De moderator richtlijnen zijn niet in een paar regels te omschrijven en er is zeer goed over nagedacht. Helaas merk ik ook dat ze vaak niet worden nageleefd. Dit is een punt waaraan intern aandacht aan besteedt dient te worden.
Ik heb de site van de hand gedaan met als doel dat een geschikte partij op kort termijn de site naar een hoger plan zou tillen. Dit puur voor onze mooie sport en behoud van de site want door mijn afstuderen en een internationale werksituatie voorzag ik dat ik tijdelijk weinig tijd zou hebben. Helaas is dit 'naar een hoger plan tillen' niet zoals verwacht verlopen. Dit heeft (begrijpelijke) verschillende oorzaken. Echt balen overigens! Op dit moment is er wel, aan de hand van jullie input, een en ander in gang gezet waarvan we spoedig de resultaten willen zien.
Een ander feit is dat binnen één jaar de bezoekersstroom nagenoeg verdubbeld is en er ontzettend veel jonge leden bijgekomen zijn. Abnormale groei! Dit, tegen het licht houdend van bovenstaande situatie, heeft een spanningsveld tussen bestaande bezoekers en het drukkere kitehigh gecreërd. Voor sommigen was kitehigh een vriendelijk 'bruin café' dat ineens op zijn kop stond. Hierop is niet snel genoeg ingespeeld waardoor er splintersites zijn ontstaan. Ook andere sites hebben inmiddels de mooiste tools van kitehigh overgenomen en verbeterd. Maar goed, de trein wordt ingehaald en haalt daarna zelf weer in! Het spel met de collega sites is spannend en leuk en helpt elkaar naar het hoogste niveau.
Het feit is nog altijd dat hier per dag duizenden kiteboarders geïnformeerd en geïnspireerd worden en alle vragen beantwoord worden. Geweldig!
Afgelopen weken is er best 'gehakt' door mij en ons moderators en dit is niet zonder resultaat geweest. Ik weet dat ik hiermee soms geen vrienden heb gemaakt maar het is nooit persoonlijk maar altijd in het doel van KiteHigh geweest. Lees het hier:
http://www.kitehigh.nl/team.php. De nieuwe crew zal lijnen uit gaan zetten voor de toekomst zodat we de erfenis die berijkt is met alle mensen die aan deze site werken en gewerkt hebben niet hoeven te verdedigen maar we toekomstgericht tewerk kunnen gaan.
We hopen op moois en blijven elkaar informeren over onze bevindingen en ervargingen van onze geweldige sport!
Thx en good winds,
Arjan