*** Kitesurfzone Mirns ***

Mirns

Geen avatar

Oktober 19, 2007, 16:29:05
edit2Rapporteer  
Het is herfst. De vogeltrek is begonnen en mede gezien de ontwikkelingen mbt Natura 2000 zullen de diverse autoriteiten de komende tijd het gedrag van kitesurfers zeer nadrukkelijk volgen.
De eerder aangegeven zone ( tot aan de palen van het natuurgebied) is niet correct.  De grens van het gebied waarvoor een ontheffing van het B.P.R. geldig is loopt vanaf de palen van het zwemmersgebied richting de gele boei.  Noordwest van deze lijn/grens is kitesurfen dus een ABSOLUTE NO-GO
DEZE GRENS STAAT NIET TER DISCUSSIE !!!!!!!!!!!
Geef de diverse tegenstanders geen kruit om op onze spot te schieten, houd je aan deze grens en attendeer medekiters op deze grens. Help mee om deze geweldige spot open te houden!!!
FlyGirl

Geen avatar

Antwoord #1 Oktober 19, 2007, 17:09:51
edit2Rapporteer  
OK, heel duidelijk.
Is het missch handig om met een ballenlijn en een extra bord de zone af te bakenen?
Ik hoop dat men zich er aan houd.
Die nieuwe houten paaltjes werken volgens mij wel goed. Daar houden de meesten van ons zich keurig aan.
Misschien ook zoiets op de afscheiding zoals op de tekening is aangegeen?
[Pepper]

Antwoord #2 Oktober 19, 2007, 17:39:16
edit2Rapporteer  
Hmmmm, dit gaat lastig worden. Het bleek al onmogelijk om iedereen uit het zwemmersgebied en het "oude" natuurgebied te houden dus met deze aangescherpte grenzen gaat dat helemaal spannend worden. Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen....

Waarom wordt trouwens nu opeens bekend dat de kitesurfzone andere grenzen blijkt te hebben dan iedereen tot nu toe gedacht heeft?? De palen bij de "oude" grens met het natuurgebied staan daar toch niet voor niets?? Vind het maar een vreemde ontwikkeling.
rikdekker

Antwoord #3 Oktober 19, 2007, 17:50:16
edit2Rapporteer  
ja ik heb een tijdje geleden ook gehoord dat het officieel vanaf de boei al geen kitesurfzone meer is, maar dat het getolereerd wordt. ik dacht altijd dat het tot aan de boei kitesurfzone was, dan vanaf de boei tot de natuurgebiedpalen gewoon water , en daarna pas NO GO omdat dat beschermd natuurgebied was.

maargoed jongens, het is een kleine moeite, de andere kant op is er ruimte zat. zeker nu de mooiweerkiters er mee stoppen en de echte beulen doorgaan (grinnik_kitesmiley)

nu nog hopen op wind aanstaande week. ik heb herfstvakantie en vandaag een 9 meter Impact gekocht...die moet natuurlijk geprobeerd worden!!!!!! Joepie
(HJ) MINI-ME

Antwoord #4 Oktober 19, 2007, 18:02:40
edit2Rapporteer  
Net op de grens van het vogelgebied steekt nogsteeds een afgebroken paal (net) boven de waterspiegel uit!!!!!! Kunnen we daar nog iets mee!!!! We kunnen er op wachten dat iemand zich er levensgevaarlijk aan gaat verwonden  (shame_kitesmiley)
globe

Antwoord #5 Oktober 19, 2007, 18:11:26
edit2Rapporteer  
bij die palen heb je niets te zoeken.
Idefixe

Antwoord #6 Oktober 19, 2007, 18:13:52
edit2Rapporteer  
Bij het bepalen van een kitesurfzone wordt er t.o.v. natuurbeschermingsgebieden een bufferzone van 200 meter aangehouden. Voorheen werd deze zone enigszins "gedoogd". In de komende tijd worden de off. aangegeven gebieden "getoetst" mbt natura 2000 en eventuele schadelijke invloeden van de huidige activiteiten. Als wij als kitesurfers ons dus @ Mirns aan de officiële begrenzing houden,  hebben diverse natuurverenigingen geen argumenten om opname in het Natura 200 gebeuren te dwarsbomen............
Marijn alias Vos

