Extreme African Kite Experience

Crips

Berichten: 58
September 28, 2007, 13:57:56
edit2Rapporteer  
Extreme african kite experience

Eindelijk, na lang wachten op de dvd kan ik jullie dan toch de beelden laten zien van de expeditie naar het Turkana meer in Noord Kenya, die ik 2006 met wat vrienden gedaan heb. Het Turkana meer, het grootste woestijnmeer ter wereld en ook wel de “Jade Sea” genoemd door z’n groene kleur, staat bekend om z’n onbereikbaarheid én…de grootste populatie nijlkrokodillen ter wereld (14.000 stuks). Ons doel: als eerste op Lake Turkana varen met een kite!!!

Vertrek punt was Diani Beach Kenya waar ik een jaar kitelessen gegeven heb. Van daaruit zijn we in 3 weken via Nairobi naar Turkana gereden. Onderweg hebben we uiteraard het nodige meegemaakt waaronder een zéér heftig stukje raften (wat resulteerde in 15 hechtingen).

Na dagen over de meest slechte woestijn wegen gereden te hebben die je je kunt voorstellen, waarbij iedereen bont en blauw was van de gaten in de weg, we onze t-shirts om onze hoofden moesten binden om de stof uit onze longen te houden en we meerdere schokbrekers en banden moesten vervangen, arriveerden we aan de Westkust van Lake Turkana. Het oorspronkelijke plan was om naar de veel onbegaanbare Oostkust te gaan, echter door de stammenoorlogen in dat gebied moesten we uitwijken naar de West zijde. Wat een prachtig stukje aarde is dat zeg…ook wel de ‘de cradle of mankind’ genoemd omdat daar de oudste fossiele resten van het menselijk ras gevonden zijn.

Na toestemming gevraagd te hebben aan de oudsten van de Turkana stam, hebben we ons kamp opgezet. Uiteindelijk zijn we daar een week geweest en op de derde dag werden we om 6 uur wakker door een windje van 30 knopen door de palmbomen. In de woestijn voelt dat windje in je kite overigens als 16 knopen…dus  kon ik mooi m’n 16m2 op gaan pompen. En daar gingen we Boris Polo en ik...hoe gaaf…als eerste mens kitend op Lake Turkana….tussen allemaal krokodillen…en…je wilt niet weten hoe shit scared ik was toen ik na een jump m’n board ff kwijt was;-) Maar goed, we hebben het overleefd en 15 mei 2006 gaat de boeken in als de dag dat een Kenyaan en een Nederlander als eersten kiten op Lake Turkana.

Inmiddels een goed jaar later heb ik dus eindelijk de dvd van de expeditie binnen en is een deel ervan op youtube te zien (
http://nl.youtube.com/watch?v=HrfPrzYSxvM
). Het is niet de beste kwaliteit maar toch. Ook is er naar aanleiding van onze ontdekkingstocht inmiddels een website in het leven geroepen waarop wat foto’s te zien zijn www.realafricankiteexperience.com.

Hopelijk vinden jullie het wat…have fun…
Chris Derksen
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #1 September 28, 2007, 14:18:46
edit2Rapporteer  
Gasten m/v: Dit moet je zien, zooooooo mooi! Chris, dat heb je dan toch maar ff gedaan, in één woord geweldig.
Cheers, El Rudo
double_s

Berichten: 179
Antwoord #2 September 28, 2007, 14:29:49
edit2Rapporteer  
`SUPER
Super Cooper

Berichten: 257
Antwoord #3 September 28, 2007, 15:20:42
edit2Rapporteer  
Wat ontzettend vet. Die donkere medemensen daar wisten waarschijnlijk niet wat hun overkwam....
Edwardo

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #4 September 28, 2007, 15:45:52
edit2Rapporteer  
Ik gaat hem zo ff in me pauze tekken!!
Edwardo

Geen avatar

Berichten: 264
Antwoord #5 September 28, 2007, 17:23:06
edit2Rapporteer  
Yep! gekeken net. WAT een geweldig avontuur zeg!! Lijkt me wel kicken zeg. (alleen die crocs he...)
Passie

Berichten: 3397
Antwoord #6 September 28, 2007, 19:40:38
edit2Rapporteer  
heel vet man...
Sjemmel

Berichten: 568
Antwoord #7 September 28, 2007, 20:00:34
edit2Rapporteer  
Waanzinnig mooi zeg! Ik ga misschien deze zomer naar Ghana en Mauritanie met een paar vrienden en oude barrels en als ik dit zie kan ik niet wachten!
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.