Ervaring met kleine kites (7 meter) gevraagd!

Jacobus

Berichten: 416
Oktober 22, 2007, 01:23:32
edit2Rapporteer  
We willen volgend jaar eind februari naar Dakhla en het schijnt daar nogal van de planeten te waaien  YeSS en ben daarom ben ik van plan een 7 meter te kopen (ook voor de 35+ dagen in NL). Ik koop de kite niet voor mezelf, maar voor mijn vriendin die iets lichter is, maar zelf ga ik er ook mee knallen natuurlijk.

Mijn vriendin is gevorderde beginner (heen en weer varen en beginnen eerste sprongetjes). Nu vaar ik Raven3 en die vind zij ook fijn varen. Daarom zijn wij op zoek naar een 7 meter kite die niet al te nerveus is, voor een 7 meter dan.

We zoeken sowieso een 2007 kite, ik heb de waroo in gedachten. Vraag me ook af hoe de Ozone edge vaart, of toch een Torch3...? Ervaringen aub.

Groet Jacob
e_surf

Berichten: 611
Antwoord #1 Oktober 22, 2007, 01:34:42
edit2Rapporteer  
Hey Jacobus,

Je mag mijn Naish Shockwave 7m. wel eens proberen
Het is een SLE / BOW kite en het bereik loopt van
20 tot 42 knoop bij ongeveer 85 kg. eigen massa.
Voordeel is de goede depowermogelijkheid en dus de
mogelijkeid om de hardste vlagen goed op te kunnen vangen.
Maar ook de low-end is zeer goed.
Nadeel is de hoge bardruk op 2:1 stand, maar
bij 1:1 stand van de bar is't wel ok.

SeeYou
torchjelle

Berichten: 217
Antwoord #2 Oktober 22, 2007, 01:35:33
edit2Rapporteer  
mijn ervaring met de torch III 6m2 is dat de kite wel stabiel is maar snel en vrij agressief stuurt en kiteloopen is ook neit voor watjes vindt ik. Denk dat je beter naar een waroo kunt gaan kijken voor meer informatie check eerder topic
Rachel

Geen avatar

Berichten: 3
Antwoord #3 Oktober 22, 2007, 01:38:48
edit2Rapporteer  
Hoeveel weegt je vriendin?
Ik weeg 56kg en vaar vaak met mijn 7m. Eerder met de F-one Dreams gevaren, nu Gin-kites. Fijne kites, hoe kleiner je kites, hoe sneller ze zijn. Ik vind de Gin fijn, lekker onder controle te houden. Heb ook wel eens de Torch gevaren, vond ik, explosiever. Wil je een nieuwe of 2e hands kopen?
jetzu

Berichten: 633
Antwoord #4 Oktober 22, 2007, 02:06:17
edit2Rapporteer  
Heey Jacobus.
Je mag mijn waroo 07 7m2 wel een keer proberen.
Ik vind het zelf niet de ideale kite als high end kite omdat als je je safety trekt hij maar blijft loopen, en je er dus als een idioot achteraan word gesleurd.
Daarom zou ik eerder voor een 5 lijns kite gaan.
Bijvoorbeeld een rebel.
Verder vaart de waroo wel erg lekker.
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #5 Oktober 22, 2007, 02:22:20
edit2Rapporteer  
he jacobus

mazzelpik lekker naar marokko in februari !!!!
Als ik jou was zal ik een sle 7 meter kopen bv een warroo lekkere depower dus lekker lang doorknallen
Of een helix 7 meter das ook mooi
groet lou
Jacobus

Berichten: 416
Antwoord #6 Oktober 22, 2007, 02:26:46
edit2Rapporteer  
@ Edwin en Jetzu, als het zich eens voordoet dan wil ik zeker wel eens testen.

Rebel ('07) 7 meter vind ik geen optie, heb een tijdje 9 meter gehad en die was TE nerveus.

@Rachel, 2de hands of nieuw (overjarig) maakt mij niet zoveel uit, wel 2007 kite, moet wel leuk blijven qua prijs.

@Switchblader, komen jullie ook mee? Elke dag lekker knallen!
Charles

Geen avatar

Berichten: 42
Antwoord #7 Oktober 22, 2007, 03:01:13
edit2Rapporteer  

Ik vind het zelf niet de ideale kite als high end kite omdat als je je safety trekt hij maar blijft loopen, en je er dus als een idioot achteraan word gesleurd.


je kunt vrij gemakkelijk een 5-de lijn op de Waroo zetten (zie bij site van boardsports met wat fotos hoe je dat doet). Ik heb zelf geen 5-de op mijn Waroos, maar ik heb deze week op Terschelling vnl in m'n eentje gevaren en dan is het wel lekker met starten en landen (of als je overvallen wordt door een bui).

