nobile VS jaimy

NIELZZZZ

September 17, 2007, 03:03:03
edit2Rapporteer  
hallo luitjes
ik vaar nu een jaar een nobile 666 2006 boardje 126 cm vaart zeker lekker lekkere voetpads alleen die
spray wordt ik zo schijtziek van de hele tijd.
nu zit ik er aan te denken om een jaimy pro 2007 te kopen.

nu is mijn vraag hoe vaart dat board vergeleken met de nobile en hoe zijn de banden en voetpads van dat board?
en kan ik m gewoon dezelfde maat varen dan?

thanks voor de reacties alvast
gr niels
Erikjee
Gast
Antwoord #1 September 17, 2007, 03:22:53
edit2Rapporteer  
Niet echt ervaring met de '07.
Maar ik heb heel veel gelezen dat de 2007 best snel breekt
en dat de garantie van Norh nogal kl*te is..

Maar opzich zijn de graphics van North altijd zo geil.. (shame_kitesmiley) ThumpsUp
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 September 17, 2007, 13:19:48
edit2Rapporteer  
Heb de JP 2007 niet zelf gevaren, maar in kiteboarding.de staat in het review ook dat er hinderlijke spray vanaf komt tijdens het varen. De 2007 666 heeft het al een stuk minder, en met de bijgeleverde rocker profilers kun je het nog meer verminderen.

Persoonlijk vind ik het met de Nobile van dit jaar wel meevallen, maar helemaal geen spray zoals mijn oude JP is het niet.
kitaholic

Antwoord #3 September 17, 2007, 14:05:53
edit2Rapporteer  
Ik had de 2006 666, nu de 2007 Jaime. Jaime is soepeler en meer all-round vind ik, maar de spray blijft. Voetpads bagger, heb er gelijk andere op gezet en vind het boardje nu heerlijk. Zonnebril of wat experimenteren met hoe je op je boardje staat helpt ook tegen de spray.....
dude007

Geen avatar

Antwoord #4 September 17, 2007, 14:38:08
edit2Rapporteer  
Ik had de 2006 666, nu de 2007 Jaime. Jaime is soepeler en meer all-round vind ik, maar de spray blijft. Voetpads bagger, heb er gelijk andere op gezet en vind het boardje nu heerlijk. Zonnebril of wat experimenteren met hoe je op je boardje staat helpt ook tegen de spray.....

Ik weet niet op welke 2007 jaime je heb gevaren maar ik weeg 100 kg en heb op de M gevaren super lekker bijna geen spray en toch vaak harde landingen maken en nog nooit wat over breken gehoord van de 2007!!!!
Ik hoor meer over het breken van de Nobile boards.
Het klopt dat de 2005 serie vaak brak en sommige hardcore freestylers hebben de 2006 gebroken maar van de 2007 ( met peter pan thema hehehe ) nog nooit wat van gehoord!!!!!

Mijn conclusie Nobile 2007 666 super boardje goeie pop maar knetter veel spray.
Jaime pro 2007 MEGA allround board doet alles lekkere pop en bijna gheen spray ( als je normaal op je boardje staat natuurlijk en ook nog lekker met golfrijden!!!

Greeetz Nick
kitaholic

Antwoord #5 September 17, 2007, 16:09:35
edit2Rapporteer  
Ik weet niet op welke 2007 jaime je heb gevaren maar ik weeg 100 kg en heb op de M gevaren super lekker bijna geen spray en toch vaak harde landingen maken en nog nooit wat over breken gehoord van de 2007!!!!
Ik hoor meer over het breken van de Nobile boards.
Het klopt dat de 2005 serie vaak brak en sommige hardcore freestylers hebben de 2006 gebroken maar van de 2007 ( met peter pan thema hehehe ) nog nooit wat van gehoord!!!!!

