drifter
|
Niks
je gaat vanzelf leren om je snelheid te controleren, en vlagen op te vangen doormiddel van kanten met je board.
|
|
|
michiel v geel
|
idd aankanten is de beste manier het is een kwestie van oefenen
wat ook een manier is is gewoon je kont in het water te laten zakken maar dit moet je niet blijven deon want het is een noodoplossing je moet gewoon leren aankanten
|
|
|
pim89
|
Je moet het gewoon goed inschatten, nu wil ik keren voordat je je dat bedenkt stuur je hem naar 12 uur je maakt inderdaad nog een beetje extra vaart. Dan stuur je hem weer vlot in naar de kant waar je heen wilt en daar ga je... Maar vooral belangrijk nooit bang zijn. Maar als je hem naar 12 uur stuurt en je wordt gelift zonder dat je dat wilt, zou ik een kleinere kite nemen....
|
|
|
D.D
|
Kite 2 meter boven het water zetten, bar van je af.. naar achter leunen en je hakken in het water!
|
|
|
Morres
|
als je je kite laagstuurt, schouders naar achter, goed aankant, en beetje door je knieen gaat moet het luken
|
|
|
Fly like hell
Logs: 0 | 33 uur
|
Dat ik niets fout doe is bemoedigend maar die blauwe plekken en spierpijn die ik nu van die klappers heb voelt toch niet echt goed.
Wat is de beste optie 1. of 2.
Maakt het heel veel veschil of je rail iets ronder of vlijm scherp is?
|
|
|
|
D.D
|
Optie 1 is het best, het aankanten moet je veel oefenen
|
|
|
Powered_by_north
|
Het klinkt alsof je flink overpowered was. Ook begrijp ik uit je verhaal dat je nog niet zo lang bezig bent. Ik vermoed dat je een kite gebruikt die je niet erg kunt depoweren, want dat is natuurlijk de makkelijkste oplossing. Maar goed het eerste advies voor overpowered varen: veel oefenen en veel beenspieren kweken! Als je zoveel power hebt en je kant niet goed aan, krijg je op een bepaald moment zoveel snelheid dat er geen weg terug meer is. Je moet dus voorkomen dat het zover komt; dat kan alleen door goed hard en op tijd aan te kanten, maar dat kost kracht. Hiermee dwing je de kite naar de rand van het windvenster en kun je de snelheid eruit halen en controleren.
Succes en have fun!
|
|
|
Fly like hell
|
Ja, ik vaarde redelijk gepowerd en ging al te hard voordat ik er erg in had. Tijdens het aankanten werdt ik over de rail getrokken waardoor ik downwind het water over stuiterend tot .......hap ...... whooa......plons. Mijn beenspieren zijn echt het probleem niet maar jullie verhalen zo lezend vermoed ik dat ik niet diep/hard genoeg aankant.
De rail van mijn board is niet al te scherp, scheelt dat veel???
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
kan je niet oploeven (hoogtelopen/upwind sturen), ik maak er uit op dat je ruime wind wegknalt... wat je board betreft, dat zou niet heel veel uit moeten maken, wat is het en hoe lang?
|
|
|
chico
|
Ik weet niet wat voor board je vaart maar size matters. Ben destijds van lengte 1.50 mtr naar 1.30 mtr gegaan. Remmen is nu piece of cake. Aan je logo te zien vaar je een echte powerkite en in combi met een lang board rem jij dat niet weg (in power condities). Rail van het board is inderdaad van invloed. Probeer eens een boardje van een bevriende kiter. suc6
|
|
|
Stetman
|
Vaar je met een C-kite met weinig depower dan heb je idd een scherpe rail en goede beenspieren nodig om je kite eruit te remmen. Met een bow of sle depower je gewoon je kite en kun je het af met een stuk minder spierkracht van de benen en een rondere rail. De combinatie grote C-kite met ronde rails zorgt met veel wind voor een combinatie die moeilijk te controleren is. Waar vaar je precies mee ?
|
|
|
storm
|
scherpe rails en kort boardje geeft veel meer controle dan een lang board met afgeronde rails
|
|
|
Fly like hell
|
Ik vaar met een Naish Boxer 2006 en een Caution Answer welke van mijn kitemaat is. En ja, ik heb ook een Naish Raven waar ik eigenlijk nooit mee vaar. Het board is een caution 135x43. Ik ben op zoek naar een nieuw board waarbij mijn voorkeur uitgaat naar een SlingShot SX 130 (lees ik super goede "onafhankelijke" recenties over).
|
|
|
rikdekker
|
ik had ook het zelfde als jij had, maar ik deed toen iets verkeerd. ik had mijn voorste been niet gestrekt maar flink door de knieen net als mijn andere been. hoogtelopen gaat dan moeilijk en je wordt er snel afgetrokken idd.wat bij mij ook iets hielp was mijn voet meer richting de rail zetten, en niet strak in de voetbanden. zodat je zegmaar met je hakken meer richting water zit en makkelijke kan trappen.
maargoed, ik flikker er zelf ook elke keer weer af hoor;)
komt omdat die kite vanmij weinig depower heeft en gewoon als een gek door blijft varen, heb ook met de raven 12 2006 gevaren en kon deze veeeeeeeeel beter controleren dan mijn ouwe fuel van 2004...
|
|
|
kitaholic
|
Je boardje is behoorlijk breed, een smaller boardje zal idd helpen. De SX130 is een erg fijn boardje, alleen geen kampioen in het hoogtelopen (maar ook niet slecht hoor).
|
|
|
Koenani
|
Ik kan nu ook rakjes varen en heb hier ook wel eens last van... Het beste is tog echt hard aankanten, en als dat niet lukt je kont in het water (waarna ik ook val maar dan wel zachter ) Ook moet je niet te snel denken dat je te hard gaat want dan weet je ckr dat je op je muil gaat als je probeert te "remmen"
|
|
|
Fly like hell
|
Ik dacht niet dat ik hard ging.....ik wist het zeker want ik knalde iedereen voorbij. Wel gaaf overigens zo hard met vette spray achter je aan.
|
|
|
Matjas the scissor-kid
|
Van de snelheid schrok ik eerst ook, mnaar het went wel na een tijdje... Verder trap ik gewoon me achterste voet zover door datj echt voelt dat je je kite afremt, tegen houd. Verder moet je zorgen dat je je rail goed in het water houd zodat je niet gaat stuiteren. (is inderdaad heeeeel verveldend ) Heb nu een thorn 2007 had hiervoor een mc queen 2006, met die thorn heb ik ook minder last van het stuiteren
|
|
|
Hessel
|
Stond laatst iets over in Kiteworld, paar opties:
1. gewoon hard upwind kanten
2. hard op je tail trappen
3. je hand in het water houden
4. een klein sprongetje maken
5. als je een 5e lijn hebt, die hard gewoon met de hand aantrekken, dan trek je je kite meer naar de rand van het windvenster
6. je reet in het water duwen
stonden nog een paar in, maar weet ik niet uit mijn hoofd.
Maar je kan natuurlijk altijd gewoon volop op je bek gaan, dan sta je meestal ook snel stil
|
|
|
RobB_W
Geen avatar
|
Ik heb zelf een bow, en die kan ik lekker laag zetten en kracht lossen als het moet. Laatst ook met een C-shape geprobeerd, maar daarmee kwam ik er echt niet als ik 'm laag hield en probeerde aan te kanten. Dan moet 't kreng toch echt rustig omhoog wilde ik er wat snelheid uit halen.
|
|
|
martijn
|
Die werkt het best! (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
|