater schater
Misschien zou het dan wat rustiger worden daar... We kunnen het ook dolfijnen noemen trouwens  schater
MEGALOOPBEUN

Berichten: 3656
Antwoord #11 September 15, 2007, 15:42:49
edit2Rapporteer  
hey robin nog lekker gevaren afgelopen week ?  ThumpsUp
ben nu van een hele drukke week af  16 uur x 5 = bijna dood  (cry_kitesmiley)
aankomende week kan ik als de wind het toelaat lekker varen
misschien morgen in de middag ook nog wel  (hangloose_kitesmiley)
Stetman

Berichten: 133
Antwoord #12 September 15, 2007, 18:47:56
edit2Rapporteer  
hangt ook van je kite af. Met een oude kite heb je meer kracht opzij dan naar voor en wordt het lastig om bij je board te komen. Als je over je schouder aan lei je board kunt zien dan kom je er met je volgende rak bij.
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #13 September 15, 2007, 19:21:39
edit2Rapporteer  
klopt wat stetman zegt met die oudere kites, zelf meegemaakt. Met m'n torch 2 is het een fluitje van een cent en met m'n oude rhino een ben ik soms echt aan het zwoegen.

Ik let vooral altijd dat mijn lichaam gespannen en gestrekt is, en probeer zelfs mijn rug naar achteren te buigen als ik helemaal geen hoogte loop. Benen kruizen helpt ook om je gespannen te houden. Vooral niet te snel insturen als je richting verandert hierdoor kan je behhorlijk aan hoogte verliezen.
arjanschip

Berichten: 311
Antwoord #14 September 15, 2007, 19:29:30
edit2Rapporteer  
hebben jullie er ook gigantisch last van dat heel je neus vol met water komt te zitten. vorige week een keer een kwartier liggen bodydraggen. Ik zat helemaal vol met zout water...
Roderick

Geen avatar

Berichten: 217
Antwoord #15 September 15, 2007, 19:35:42
edit2Rapporteer  
Wordt ook wel eens "supermannen" genoemd.  Joepie (Dat geeft gelijk aan hoe je je lichaam moet houden)
Succes er mee!  YeSS
(Janneke)
kootsie

Berichten: 444
Antwoord #16 September 16, 2007, 01:34:36
edit2Rapporteer  
hebben jullie er ook gigantisch last van dat heel je neus vol met water komt te zitten. vorige week een keer een kwartier liggen bodydraggen. Ik zat helemaal vol met zout water...

voeten naar achter laten wijzen!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.