Veel plezier.
Gertjan

Berichten: 1376
Antwoord #8 Oktober 22, 2007, 03:21:47
edit2Rapporteer  
Jacobus

Als je een Rebel 9m te nerveus vind dan zul je de 7m Waroo ook wel nerveus vinden.  En wat Jetzu zegt over de 5de lijn ben ik het ook mee eens, 4 lijns in een storm is niet fijn.
Wij hebben met z`n drieen allemaal een Raven1 6m 5 lijns.

Een Waroo 7 heeft zoveel power dat hij zeer goed aansluit bij mijn 6m raven. Bij 35 kopen vaart de Waroo niet lekker meer en gaat de 6 m raven net lekker.

Waarom neem je niet gewoon een 6-7m Raven 3 het is even zoeken naar 1 maar dan heb je ook wat.

ps wie gaan er allemaal mee op vakantie?
jetzu

Berichten: 633
Antwoord #9 Oktober 22, 2007, 03:21:57
edit2Rapporteer  
Ja ik vind 4 lijns ook wel veel voordelen hebben(niet elke keer lijnen uit de draai hoeven houden.)
Maar heb er ook nog een kleinere 5 lijns kite bij voor echte storm.
Maar vind de veiligheid dus wel een groot nadeel!
Jacobus

Berichten: 416
Antwoord #10 Oktober 22, 2007, 04:02:41
edit2Rapporteer  
Hmmm, moeilijk dus. Raven3 is de kleinste maat 8m, torch3 is er wel in 7m. Misschien is dat een goede optie.

Zoals het nu lijkt ga ik samen met mijn vriendin, maar Peter en Ben zijn ook nog aan het kijken of ze een weekje gaan. Heb je ook intresse Gertjan?

Thanx voor de info, maar het is dus alleen maar moeilijker geworden.
HansNet83

Geen avatar

Berichten: 172
Antwoord #11 Oktober 22, 2007, 04:05:27
edit2Rapporteer  
... omdat als je je safety trekt hij maar blijft loopen, en je er dus als een idioot achteraan word gesleurd...

is dat werkelijk zo ? ... kun je het dan nog wel een safety noemen ?
Goonie

Berichten: 674
Antwoord #12 Oktober 22, 2007, 10:38:10
edit2Rapporteer  
ozone sport 7m.......
Kevin

Berichten: 5381
Antwoord #13 Oktober 22, 2007, 12:30:34
edit2Rapporteer  
Iets heel anders maar een echte fijne high wind kite Flexifoil Ion2 6m die kan je al snel varen en je kan hem zowel 5lijns als 4lijns vliegen en met 4lijns krijg je er de meeste depower voor terug waardoor ik hem al tot 40+ knopen heb kunnen houden (72kg) maar nog lang de high end niet had bereikt.
Op 5 lijns is het een lekkere freestyle kite met ook bijna onbegrentste high end en mocht je in de buurt komen van de high end moet je hem op 20m lijnen zetten kan makkelijk doordat er standart extensions op de bar van 5m zitten.

Prijs is wel wat minder doordat ze niet of nauwelijks 2de hans te koop staan.

Groet Kevin
Rood

Geen avatar

Berichten: 25
Antwoord #14 Oktober 22, 2007, 14:51:50
edit2Rapporteer  
Ik vaar zelf met een Waroo 7m uit 2006. Bevalt op zich erg goed. Heeft een behoorlijke low-end. Mensen staan vaak raar te kijken als ik ga varen omdat ze denken dat er te weinig wind is voor een 7.
chico

Berichten: 1112
Antwoord #15 Oktober 22, 2007, 15:23:50
edit2Rapporteer  
Heb zelf ook Shockwave 7 net als e-surf. Wel 1:1 varen want 2:1 is bagger. De SW is in die maat onwijs snel dus met springen moet je wel ff opletten. Een 2006 zal je zelf naar 1:1 moeten ombouwen en voor een 2007 hoeft dat niet. Het is een prima kite met een enorme high wind terwijl ook de low wind eigenschappen zijn niet slecht zijn. Stopper systeem op de bar is ruk maar kan je er afslopen of vervangen door Best upgrade kit of de Helix upgrade kit.
@rjen

