Eindelijk! heb gevaren met de fone bandit 11m2

florisvw

Geen avatar

Logs: 0 | 3 uur
Oktober 13, 2007, 00:40:15
edit2Rapporteer  
eindelijk was het zo ver..  er zou weer eens wind komen Joepie balend op mijn werk, geen pauze nemen zodat ik eerder weg kon. avond dienst komt binnen, snel overdragen want aan de rook van de corus leek het een klein beetje te waaien! kwart over 3 kon ik EINDELIJK weg, rennend naar de auto en racen naar het strand. daar aan gekomen zag ik wat kites in de lucht, snel omkleden en aangekomen op het strand....... dat viel tegen (huilen_kitesmiley) dat was minder wind dan ik gehoopt had maar ja de low-end moest goed zijn, dus toch maar pompen.
kite de lucht in en hup de zee in.

nu moet ik er wel bij vertellen dat ik hiervoor een cabrinha element 12m2 vaarde en verder weinig ervaring heb met de 2006 en 2007 kites.

in de zee mijn board aan me voeten en proberen weg te varen. dat viel nog niet mee! was toch wel erg wennen aan het lange depower koord en waar je de bar precies moet houden. eenmaal op de plank had ik het een beetje door maar waaien deed het niet echt. Dus rakkie varen en weer terug lopen. half uurtje later begon het wat meer te waaien en merkte ik meteen dat ik er een lekkere druk in kreeg en goed kon varen. later trok de wind nog heel even aan en kon ik zelfs een stuk hoogte lopen. dit was maar van korte duur want de wind nam al snel weer iets af. dan maar wat sprongetjes proberen. het viel me bij me eerste sprong al meteen op dat ik meer hangtime had, met een rustige landing. helaas na een beetje springen veel hoogte verloren dus weer een eind terug lopen.
al met al heb ik toch (voor het eerst in 2 weken) weer ff lekker kunnen varen.

Wat vond ik er van(tot nu toe):
Plus punten:
- goede low end, op wijk aan zee stond er vandaag maximaal 7m/s in de vlagen iets meer dan 8. maar bijna de hele middag 6m/s(gemeten door actuelewaterdata)
- goede hangtime
- bij raileys kwam ik naar mijn idee hoger dus een goede pop.
- goede safety, moest ik helaas gebruiken door een eigen stomme fout! ff niet opletten en stuurde hem door een andere kite. stond wel gewoon stil op het strand en die andere zag het ook niet aan komen. safety los en kite kwam rustig op de grond terecht.

min punt:
- Het veel te lange depower koord.

Dit is mijn mening tot nu toe, met hardere wind zal ik hem aanvullen.
en nogmaals, ik heb weinig vergelijkings materiaal en in vergelijking met een 2005 kite zal een 2007 of 2008 kite al snel helemaal super zijn!

Gr.
Floris

Wat ik ook nog even kwijt wil is dat de meeste met een 13 of 14m2 aan het varen waren.
milamber

Antwoord #1 Oktober 13, 2007, 00:55:01
edit2Rapporteer  
dan ook nog effe vermelden met welk board je vaart en wat je weegt...en misschien een fototje van je nieuwe aanwinst?
florisvw

Geen avatar

Antwoord #2 Oktober 13, 2007, 00:56:40
edit2Rapporteer  
foto heb ik helaas nog niet ThumpDown
ik weeg 72 kg en vaar met een naish haze 2006 132
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #3 Oktober 13, 2007, 02:25:54
edit2Rapporteer  
Toevallig liep ik vandaag met me camera op Andijk en zie een foto van de Bandit. (hangloose_kitesmiley)
Floris zal wel weer andere kleuren hebben. (grinnik_kitesmiley)

http://www.mijnalbum.nl/Album=BVIAVT4A
florisvw

Geen avatar

Antwoord #4 Oktober 13, 2007, 02:44:55
edit2Rapporteer  
nee heb ook die kleur!!  ThumpsUp
soulkiter

Geen avatar

Antwoord #5 Oktober 13, 2007, 15:42:11
edit2Rapporteer  
toch een fantastische kleur dat rood, maar vindt hem in het zwart toch nog net iets stoerder   (tong_kitesmiley)
Buur

Antwoord #6 Oktober 13, 2007, 15:46:11
edit2Rapporteer  
Je kan een kort depowerkoort krijgen. neem aan dat die over een tijdje wel te krijgen zijn.. als ik er iets meer over weet dan laat ik het even weten. verder natuurlijk veel plezier met je aanwinst... en een lekkere bak met wind.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #7 Oktober 13, 2007, 18:24:27
edit2Rapporteer  
Ik baal ervan dat hij hier in Scheveningen/Oostvoorne/Slufter niet te testen is. Op Scheef is hij wel een paar keer geweest, maar toen waaide het niet of aflandig.
florisvw

Geen avatar

Antwoord #8 Oktober 13, 2007, 18:36:37
edit2Rapporteer  
Je kan een kort depowerkoort krijgen. neem aan dat die over een tijdje wel te krijgen zijn.. als ik er iets meer over weet dan laat ik het even weten. verder natuurlijk veel plezier met je aanwinst... en een lekkere bak met wind.