Mijn conclusie Nobile 2007 666 super boardje goeie pop maar knetter veel spray.
Jaime pro 2007 MEGA allround board doet alles lekkere pop en bijna gheen spray ( als je normaal op je boardje staat natuurlijk en ook nog lekker met golfrijden!!!

Greeetz Nick

dan weet ik niet op welke M jij gestaan hebt.... spray is er echt wel, zeker op noordzeechop, wordt ook vermeld in verschillende tests. Maar vind het niet hinderlijk, tis zeker niet dat er continue water in je gezicht spuit. Dat is ook bij de nobile 666 niet zo. Super boardje hoor, maar Niels vraagt of hij van de spray af als hij een jaime 2007 koopt, dacht het niet....

Boardjes breken, en als er meer verkocht worden zal je ook vaker horen dat er eentje breekt. Dacht dat nobile en north boardjes uit dezelfde fabriek komen dus ga er van uit dat er niet al te veel verschil in zit.
zwafra

Logs: 0 | 416 uur
Antwoord #6 September 17, 2007, 17:55:52
edit2Rapporteer  
Ik vaar nu al enige tijd tot volle tevredenheid met de Jaime pro (b) 2007 ,en ik vind de spree wel meevallen ,er is een hoekje uit de outline gehaalt wat de spree zou verminderen ,maar ik denk ook dat het onmogelijk is om een board te ontwikkelen waarbij je totaal geen last meer zou hebben van spree in je gezicht.
Ik heb voordat ik mijn Jaime pro ging kopen ,ook verschillende boards getest ,ook de Nobel 555 en 666 en ik vind de Jaime pro het lekkerste varen, maar dat is een persoonlijke mening ,wel vind ik de voetpads voor verbetering vatbaar ,die vind ik persoonlijk te dun ,maar de vaar eigenschappen zijn top.
Ik heb trouwens nog niet gehoord dat de Jaime pro snel breekt ..
Buhian

Antwoord #7 September 17, 2007, 20:52:06
edit2Rapporteer  
Het is dan wel geen Nobile of Jaimy, maar toch. Heb wel wat ervaring op de Thorn 2006 en 2007, daar had ik ook last van spray (lijkt wel of't op alle bekende boardjes zit). Het enige 'gevorderde' boardje waar ik (bijna) geen last heb van spray is de Fone Skate (2006). Vaar al geruime tijd op dat boardje, en het is gewoon een fantastisch board (zolang het waait). Ik geef toe, een crime om hoogte te lopen als je kite eigenlijk net te klein is, maar op't moment dat het begint te blazen wil ik niets anders... hij ligt zo goed in't water, alles is te landen... echt heerlijk.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 September 17, 2007, 22:08:08
edit2Rapporteer  
Jamie Pro 2004 128 x 37cm had totaal geen spray.
F-one Wake TT had ook geen spray.

En vergis je niet wat gewicht en lengte voor invloed zijn op je board. Kan best zijn dat Dude007 geen last van spay heeft met zijn gewicht, immers vaart het boardje anders als dat je 70kg zou wegen.

Maar feit blijft dat zowel JP'07 als 666'07 last hebben van spray, maar bij de laatste is het ook echt je vaarstijl die niet helemaal goed is. Boardje is zo anders (zeer afwijkende rocker) dan de concurrentie dat een iets andere houding zeker verschil uit maakt.

Enne, op kiteforum.com ook JP'07's doormidden. 666 is meest verkochte boardje in NL, dus naar verhouding ook meer mensen die er problemen mee hebben. Door de ontwikkeling met die razenddunne tails met daarin in het midden een superstijf gedeelte lijkt het me ook niet anders dat de kans op een breuk daar groter als voorheen.
NIELZZZZ

Antwoord #9 September 18, 2007, 20:20:13
edit2Rapporteer  
oke als ik het dus goed begrijp...

die fucking spray hoort er bij dan, naja dan af en toe maar een fris gezichie met zeewater(je blijft er wel wakker van)

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.