Geen avatar

Berichten: 1805
Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #16 Oktober 22, 2007, 15:32:44
edit2Rapporteer  
Hoi,

Vaar naast mijn Helix 9&12 een Waroo'07 7 meter en ben zeer blij mee! Weeg zelf 96 Kilotjes maar heb de 7 al sinds Juli 2007 een keer of 5 gebruikt. Waroo 7 is snel maar zeer stabiel, is even een 10 minuten wennen maar als je de kite door hebt zal je veel lol hebben bij 30+ knopen. Ik vaar de kite vanaf een knoop of 28 tot zeg maar 38 knopen en dan heb je gewoon fun!

Gr,

Arjen
Emiel

Berichten: 3004
Antwoord #17 Oktober 22, 2007, 19:02:50
edit2Rapporteer  
Hey Jacobus,

Je mag mijn Naish Shockwave 7m. wel eens proberen
Het is een SLE / BOW kite en het bereik loopt van
20 tot 42 knoop bij ongeveer 85 kg. eigen massa.
Voordeel is de goede depowermogelijkheid en dus de
mogelijkeid om de hardste vlagen goed op te kunnen vangen.
Maar ook de low-end is zeer goed.
Nadeel is de hoge bardruk op 2:1 stand, maar
bij 1:1 stand van de bar is't wel ok.

SeeYou

hij kan denk ik wel meer hebben, met jou eraan.
ik heb dit jaar in 43knopen met mijn 7 yarga gevaren en ik weeg nog geen 60kg
jetzu

Berichten: 633
Antwoord #18 Oktober 22, 2007, 22:54:34
edit2Rapporteer  
Een waroo kun je ook heel lang houden, maar als je dan je safety moet trekken heeft het dus weinig zin meer....
Het lijkt mij dat alle 4 lijns bow kites dit probleem hebben (ik kan het mis hebben).
Maar daarom zou ik liever voor een 5 lijns gaan.
Misschien eens denken aan een f-one of een slingshot 7m??
Jacobus

Berichten: 416
Antwoord #19 Oktober 22, 2007, 23:00:33
edit2Rapporteer  
ozone sport 7m.......

Wat zijn jou ervaringen dan?
Iemand ervaring met de torch3. Na het verhaal van @rjan ben ik toch wel nieuwsgierig naar de waroo.
@ Jetzu, is dat altijd zo met die safety of bleef ie ergens hangen bij jou?
jetzu

Berichten: 633
Antwoord #20 Oktober 22, 2007, 23:31:44
edit2Rapporteer  
Nou diezelfde dag heb ik nog 3 waroo's hetzelfde zien doen.
Zelfs toen ik mijn o shit handle pakte.
Maar het kan dat er toen wel iets bleef haken.
Maar niet echt veilig dus.
Verder wel een lekkere kite en je kan er idd een 5e lijn opzetten.
Bass`

Berichten: 235
Antwoord #21 Oktober 22, 2007, 23:35:41
edit2Rapporteer  
Heey Jacobus.
Je mag mijn waroo 07 7m2 wel een keer proberen.
Ik vind het zelf niet de ideale kite als high end kite omdat als je je safety trekt hij maar blijft loopen, en je er dus als een idioot achteraan word gesleurd.
Daarom zou ik eerder voor een 5 lijns kite gaan.
Bijvoorbeeld een rebel.
Verder vaart de waroo wel erg lekker.


Hij gaat niet loopen als je je safty trekt hoor..
jetzu

Berichten: 633
Antwoord #22 Oktober 23, 2007, 00:39:12
edit2Rapporteer  
Je spreekt zeker uit ervaring?
Ik wel.
En er waren die dag nog 3 andere waroo's die datzelfde probleem hadden.
Lijkt me duidelijk.
zarda

Berichten: 246
Antwoord #23 Oktober 23, 2007, 01:35:08
edit2Rapporteer  
Zoals je weet vind ik de 7m vegas 2006 helemaal top. Heb er donderdag bijna de hele dag mee gevaren en heb het er ook mee geleerd, ik vind het zelf een hele vriendelijke kite met veel performance. Ook vlagen op bijvoorbeeld blauwestad nooit last gehad.
Gr. Sjoerd
Bass`

Berichten: 235
Antwoord #24 Oktober 23, 2007, 02:03:43
edit2Rapporteer  
Je doet je leash zeker aan die handgreepjes aan de zijakant vast?
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.