Dat had ik ook te horen gekregen toen ik hem kocht... eigenlijk best wel dom dat die nog niet geleverd kan worden, in het eerste test verslag wat ik las kwam dat al meteen naar voren.
Buur

Antwoord #9 Oktober 13, 2007, 19:36:39
edit2Rapporteer  
De lange is de standaard uitvoering. omdat de kite gemaakt is voor de lange. Maar als je een korte wilt moet je het even zeggen.
florisvw

Geen avatar

Antwoord #10 Oktober 13, 2007, 19:53:21
edit2Rapporteer  
hoezo? heb jij die wel al liggen?
Buur

Antwoord #11 Oktober 13, 2007, 20:09:34
edit2Rapporteer  
Je moet even naar de shop waar je de kite hebt gekocht, daar kan je of wel direct of op bestelling een korter koort aanschaffen.
florisvw

Geen avatar

Antwoord #12 Oktober 13, 2007, 21:04:34
edit2Rapporteer  
bij VDB hadden ze die nog niet... moesten nog geleverd worden en zouden over een maand komen! anders had ik er wel meteen 1 bij gehaald
Marsie

Antwoord #13 Oktober 14, 2007, 01:06:01
edit2Rapporteer  
Hoi Floris,

Ik sprak vandaag een buurman,en we hadden het over het weer(weinig wind de laatste weken). (huilen_kitesmiley)
Hij vertelde dat een zoon van een collega ook op de wip zat want,die had een nieuwe kite en die wilde hij
natuurlijk proberen.
Ik had jouw enthousiaste verhaal al gelezen.
En ook de foto genomen door Teigetje(theo) gezien van een andere F-one bandit.(wrede kite lijkt mij).

Met dit in mijn achterhoofd vroeg ik aan die buurman"heet diegene soms Floris" ?
Ja dus, dat moet jij dan geweest zijn,want hij wist ook te vertellen waar VW voor staat.
Hahaha erg grappig. schater

Ik had jouw verhaal goed kunnen onthouden want ik zie duidelijk herkenning,eigenlijk geen pauze dan
kun je eerder weg naar rook kijken (eigenlijk de hele dag de wind checken).
Die buurman heet overigens Gerco.
Ik wens je veel plezier met je nieuwe kite,en misschien komen we elkaar eens tegen. ThumpsUp

Groetjes Marcel.(Oosthuizen).

florisvw

Geen avatar

Antwoord #14 Oktober 14, 2007, 02:24:27
edit2Rapporteer  
hej marcel,

haha wat grappig zeg! volgens mij zit jou buurman bij mijn vader op de kamer!
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #15 Oktober 14, 2007, 03:52:18
edit2Rapporteer  
 Huh

1ste kamer

2 de kamer

slaapkamer

We snappeh dr niks van Floris Volks Wagen  schater
florisvw

Geen avatar

Antwoord #16 Oktober 14, 2007, 21:01:12
edit2Rapporteer  
Theo... blijf toch een keer ontopic!! loser

zodra je weer kan/mag kiten moet je maar een keer naar wijk komen! kan je er ook ff aanhangen en dan stap je misschien is van je FS af ThumpsUp

Morgen wordt hoop ik een mooie dag!! heb lekker een daggie vrij YeSS gelukkig vroegen ze of ik nu kon werken en dan ben ik morgen vrij Joepie

helaas dinsdag niet ThumpDown
Nog 2 weken werken en dan lekker een maand of meer vrij YeSS Joepie
Marsie

Antwoord #17 Oktober 15, 2007, 00:36:09
edit2Rapporteer  
Ik vind die FS van Theo wel gaaf,je ziet tenminstte snel dat hij er is.
Ikzelf heb nooit met FS gevlogen maar lijken mij hele gave kites.
Misschien een keer een testdag bijwonen.
Word tijd dat Teigetje ook een fotoshoot krijgt als ie weer hersteld is. Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.