Antwoord #7 Oktober 19, 2007, 18:59:25
edit2Rapporteer  
nu nog die twee bomen kappen en dan kan je ook nog veilig het water in lopen
FonezzzZz

Antwoord #8 Oktober 19, 2007, 19:16:00
edit2Rapporteer  
goedplan! kunnen er in die bomen ook geen vogels een ei leggen
globe

Antwoord #9 Oktober 19, 2007, 19:21:27
edit2Rapporteer  
Of laat ze het strand weer wat herstellen. Vroeger stond de boom zo'n 50 meter van het water af. Wat nu het grasveld is kwamen we niet eens, dat was hoog gras.

[Pepper]

Antwoord #10 Oktober 19, 2007, 19:21:33
edit2Rapporteer  
goedplan! kunnen er in die bomen ook geen vogels een ei leggen

Zo is het!! Wij niet in het gebied van de vogeltjes, dan de vogeltjes ook niet in ons gebied!!

nu nog die twee bomen kappen en dan kan je ook nog veilig het water in lopen

Gevaarlijke uitspraak! Als iemand besluit om vannacht de bomen om te zagen ben jij de eerste verdachte....   (grinnik_kitesmiley)  
[Pepper]

Antwoord #11 Oktober 19, 2007, 19:22:55
edit2Rapporteer  
Of laat ze het strand weer wat herstellen. Vroeger stond de boom zo'n 50 meter van het water af. Wat nu het grasveld is kwamen we niet eens, dat was hoog gras.

Tsja..... global warming.......

VincentC

Antwoord #12 Oktober 19, 2007, 19:26:09
edit2Rapporteer  

Tsja..... global warming.......

In het Ijssel en Markermeer? Goed bezig jij!
FonezzzZz

Antwoord #13 Oktober 19, 2007, 21:40:15
edit2Rapporteer  
@ Vincent global warming is taking over the world.. zelfs de meren moeten er aan geloven.. al die ijsschotsen springen zo over de afsluitdijk in het ijsselmeer! dat verklaart ook het hoge waterpijl in het ijsselmeer..heeft niets met die sluizen of iets dergelijks te maken!

Als je helemaal naar achteren vaart bij mirns... kan je met een beetje mazzel die polarberen zien lopen op ijsschotsen ----> die laatste foto's van kiten op ijsschotsen waren gewoon volgensmij achterin op mirns geschoten!!!

maar niet door vertellen, anders worden de polarbeschermersboos, dat er te veel kiters door de ijsschotsen kiten

Yeee stage is eindelijk afgelopen, tjid voor onzin en feesten in het weekend !!
(HJ) MINI-ME

Antwoord #14 Oktober 19, 2007, 21:41:17
edit2Rapporteer  
bij die palen heb je niets te zoeken.
Oké ik snap nu wat er bedoeld wordt... Ik dacht altijd dat je tot aan de borden (palen) door mocht kiten.. Tenslotte staan die borden er toch niet voor niets. Feit blijft dat 50 meter voordat je die palen van het natuurgebied bereikt hebt er een afgebroken paal net boven het water uit steekt!!!! Levensgevaarlijk voor kiters en surfers...

Ps Als we het vogelgebied op schuiven tot aan de gele boei... Waarom verplaatsen we dan gewoon de palen met de borden "natuurgebied" niet zodanig het duidelijk gemarkeerd is.
Bolke007

Geen avatar

Antwoord #15 Oktober 19, 2007, 22:05:26
edit2Rapporteer  
Gewoon afschermen met een flink hoog ijzeren hekwerk.....wie erop knalt was simpel genoeg te dichtbij......

[Pepper]

Antwoord #16 Oktober 20, 2007, 04:06:29
edit2Rapporteer  
In het Ijssel en Markermeer? Goed bezig jij!

loser
rikdekker

Antwoord #17 Oktober 20, 2007, 15:08:23
edit2Rapporteer  
enneh, stijging op mirns? volgensmij zat ik de laatste keer elke keer aan de grond met mijn board loser
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.