Zijn stuur- en powerlijnen even lang bij een 4-lijns lijnenset?

Kitepilami

September 30, 2007, 18:43:21
edit2Rapporteer  
Gisteren is er een powerlijn van mijn Takoon Wook gebroken en deze wil ik gaan vervangen.

Nu heb ik de lijnen gemeten, en blijken de powerlijnen één meter korter te zijn dan de stuurlijnen van 27m. Weet iemand of dit normaal is?

Eventueel zou ik alle 4 de lijnen moeten vervangen, maar als ik dan een bv 25 meter setje koop, zijn alle lijnen dan exact 25 meter? Of zijn bij een zompleet 4-lijns setje de powerlijnen ook standaard korter dan de stuurlijnen?

Alvast bedankt voor reacties!

double_s

Antwoord #1 September 30, 2007, 18:52:56
edit2Rapporteer  
ik heb geen idee maar als dat zo standaard was dan denk ik wel dat het zo hoort.
Geronimo79

Antwoord #2 September 30, 2007, 19:42:46
edit2Rapporteer  
Weet het niet helemaal zeker, maar lijkt me wel logisch. Zodat de kite niet continu zwaar gepowered staat.  Zeker als dit al zo was met je kite zal het wel zo horen.
rikdekker

Antwoord #3 September 30, 2007, 19:51:59
edit2Rapporteer  
ik heb dit ook. heb mijn ss lijnen vervangen door die van takoon. k had extensions (of hoe je het ook mag schrijven;)) aan de depowerlijnen van de ss zitten, en de takoonlijnen waren allemaal juist wel evenlang.

dus waarschijnlijk moet je gewoon even goed kijken of je extensions wel of niet moet gebruiken...

VincentC

Antwoord #4 Oktober 01, 2007, 01:57:33
edit2Rapporteer  
Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat de lijnen in een 4-lijns kit allemaal dezelfde lengte hebben. Vaak is het zo dat mocht een kite verschillende lengtes lijnen nodig hebben ze dit verschil verwerken in de bar en toebehoren (depowerstrap ietsje langer bijv) en niet in de lijnen.
krullebol

Antwoord #5 Oktober 01, 2007, 02:30:46
edit2Rapporteer  
Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat de lijnen in een 4-lijns kit allemaal dezelfde lengte hebben. Vaak is het zo dat mocht een kite verschillende lengtes lijnen nodig hebben ze dit verschil verwerken in de bar en toebehoren (depowerstrap ietsje langer bijv) en niet in de lijnen.

Kopt volgens mij  idd... :-)
globe

Antwoord #6 Oktober 01, 2007, 16:10:53
edit2Rapporteer  
Bij een Hypertype scheelt het zo'n 1,5 meter....

Kitepilami

Antwoord #7 Oktober 05, 2007, 01:34:47
edit2Rapporteer  
Hey gasten, bedankt voor jullie reacties ThumpsUp.

Ik heb van jullie begrepen dat het per merk/type verschillend kan zijn.

De voorlijnen en stuurlijnen verschillen ook in lengte bij mijn Takoon Wook en mijn Co2 met Recon2 bar.  Overigens zijn bij de Cabrinha de voorlijnen langer, omdat de stuurlijnen vooraf worden gegaan door een leaderlijn van ong.1,5 meter. Bij de Takoon is het net andersom met een verschil van 1 meter.

Tegenwoordig kan je alleen maar setjes van gelijke lengte kopen, dus dat heb ik dan maar gedaan en het verschil zelf gecreeerd door een stuk 5mm Dyneema (2,25Eur/m) er tussen te stoppen als een soort lijn extension/leader lijn dus. Werkt prima!

Grtz
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.