neopreen sokken

NIELZZZZ

Berichten: 1344
Oktober 14, 2007, 16:38:09
edit2Rapporteer  
hallo iedereen

ik heb een vraag hij is niet echt voor een kiteforum maarja veel kiters snowboarden ook..

mijn vriendin heeft altijd koude vouten met snowboarden nu zat ik te denken om neopreen sokken te kopen voor der..
zal dat helpen denken jullie?
en moeten ze dan over je snowboardsok heen of eronder??

thanks gasten

ja die vragen krijg je met dagen zonder wind dan ga je aan de wintersport denken...
VincentC

Berichten: 2608
Antwoord #1 Oktober 14, 2007, 16:41:21
edit2Rapporteer  
Denk dat het misschien wel zou werken (Heb het zelf altijd te warm met alleen m'n snowboardsokken?), als je ze over de gewone sokken doet houd het ook de sneeuw tegen, dus kunnen ze ook niet nat worden.
Joystick

Berichten: 251
Antwoord #2 Oktober 14, 2007, 16:45:04
edit2Rapporteer  
Die sokken zijn volgens mij toch al snel aardig dik, wordt het niet te dik samen met die andere sokken of heeft ze te grote boots? Meestal krijg je koude voeten als je boots te klein zijn namelijk.
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #3 Oktober 14, 2007, 16:50:36
edit2Rapporteer  
wil ik joystick inderdaad even bijstaan, als je schoenen te krap zitten worden je voeten afgekneld en stroomt het bloed niet meer door, gevolg: koude voeten.

Je bent dan denk ik beter af met dunne thermo (neopreen) sokken dan met 3 lagen dikke sokken.
geloof68

Berichten: 2096
Antwoord #4 Oktober 14, 2007, 17:10:18
edit2Rapporteer  
Hoi, bij Bever Zwerfsport winkels heb je bijvoorbeeld actieve voetverwarming (zooltjes op accu/batterij) voor EUR 39,95 en waarschijnlijk ook eenmalige oplossingen (paar uur warme voeten). Ik heb zelf die eenmalige oplossing gebruikt van ongeveer EUR 2,50 en dat werkte perfect. Misschien zijn ze ook bij Perry te koop.
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Oktober 14, 2007, 17:20:48
edit2Rapporteer  
Ik heb het probleem ook gehad met diverse schoenen, en binding combinaties. Het minste had ik het in combinatie met flow step-in bindingen, maar die vind ik persoonlijk een te los gevoel hebben met mijn board.

Neorpeen sokken zorgen ervoor dat je flink gaat zweten, immers ademt dit materiaal niet. Hierdoor kun je gaan slippen in je boot/blaren krijgen. Ik zou het niet doen!

Jarno heeft het bij het rechte eind, zoek het in je schoenen/binding combinatie. Probeer idd. je schoen minder strak te doen, zonder dat je hiellift krijgt (je hiel kunt bewegen in je schoen). Anders wordt het andere schoenen.

Ik zoek nu al twee jaar naar een goede boot, en aangezien je dit jaar maar kunt kiezen uit Burton, Burton of Burton hier in regio Den Haag/Rotterdam zal ik ook niet gaan slagen. Mocht iemand nog een zaak in de regio weten die wat anders verkoopt, ik hou me aanbevolen!
NIELZZZZ

Berichten: 1344
Antwoord #6 Oktober 14, 2007, 17:53:49
edit2Rapporteer  
alvast bedankt voor de reacties..

de boots zijn niet te klein ze kan nog gewoon bewegen in de boots.
deze boots heb ze vorig jaar gekocht nu moet ik zeggen waren niet hele dure boots ofzo maar die twee jaar ervoor had ze het ook met boots van de huur..
dus ja om nu weer nieuwe boots te kopen...
ik denk zelf dat ze het dan weer heb namelijk.
dus denk dat ik dan maar neopreen sokken of thermosokken  ga halen en ff testen in snowworld ofzo

Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #7 Oktober 14, 2007, 18:47:59
edit2Rapporteer  
Als je vriendin al kouwe voeten krijgt in snowworld gok ik er ook op dat ze de schoenen te strak aantrekt.
Zoals joystiks en Jarno al aangaven door slechte doorbloeding krijg je het koud dat heeft niks met de dikte van je sokken te maken.
NIELZZZZ

Berichten: 1344
Antwoord #8 Oktober 14, 2007, 18:52:39
edit2Rapporteer  
oke dan dan gaan we dat eerst is proberen want wordt er beetje gek nieuwe schoenen nieuwe sokken nog steeds pfffff

vrouwen af en toe Huh
maar thanks voor de tips
Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #9 Oktober 14, 2007, 19:25:14
edit2Rapporteer  
hoeft niet de schoenten te zijn, kan ook de bindingen die ze te strak aantrekt, je klemt snel je tenen of wreef af..

