kiten lelystad

Joystick

September 29, 2007, 16:47:22
edit2Rapporteer  
Korte vraag.

Kan je nu wel of niet in Lelystad kiten en is dat legaal of wordt dat gedoogd? 

wie weet hier meer over deze spot?

Groeten Lennart
double_s

Antwoord #1 September 29, 2007, 17:45:29
edit2Rapporteer  
ff bellen met de politie die kunnen je vast meer vertellen
(HJ) MINI-ME

Antwoord #2 September 29, 2007, 17:55:55
edit2Rapporteer  
Moet je Idefixe ff een pb sturen want die weet er veel meer van!!!

Maar de gouden vuist regel is dat kiten overal verboden is tenzij  :Smiley
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3 September 29, 2007, 17:56:41
edit2Rapporteer  
Dit maar ff niet doen !!!!!!! ken je dat verhaal van die slapende honden  (shame_kitesmiley)
Bram Wilbrink

Antwoord #4 September 29, 2007, 17:59:59
edit2Rapporteer  
idd ListenToMe Huh
double_s

Antwoord #5 September 29, 2007, 18:01:06
edit2Rapporteer  
Dit maar ff niet doen !!!!!!! ken je dat verhaal van die slapende honden (shame_kitesmiley)

dan weet je wel waar je aan toe bent je wil toch geen boete risceren en de kite sport krijgt weer een negative invloed daar in de buurt
(HJ) MINI-ME

Antwoord #6 September 29, 2007, 18:13:21
edit2Rapporteer  
Dit maar ff niet doen !!!!!!! ken je dat verhaal van die slapende honden (shame_kitesmiley)

dan weet je wel waar je aan toe bent je wil toch geen boete risceren en de kite sport krijgt weer een negative invloed daar in de buurt
Dan heb ik alvast het antwoord voor je..

HET IS VERBODEN !!!!!!  (angry_kitesmiley)
Idefixe

Antwoord #7 September 29, 2007, 18:15:34
edit2Rapporteer  
kitesurfen lelystad.....
Op dit moment zijn er contacten voor een off. aanvraag voor ontheffing mbt BPR. Voor exacte locatie's e.d. komt er binnenkort meer info.
Om deze aanvraag en afhandeling niet in de weg te zitten: GA IN LELYSTAD FF NIET LOPEN UITPROBEREN E.D.
Huidige status: je kunt op 2 plaatsen ( beperkt) kitesurfen.
1. Strandje Flevomarina. Een vlakwaterspot die nogal eens wordt gebruikt voor filmopname's e.d. Off. is het hier verboden. het is een erg kleine / smalle spot. Alleen te bevaren met noord west. het water wordt al snel diep. In het water ligt een "ballenlijn"met paaltjes die net onder het water ziten = gevaarlijk als je crasht. Op het water zelf is net genoeg ruimte voor 2 tot 4 kiters. Crash je je kite in het water, moet je snel zijn met herstarten anders ligt de boel op de kant ( smal water) Met slecht weer geen mens te bekennen met mooi weer is het al snel te druk ( kitesurfen een absolute NO-GO !!!)
2. het bovenwater. De plaatselijke plas van de zeil/surfvereniging. ook hier alleen goed te bevaren met (noord)west. In de zomer niet te doen vanwege waterplanten. Waterdiepte variabel van 1.50 tot 2 meter. Zeer beperkte mogelijkheden voor het starten en landen van je kite. Dit laatste moet net onder de dijk gebeuren waardoor je kite al snel een "speeltje"wordt van de vlagerige wind. Kite launchen en dan snel het water op dus. Aan de oevers overal ( gemaaide) rietstoppels dus schoentjes zijn aan te bevelen. Als je het treft met de wind ( noordwest) kun je hier een wereldsessie hebben. 'Tis wel snel heel vlagerig. In het weekend kan het erg druk zijn met lessers van de zeilvereniging.
Nogmaals: we zijn bezig met het verkrijgen van een off. kitesurfspot dus ga a.u.b. geen gekke dingen doen in omgeving lelystad. lelystad kent trouwens een behoorlijk fanatiek groepje kitesurfers. Zodra er ergens wind staat gaan we er op uit. We varen het hele jaar door. Stuur maar even een PBtje als je een keertje mee wilt. Er is altijd wel een plekkie in een auto te regelen.
grtz
(HJ) MINI-ME

Antwoord #8 September 29, 2007, 18:30:46
edit2Rapporteer  
Idefixe heeft gesproken  (.)
Edwardo

Geen avatar

Antwoord #9 September 29, 2007, 19:11:04
edit2Rapporteer  
oohhh okey dan! Ik kom ook uit Lelystad en ik wil al steeds naar de surfplas!! Waar gaan jullie dan meestal naartoe??
Idefixe

Antwoord #10 September 29, 2007, 19:28:32
edit2Rapporteer  
ligt een beetje aan de windrichting en de tijd die we hebben  (grinnik_kitesmiley) Mirns, Enkhuizen,Andijk, Wijk, Callantsoog,  af en toe een weekend Texel.... Maakt eigenlijk nie uit ( als er maar woei is) 
Edwardo

Geen avatar

Antwoord #11 September 29, 2007, 19:54:26
edit2Rapporteer  
mmmm okey! Lijkt me wel ok. Ik zal wel ff een PB-tje sturen. In de zomer kite ik altijd op bloemendaal omdat ik daar een strandhuisje heb. In het naseizoen is het dus ff naatje. Ik heb ook een gezin, vandaar dat ik dus echt wat in de buurt zocht om toch wel af en toe "ff" te gaan. Vandaar de intresse in de surfplas!
Joystick

Antwoord #12 Oktober 05, 2007, 00:06:34
edit2Rapporteer  
Hey Idefixe en anderen bedankt voor de reacties.

Woon zelf in utrecht dus ben aardig flexibel waar te kiten want eindje rijden moet ik toch Wink
De vraag kwam in me op toen het vorrige week verder in het land rond Strand Horst ed. niet echt waaide, maar zag dat er wel wat wind in lelystad stond. idd NW richting, op de site staat hij wel als spot maar zonder info.

Is duidelijk, nu daar nog niet boarden dus, ben benieuwd voor in de toekomst of het wat wordt.

Groeten Lennart
(HJ) MINI-ME

Antwoord #13 Oktober 05, 2007, 01:16:29
edit2Rapporteer  
NW is Muiderberg, vanuit Utrecht,  het beste om heen te gaan  ThumpsUp
ROBST3R

Antwoord #14 Oktober 05, 2007, 14:52:54
edit2Rapporteer  
Ik ga ook een heerlijk weekendje weg naar texel, ik vertrek vanaond om 6 uur! Zal ik mijn kite spullen maar lekker thuis laten? Lang leve de herfst
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.