Gewoon eens een keer wat losser zetten of anders inderdaad eens naar Bever (of een andere outdoor winkel) gaan en daar eens informeren.
Geen

Berichten: 559
Antwoord #10 Oktober 14, 2007, 22:08:19
edit2Rapporteer  
Het ligt waarschijnlijk aan de pasvorm van de schoen, in mn huurschoenen ( die nooit helemaal lekker zaten) heb ik ook altijd last gehad van koude voeten, nu met mn eigenschoentjes komt de damp ervanaf
en ikd denk als je neopreensokken aan gaat trekken dat je snel blaren zult krijgen
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #11 Oktober 14, 2007, 22:41:15
edit2Rapporteer  
Ik gok dat je vriendin net begonnen is met snowboarden..
In het begin ben je onwijs veel met je board aan het "roetsche????" hierdoor komt er veel druk op je schoenen en voeten te staan. Dit proces is niet bevorderlijk voor je bloedstroom en krijg je dus snel last van slaap/koude voeten..

TIP: meer je verschillende kanten gebruiken (kantenwissel) en misschien de schoen minder strak aantrekken.

Ps hoe dikker de sok hoe kouder de voet  loser

Succes

 
Lauw
Administrator

Berichten: 3580
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #12 Oktober 14, 2007, 22:46:33
edit2Rapporteer  
wheheh mini-me, is dat heel toevallig Maria Alm op de achtergrond?Wink
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #13 Oktober 14, 2007, 22:57:02
edit2Rapporteer  
wheheh mini-me, is dat heel toevallig Maria Alm op de achtergrond?Wink
Nee, dat was een onwijs goed geplande wintersportvakantie in "Kirchbergen"
Hoorde dat er sneeuw zou vallen en zijn vanuit onze nachtdienst gelijk gaan rijden  (sealedlips_kitesmiley)
10 TOP dagen gehad..
Oud collega/vriend stond achter de bar en had ons geïntroduceerd bij de locals.
Dus laat erin en vroeg er weer uit om lekker off piste te knallen met de de locals. ThumpsUp
Joystick

Berichten: 251
Antwoord #14 Oktober 14, 2007, 23:19:04
edit2Rapporteer  
Iedereen de wintersport alweer geboekt?
Bazaki_Thijs

Berichten: 217
Antwoord #15 Oktober 15, 2007, 01:07:49
edit2Rapporteer  
Ik niet. Wij wachten eerst wel  af wat voor sneeuw er valt. Aangezien vorigjaar echt slecht was !
NIELZZZZ

Berichten: 1344
Antwoord #16 Oktober 15, 2007, 01:20:47
edit2Rapporteer  
wij zitten met 10 man in kirchberg met oud en nieuw we hopen maar oip sneeuw
Lex

Berichten: 4827
Antwoord #17 Oktober 15, 2007, 01:34:02
edit2Rapporteer  
binnekort weer aboonemtje voor de indoorhal..elk weekend knallen  schater
litewave

Berichten: 607
Antwoord #18 Oktober 15, 2007, 02:06:23
edit2Rapporteer  
FF terug komen op die koude voeten, of ze strik de veters te vast, of ze heeft een hoge wreef.
In het laatste geval zou ik iets meer geld uitgeven aan goede boots, in een winkel waar ze je echt advies kunnen geven
Snowman

Berichten: 264
Antwoord #19 Oktober 15, 2007, 03:05:38
edit2Rapporteer  
Kans is groot dat andere schoenen niet de oplossing zijn dus let op.
Mij vriendin heeft ook altijd koude voeten. De oplossing voor haar uiteindelijk (na lang zoeken en proberen) zijn de zogenaamde Toe warmers (waar Geloof68 het al over had). Ook te koop bij perry: http://www.perrysport.nl/product/snow/138496_diversen-teenheater/3982_accessoires/merkloos/zoek_yes/
Joystick

Berichten: 251
Antwoord #20 Oktober 15, 2007, 05:58:37
edit2Rapporteer  
Dit jaar ff in maart proberen, wordt mayrhofen. Vorrig jaar geluk gehad met sneeuw hoop dit jaar weer.
Stanley

Berichten: 1039
Antwoord #21 Oktober 15, 2007, 11:56:12
edit2Rapporteer  
Iedereen de wintersport alweer geboekt?

Yep,

15 december seizoen opening gaan we alweer lekker de franse alpen in.
Nog meer liefhebbers? met 2 personen inclusief 6 daagseskipas 100.25 euries pp.
Wel eigen vervoer. Is een klein skigebied maar giga off piste mogelijkheden

NIELZZZZ

Berichten: 1344
Antwoord #22 Oktober 16, 2007, 01:03:22
edit2Rapporteer  
ik heb bij een post order bedrijf online thermo sokken besteld ik hoop dat het gaat werken..
Joystick

Berichten: 251
Antwoord #23 Oktober 16, 2007, 01:30:07
edit2Rapporteer  
Hoop dat er 15 december al sneeuw voor je ligt. Ga deze winter pas in maart.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.